Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11280

Topicstarter
In de trant van de integratie e.d wil ik hier een goeie discussie aanzwengelen over dingen zoals het spreiden van allochtonen e.d.

Eventjes een korte inleiding, wanneer je door een willekeurige stad loopt dan waan ik me in het buitenland. Niet dat dat erg is, maar ik ben bang dat de blanke autochtoon uit de stad zal wegtrekken omdat hij of zij zich niet meer veilig voelt in hun stad.Dat is 1 ding.

Het volgende, wanneer ik in de stad ben, zie ik veel en dan ook veel gekleurde vrouwen/mannen die met een blanke (blonde) man/ vrouw hand in hand lopen, uit een onderzoek dat ik ergens heb gelezen, weet even de bron niet, maar bleek iig dat in de 23e eeuw blond dus bijna uitgestorven is door de vermenging van rassen.Zonder die vermenging van rassen bestond ik trouwens niet ;) .

Nu om even een verband te leggen tussen het eerste en het tweede, omdat er zoveel mensen van buitenlandse afkomst in de stad vertoeven gaan de autochtone blanken ook vanzelfsprekend meer om met de gekleurde mensen wat dus weer veel gekleurde relaties oplevert zoals eerder gezegd.

Nu wil ik even een stelling formuleren waar jullie op kunnen reageren, hang niet de moraalridder uit. Ik denk dus zelf dat vermenging opzich wel goed is op een niet al te grote schaal, want ik vind dat rassen behouden moeten blijven. Zou je het kunnen voorstellen dat je in de 23e eeuw geen blondje meer zou kunnen vinden. Ik ben dan ook een mengeling van licht getind en blank en dan zou je zeggen, die is er natuurlijk voor, meer neen, ik zou het zeer betreuren als het blanke ras verdrukt wordt want dan had ik me lieve (blonde) vriendin niet gevonden...

Stelling is, zijn jullie voor of tegen rassenvermening op grote of kleine schaal en waarom denk je daar zo over?

trouwens ik zou nog een tweede stelling kunnen formuleren dat meer gaat over het eerste vraagstuk over spreiden van de allochtonen, maar probeer maar een verband te leggen tussen dat en de vermenging van allochtonen en autochtonen.

Oh nog 1 ding, allochtonen zijn niet altijd marokkanen of turken, denk ook eens aan een halfbloedje of een surinamer of iig mensen die ingeburgerd zijn en de nederlandse waarden en normen hanteren, maar alleen een andere huidskleur bezitten. Maar door de grote hoeveelheden islamitische mannen in nederland mag je dit er natuurlijk ook bij betrekken. ;)

En o ja, geen flamewars mensen ik wil een goeie discussie met gegronde argumenten en geen geblaat.

Modjes ik weet niet of hier een zero tolerance policy moet worden bijgevoegd maar dat hoor ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Mag ik vragen waarom je het betreurd als er geen blanken met blonde haren zouden zijn? Overigens schijnen de meeste blanken (me included) het niet erg vinden om wat meer pigment te hebben. Scheelt weer als de ozonlaag over 3 eeuwen verdund is.

Ik ben trouwens blank, blond en blauw en getrouwd met een Curacaose schone :9~
En heb niets tegen vermengingen.

[ Voor 5% gewijzigd door MIster X op 02-12-2002 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Laat de mensheid zich maar goed vermengen met elkaar. Geen problemen mee. Weer een reden minder om elkaar de hersens in te slaan om het huidskleurtje.

En eh, blond zijn heeft toch niets te maken met ras ? Ik dacht dat dit met IQ te maken had, ik kan me vergissen !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Volgens mij gaat het niet zozeer om het wel of niet allochtoon zijn, maar om de normen en waarden. Als een Amerikaan of Fransman in Nederland komt wonen hoor je geen haan kraaien. Persoonlijk heb ik niks tegen rassenvermenging, wat ik wel problemen mee heb is als mensen mij waarden en normen niet kunnen waarderen (en dit heeft in direct zin niets met het ras te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

even een paar dingetjes : je definitie van "rassen" is niet helemaal juist. (volgens mij hadden we 3 subtypen, als je met "er is maar een ras en dat is het mensenras" niet tevreden bent : mongoloide, negroide, kaukasisch..

we houden het idee van "ras" zelf in stand. biologisch gezien maakt het steeds minder uit, maar de zelfopgeworpen grenzen worden niet vaak overschreden ("niet vaak" in termen van 6 miljard mensen is nog steeds een groot nummer).

verder heeft haarkleur niets te maken met "lief zijn". religie heeft ook niets te maken met uiterlijk (dit op je "islamitische mannen"). dat er een zeker stereotype gevormd kan worden van iemand met een licht getinte huid, zwart haar, relatief zware beharing en bruine ogen, en dat dan bij jou een belletje gaat rinkelen met "oh, die is islamitisch", dat is je eigen schuld :).

ook moet je in het achterhoofd houden dat dan de genetische technologie hoogstwaarschijnlijk wel zo ver gevorderd is dat je een designbaby aan kan vragen met blond haar :P.

tot zover dit.

je kunt zelf niet iedereen dwingen om "gewoon er maar een smeltkroes van te maken". ik zou niet bang zijn voor "rassenvermenging", ik zou me meer zorgen maken over het aspect van integratie per se.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, dan zal ik ook maar even reageren, maar ik hou het bij één keer want dit soort discussies vind ik persoonlijk te gevaarlijk.

Vermenging van rassen is goed. Waarom? Misschien herinnert iemand zich nog die "gek" van 1939 die de zogeheten "übermensch" als alleenheersers wou. Kijk eens wat dat heeft gekost. Alleen omdat die persoon tegen vermenging was.

Die ozonlaag vind ik zelf bestwel een slap argument want of je nou zwart of wit bent, als dat ding kapot is zijn we sowieso verdoemd :)

Ikzelf ben ook "half-om-half-gehakt" zullen we maar zeggen. Het grote probleem is dat er eigenlijk altijd wel mensen zijn zoals bovengenoemde "gek". Vermenging levert denk ik een groter respect op voor andere culturen en uiteindelijk zijn wij hier met z'n allen neergzet om samen te leven en niet om elkaar naar het leven te staan omdat iemand toevallig wel/geen kleurtje heeft.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MIster X schreef op 02 december 2002 @ 14:26:
Mag ik vragen waarom je het betreurd als er geen blanken met blonde haren zouden zijn? Overigens schijnen de meeste blanken (me included) het niet erg vinden om wat meer pigment te hebben. Scheelt weer als de ozonlaag over 3 eeuwen verdund is.

Voor "ons" maakt de gehele vermening niet zoveel uit, omdat de vermenging van onze generatie mensen waar wij mee omgaan al vastligt.

Het zal dus alleen spelen voor toekomstige generaties ver ver in de toekomst.

Waarom zou het betreurenswaardig zijn als er geen verschillende rassen meer zijn? Ik denk zelf dat het een stuk saaier zal zijn, als de verschillen tussen mensen kleiner worden. De mensen van dan weten alleen niet veel beter, dus die zal het weinig jeuken denk ik.
Het zal echter ook een voordeel zijn, omdat je dan moeilijker op basis van uiterlijk kunt discrimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
--dubbelpost-- // browser bleef hangen oid : s \\

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 11280 op 02-12-2002 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MIster X schreef op 02 December 2002 @ 14:26:

Kijk wat Oscar ook zegt, tegen die tijd zal het voor de toekomstige generaties niet veel uit maken omdat zij niet beter weten. Maar vanuit mijn huidige perspectief vind ik het gewoon jammer dat zoiets gebeurt. Maar ik werk er zelf ook aan mee, dat is het grappige. Maar ik heb ook gezegd, dat rassenvermenging op een kleine schaal niet erg is, maar wat ik in het stadsgezicht zie is dat het wel degelijk op relatief grote schaal gebeurd. Ik kan zelfs mezelf als voorbeeld nemen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Nu de wereld steeds kleiner wordt lijkt het me onvermijdelijk dat er steeds meer versmelting zal optreden en een discussie over of je het nu wel of niet leuk vindt is dan ook zinloos. De evolutie van de mens gaat onverstoord door en het lijkt me logisch dat de verschillen tussen mensen steeds kleiner wordt.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

WhizzCat schreef op 02 December 2002 @ 14:43:
Vermenging levert denk ik een groter respect op voor andere culturen en uiteindelijk zijn wij hier met z'n allen neergzet om samen te leven en niet om elkaar naar het leven te staan omdat iemand toevallig wel/geen kleurtje heeft.
+1 positief! echter, "halfbloedjes" om het met die term aan te duiden (het wil eigenlijk al zeggen hoe er over gedacht werd) worden niet altijd door beide partijen gerespecteerd. het is een "noch vlees, noch vis" geval, en in het minst gunstige voorkomen ervan zal het "respect" niet toenemen; alleen maar het idee dat men in beide werelden niet gerespecteerd wordt. maar ik weet niet of er toevallig mensen hier zijn met persoonlijke ervaringen in die richting, en hoe het aantal zich verhoudt tot degenen met wel die positieve ervaringen.

ik heb ook het idee dat het in een ontwikkelde maatschappij minder een rol speelt (tenzij het natuurlijk in de gezinssituatie/familiesituatie zich handeld om een soort conservatief cirkeltje - waarbij conservativiteit niet gelijk betekent dat het niet ontwikkeld is, alleen dat er meer familieleden/gezinsleden aanstoot aan kunnen nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik denk dat de vermenging nooit 100% wordt, tenminste niet binnen afzienbare tijd. Het is immers zo dat mensen verhuizen naar daar waar het beter is. Daar waar het nu het beste is, is in West-Europa en Noord-Amerika. De vermenging zal daar dus plaatsvinden. Op andere plekken, waar het minder goed toeven is, zal nog heel lang vrijwel alleen de originele bevolking wonen, en daar zal dus vrijwel geen vermenging plaatsvinden.

Daarbij komt dat die vermenging juist iets goeds is. Het zorgt voor een betere genetische gezondheid in de populatie omdat er meer variatie is. En wat meer pigment is best wel gewenst met die langzaam wegkwijnende ozonlaag...

Ik werk zelf trouwens ook 100% mee met die vermenging. Mijn liefje komt rechtstreeks uit donker Afrika :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is idd zo dat de vermenging van genen zorgt voor een betere en sterkere genen stam. Ik kan weer mezelf als voorbeeld nemen, ben niet zo lang en mijn vriendin is ehm sst 14 cm langer :P , dus wie weet wanneer er kindjes komen dat mijn kindjes zo genetisch bepaald zijn dat ze op een goeie zelfs lange lengte komen maar nu ga ik een beetje offtopic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Yoozer schreef op 02 December 2002 @ 14:52:
+1 positief! echter, "halfbloedjes" om het met die term aan te duiden (het wil eigenlijk al zeggen hoe er over gedacht werd) worden niet altijd door beide partijen gerespecteerd. het is een "noch vlees, noch vis" geval, en in het minst gunstige voorkomen ervan zal het "respect" niet toenemen; alleen maar het idee dat men in beide werelden niet gerespecteerd wordt. maar ik weet niet of er toevallig mensen hier zijn met persoonlijke ervaringen in die richting, en hoe het aantal zich verhoudt tot degenen met wel die positieve ervaringen.
Hier in Frankrijk (of in ieder geval hier in Nantes) zijn de Métisses (halfbloed Afrikaans-Europeaans) volledig geïntegreerd in de zwarte samenleving, en blanken die er deel van willen uitmaken ook trouwens. De blanke samenleving is vele malen geslotener...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Vermenging van rassen is goed, nodig zelfs. Het houdt de genetische variëteit op peil, dwz dat wanneer er slechts één en hetzelfde ras zou zijn, dit ras door het minste of geringste uitgeroeid zou kunnen worden.

Mensen in Afrikaanse landen bezitten een genetische eigenschap die hen resistent(er) tegen malaria maakt.

Maar wanneer deze mensen slechts met elkaar "hokken", dan ontstaat er vaak een genetische fout die leidt tot "sikkelcelanemie": een zeer pijnlijke en soms zelfs dodelijke ziekte. De kans op deze ziekte is veel groter wanneer twee (tegen malaria resistente) "gelijksoortigen" een kind maken, dan wanneer slechts één beider ouders de malaria-resistente eigenschap meedraagt.

Het draait allemaal om genetische variabiliteit: op hoeveel plekken het DNA van mensen van elkaar verschillend kan zijn. Bij mensen is dit op 32% van alle mogelijke plekken het geval: een vrij hoog getal, wat ons enige zekerheid verschaft inzake onze overlevingskansen. Als er ergens een ziekte uitbreekt, dan zal (waarschijnlijk) niet de gehele populatie tenonder gaan vanwege die hoge genetische variabiliteit: ergens is er een verschil in het DNA van mensen die wel door de ziekte bevangen worden, en mensen die er niet door beïnvloed raken.

Zoals het voorbeeld met malaria aangeeft, moeten we er niet naar streven dan maar zo te worden, als de soort die toevallig tegen 1 ziekte resistent is, want dit levert weer nieuwe genetische verminkingen op. Nee, we moeten de genetische variabliteitjuist zo hoog mogelijk houden. Vermenging van "rassen" (dubieuze term in de gentechnologie) is een ideale methode om een populatie grotere overlevingskansen te geven.

Maar helaas heeft de mens zich in die mate van de natuur losgemaakt, dat we nu met een ander probleem zitten en dat is indeed de integratie. Het belang van een goede integratie lijkt me duidelijk, nav bovenstaand verhaal. Zonder integratie geen gezonde genetische variabiliteit, en dus kwetsbaarheid voor bepaalde invloeden van buitenaf of juist binnenin.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar om even bij de stelling te blijven, ik zie al veel stelletjes waarvan de ene niet westers is en de andere wel. Om maar even een voorbeeld te noemen, ik zie vaak genoeg donkere mensen (negeroïde mannen) die vaak met een blond meisje lopen. Het gebeurt toch al op grote schaal, want de islamitische mannen zijn vaak niet bereikbaar voor die vrouwen, omdat de vrouw haar religie zou moeten veranderen in de zijne, de mohamedaan in dit geval. En nog een feit, vrouwen zijn in de meerderheid... Maar daar gaat het niet zo om, tot nu toe nog geen persoon die er bezwaar tegen heeft. Eenzijdigeheid van mening is een kwaal wanneer er een discussie hoort te zijn :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 11280 op 02-12-2002 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Nog een reden trouwens om rassenvermenging niet tegen te gaan: Mix-mensen zijn vaak heel erg mooi. Maar dat is natuurlijk weer gewoon een voortvloeiing uit het feit dat ze gevariëerder, en dus gezonder DNA hebben.

Wat mij trouwens opvalt is dat ik wel vaak blank-zwart koppels zie, maar weinig blank-arabisch, terwijl er hier toch minstens net zoveel arabische mensen wonen als zwarte mensen... Met het geloof zal het niet te maken hebben, want vele zwarten zijn ook islamitisch. Waarmee dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mx. Alba schreef op 02 December 2002 @ 15:38:
Nog een reden trouwens om rassenvermenging niet tegen te gaan: Mix-mensen zijn vaak heel erg mooi. Maar dat is natuurlijk weer gewoon een voortvloeiing uit het feit dat ze gevariëerder, en dus gezonder DNA hebben.

Wat mij trouwens opvalt is dat ik wel vaak blank-zwart koppels zie, maar weinig blank-arabisch, terwijl er hier toch minstens net zoveel arabische mensen wonen als zwarte mensen... Met het geloof zal het niet te maken hebben, want vele zwarten zijn ook islamitisch. Waarmee dan wel?
Vaak zijn die Zwarte mensen van surinaamse afkomst. Die hebben een christelijk geloof, terwijl de arabische mensen, je kunt het al raden een islamitische inslag hebben en dat houdt dus ook in dat je trouwt met een islamtische vrouw! En niet veel Nederlandse vrouwen willen graag tot de islam bekeren en het hele islam idee is voor die meisjes ook niet zo een succes (de dominante man, de soms vreselijke verschillen in cultuurt e.d). En de familie van die islamitische persoon ziet ook liever niet dat er een blond meisje oid in de familie treedt...

Het is meer een religie kwestie

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 11280 op 02-12-2002 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 11280 schreef op 02 december 2002 @ 15:42:
Vaak zijn die Zwarte mensen van surinaamse afkomst. Die hebben een christelijk geloof, terwijl de arabische mensen, je kunt het al raden een islamitische inslag hebben en dat houdt dus ook in dat je trouwt met een islamtische vrouw! En niet veel Nederlandse vrouwen willen graag tot de islam bekeren en het hele islam idee is voor die meisjes ook niet zo een succes (de dominante man, de soms vreselijke verschillen in cultuurt e.d). En de familie van die islamitische persoon ziet ook liever niet dat er een blond meisje oid in de familie treedt...

Het is meer een religie kwestie
In Nederland misschien wel, maar hier in Frankrijk niet. De meeste Afrikaanse (zwarte) mensen hier zijn afkomstig uit landen als Senegal, Ivoorkust, Mali, Benin en Burkina Faso, wat overwegend islamitische landen zijn. Geloof speelt daar dus niet mee.

En als geloof mee zou spelen, en dus Moslims onder elkaar zouden blijven, dan zou je mix-koppels zwart-arabisch moeten zien, maar die zie je echt helemaal nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O ja jij zit in Frankrijk. Iig is het hier zo ook met de arabische en blanken, de zwarten gaan vaak met de blanke zoals in het straatbeeld wel te zien is. Arabisch/ blank in veel mindere mate. Maar ik geloof wel dat het islamitische geloof een drempel is die niet door iedereen zo makkelijk wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22

hneel

denkt er het zijne van

ThaMan schreef op 02 December 2002 @ 14:31:
[...]

Weleens een van nature blonde chinees gezien dan? blond hoort bij het blanke ras en nergens anders!
Is niet helemaal waar. Ook bij aboriginals komen blonde haren voor.

Overigens, als alle rassen zich zouden vermengen blijft het gen voor blond haar gewoon bestaan. Er blijft dus altijd een kans bestaan dat iemand blond haar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dat zijn uitzonderingen, dat komt nou niet bepaald vaak voor wat dus wel het geval is bij het blanke ras of ben je het hier niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 09:27
Vermenging van rassen zorgt ook voor de uitbanning van bepaalde erfelijke ziekten. Denk dat ik daar blond haar wel voor zou willen opofferen...

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
3 posts van ThaMan en Xymox verwijdert die nogal off-topic en HK-niveau waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52690

Interressante discussie weer. Ik ben ook van mening dat mensen van verschillende afkomsten en huidskleuren met elkaar vermengen. Sterker nog ik ben donker van huiskleur en ik zou het niet in mn hoofd durven halen om iemand uit mn eigen land te trouwen. Maar dat is dus persoonlijk. :P

Volgens mij is vermenging zo voorbestemd. Nee, niet vanuit religieus oogpunt. Want religie heeft niets te maken met huidskleur. Maar vanuit het filosofisch/rationeel denken, je ziet het nl overal gebeuren: we worden ons steeds meer bewust van de wereld om ons heen, door de media, maar ook door de huidige technologische ontwikkelingen die het mogelijk heeft gemaakt om af te reizen naar verre landen. En de kennis en culturele uitingen van die landen worden meegnomen naar het eigen land. Ik kan bv erg genieten van chinees of grieks eten, maar ook sta ik soms versteld van blanke mensen die best goed zijn in martial (oosterse) vechtsporten of weten hoe je moet breakdancen en rappen (volgens mij oorspronkelijk een "zwart" iets). Of de blanke hindoebeweging in Amsterdam (kan effe niet op de naam komen :o). En Jappanners/koreanen die klompen aan hun voeten hebben? ;) Er zijn dus zat dingen (teveel om op te noemen) die positief hebben bij gedragen aan de ontwikkeling van de huidige gekleurde maatschappij.

Maar ik denk ook dat religie een groot struikelblok vormt voor "rassen" vermenging. Immers (streng) religieus zijn betekent dat je jezelf beperkingen moet opleggen. En dat hokjesdenken is niet bevordelijk voor een goede communicatie tussen mensen (gelovige/ongelovige) en zal dus ook niet snel leiden tot gemengde relaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat laatste punt van je snap ik niet, voor de rest ben ik het er redelijk mee eens maar dat van die ongelovige mensen, dat dat niet zo snel zou leiden tot een gemengde relatie?

Mensen die Niet gelovig zijn zijn juist de mensen die er het minste moeite mee hebben, die mensen staan meer open voor andere godsdiensten juist en andere invloeden. De gelovigen en streng gelovigen staan daar juist sceptisch tegenover. Christelijke of Islamitische zuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52690

Anoniem: 11280 schreef op 02 December 2002 @ 22:59:
Dat laatste punt van je snap ik niet, voor de rest ben ik het er redelijk mee eens maar dat van die ongelovige mensen, dat dat niet zo snel zou leiden tot een gemengde relatie?

Mensen die Niet gelovig zijn zijn juist de mensen die er het minste moeite mee hebben, die mensen staan meer open voor andere godsdiensten juist en andere invloeden. De gelovigen en streng gelovigen staan daar juist sceptisch tegenover. Christelijke of Islamitische zuil.
Ja misschien verwarrend, daar heb je gelijk in. Maar ik bedoelde dus de algemene gedachte achter het hokjesdenken. Zolang hokjesdenken, in religieuze zin bestaat zullen gelovige en niet-gelovige mensen niet zo snel met elkaar in contakt komen of een relatie met elkaar aangaan. Het maakt dus niet uit of je gelovig of niet-gelovig bent. Het uitendelijke resultaat blijft hetzelfde: minder gemengde huwelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72437

Hey ThaMan vlg mij kan een stelling niet eindigen op een vraagteken.......

Yoozer je was zo goed bezig.....

Idd er is maar 1 ras....het mensenras
of je nu veel of weinig pigment hebt of hoge dan wel lage jukbeenderen......

Het woord 'vermenging' is dus niet passsend hier.......tenzij je het hebt over vermenging van culturen......(in deze discussie vooral betiteld als 'religie').......

Blond?.....een leuke mutatie meer niet........

Moet ik nog meer zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 12:25

ZaZ

Tweakers abonnee

t Maakt mij allemaal niet zoveel uit.
En blond haar met met blauwe ogen zal altijd blijven bestaan, dat komt door een bepaald gen heb ik wel eens gezien op tv.
Dus mensen je hoeft je nergens druk over te maken ofzo

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

ZaZ schreef op 03 december 2002 @ 02:41:
t Maakt mij allemaal niet zoveel uit.
En blond haar met met blauwe ogen zal altijd blijven bestaan, dat komt door een bepaald gen heb ik wel eens gezien op tv.
Dus mensen je hoeft je nergens druk over te maken ofzo
ja, ware het niet dat de eigenschap om "blond" te zijn alleen wordt doorgegeven als beide ouders blond zijn. of iets dergelijks - pin me er niet helemaal op vast, s.v.p. echter, met het opkomen van design-genetica zou het misschien "omgeflipt" kunnen worden zonder het criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 12:25

ZaZ

Tweakers abonnee

Yoozer schreef op 03 december 2002 @ 03:23:
[...]

ja, ware het niet dat de eigenschap om "blond" te zijn alleen wordt doorgegeven als beide ouders blond zijn. of iets dergelijks - pin me er niet helemaal op vast, s.v.p. echter, met het opkomen van design-genetica zou het misschien "omgeflipt" kunnen worden zonder het criterium.
Mensen 2 mensen met donker haar kunnen ook een blond kind krijgen, dat komt door een gen.
Ik ken zelfs iemand die heeft een indonesische vader en haar moeder is blank met donker haar en zij is 'mokka' en haar zus is blond en heeft blauwe ogen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49836

Yoozer schreef op 03 December 2002 @ 03:23:
blond en blauwe ogen zijn recessief. Je kunt dus alleen blond zijn als beide ouders jouw hun blond-gen hebben gegeven. Die ouders kunnen zelf donker zijn omdat zij zowel blond als donker gen bezitten en donker dominant is.

Twee blonde ouders kunnen echter nooit een donker kindje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49836

ThaMan schreef op 02 December 2002 @ 14:31:
Weleens een van nature blonde chinees gezien dan? blond hoort bij het blanke ras en nergens anders!
In het noord-westen van china (provincie xin-jiang) zijn grafvondsten gevonden van een volk dat een aanzienlijk beschavingsnvo gehad moet hebben, Tot ontzetting van de chinezen bleek dat hier meer dan 2000 jaar voor christus een volk leefde dat blond haar had en lange neuzen. Ze lijken sprekend op de hedendaagse west europeanen. Europeanen en aziaten gebruikten dezelfde begraafplaatsen, wat duidt op culturele uitwisseling. Men denkt dat zij de uitvinders zijn van het wiel en dat dit gebied de oorsprong is van de indo-europeanen die zich later zich over europa, india en het midden oosten verspreid hebben.

Je zult inderdaad geen blonde chinezen tegenkomen, Het schijnt dat blond haar zowiezo aan het verdwijnen is om andere redenen dan vermenging. In de noord-chinese provincies kom je wel chinezen tegen met blauwe ogen! De beroemde partijvoorzitter deng tjao ping kwam uit een noordelijke mandarrijnen familie en had blauwe ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 72437 schreef op 03 december 2002 @ 02:31:

Idd er is maar 1 ras....het mensenras
of je nu veel of weinig pigment hebt of hoge dan wel lage jukbeenderen......
Als ik me niet vergis en goed opgelet heb in de brugklas, gaat het hier zeker over rassen...wanneer je het hebt over mensen, dan spreek je over een diersoort. Denk ff aan honden -> diersoort: woefwoef, ras: labrador, bouvier. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Laten we het niet hebben over of je de verschillende typen mensen nou wel of niet rassen kunt noemen, want daar zijn de wetenschappers zelf ook nog niet uit. Aan de ene kant kun je zeggen dat er inderdaad verschillende rassen zijn (meestal worden er dan 3 genoemd: kaukasisch, mongoloïde en negroïde), met Arabieren als variant onder kaukasisch, Amerikaanse Indianen, Inuït, en Aboriginals als variant onder mongoloïde. Aan de andere kant kun je zeggen dat tussen twee individuën binnen een ras veel meer variëteit kan bestaan dan tussen twee individuën van verschillende rassen.

Tussen hondenrassen zitten heel veel verschillen, dus daarmee is het niet te vergelijken. Maar bijvoorbeeld wel met kattenrassen. Die verschillen immers ook alleen maar in kleur en vachtsoort, terwijl de lichaamsbouw vrijwel het zelfde blijft - net als bij de mens.

Om weer on-topic te komen, ik was gisterenavond aan het zappen, en kwam langs de spelshow Les Z'Amours, een soort van liefdesquiz waarin aan man en vrouw van een koppel afzonderlijk vragen worden gesteld over de ander, en die ander moet dan het zelfde antwoord geven om punten te scoren. Lekker brainless giechelspelletje dus. Maar ik bleef hangen omdat ik het volgende zag: er waren drie koppels. Een Jamaïcaans aandoende man (rasta) met een blanke vrouw, een Antilliaanse man met een Chinese vrouw, en het derde koppel een Antilliaanse man met een Afrikaanse vrouw. Drie koppels, drie mix-koppels (nouja, bij de laatste zijn beide iig zwart, maar Antillianen zijn zowiezo vaak zelf al het resultaat van mix-relaties).

En als ik eens in mijn kennissenkring rondkijk, kom ik de volgende koppels tegen:
Nederlander + Burkinabè (ik + vriendin)
Nederlander + Burkinabè (kennissen)
Nederlandse + Surinamer (tante en oom)
Fries + Japanse (oud-flatgenoot + vriendin)
Halfbloed Antilliaan + Surinaamse (oud-flatgenoot + vriendin)
Française + Algarijn (kennissen)
Fransman + Burkinabè (kennissen)
Fransman + Ivoiriënne (vrienden)
Burkinabè + Métisse (zwager + vriendin)
Burkinabè + Fransman (nicht van mijn vriendin + man)
Burkinabè + Fransman (tante van mijn vriendin + man)
Métisse + Tunesiër (nichtje van mijn vriendin + vriend)
Antilliaanse + Fransman (kennissen)
Halfbloed Kameroenees-Chinees + Burkinabè (kennissen)
Burkinabè + Amerikaan (jeugdvriendin van mijn vriendin + vriend)

Zeg maar gerust, een gekleurde vriendenkring die volop aan de vermenging meewerkt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mx. Alba schreef op 03 December 2002 @ 07:23:
Maar bijvoorbeeld wel met kattenrassen. Die verschillen immers ook alleen maar in kleur en vachtsoort, terwijl de lichaamsbouw vrijwel het zelfde blijft - net als bij de mens.
Ik ben het niet helemaal met je eens. De lichaamsbouw van Europese kortharen en Oosterse langharen is inderdaad ongeveer gelijk, maar die van Oosterse kortharen toont toch aanzienlijke verschillen. Oosterse kortharen hebben ook een duidelijk ander karakter. :*)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Om weer on-topic te komen :)

Zelf ben ik (blanke Nederlander) getrouwd met een Chinese.

En als ik eens in mijn kennissenkring rondkijk, kom ik ook gemengde koppels en producten tegen:
Nederlander + Griekse
Zwitser + Thaise
Indo
Pool + Chinese

edit:
Oeps, ik had de edit-button eerder moeten gebruiken |:(

EDIT 15-11-2019 (bedankt voor alle duimpjes):
Dat huwelijk met die Chinese is al geruime tijd geleden beëindigd en ik ben alweer bijna 9 jaar getrouwd met een Vietnamese en heb twee kinderen met haar.

[ Voor 38% gewijzigd door Freee!! op 15-11-2019 14:19 . Reden: Nieuw (onbekend met edit) ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71798

Anoniem: 52690 schreef op 03 December 2002 @ 00:34:
[...]

Ja misschien verwarrend, daar heb je gelijk in. Maar ik bedoelde dus de algemene gedachte achter het hokjesdenken. Zolang hokjesdenken, in religieuze zin bestaat zullen gelovige en niet-gelovige mensen niet zo snel met elkaar in contakt komen of een relatie met elkaar aangaan. Het maakt dus niet uit of je gelovig of niet-gelovig bent. Het uitendelijke resultaat blijft hetzelfde: minder gemengde huwelijken. :)
Wil ik graag nog ff op reageren. Als ik naar mezelf kijk dan zou ik inderdaad niet snel een relatie aangaan met een niet-gelovige (ras is niet een issue, dus dat hokje ben ik gepasseert) Waarom? Vanwege het feit dat je het belangrijkste in je leven niet kan delen met je partner. Dat maakt het naar mijns inziens geweldig moeilijk. Als je ziet dat we hier op de GoT al leuke, diepgaande discussies voeren waarin we elkaar niet altijd vinden dan zal dat binnen een huwelijk zeker niet makkelijker zijn. Waar ik wel voor ben, is een open mind richting andere stromingen en religies. Dus huwelijken zijn niet de enige manier om hokjes te slechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Blond, blank en bleek zal ooit toch uitsterven.. bruine mensen kunnen van nature beter tegen de zon en aangezien die steeds feller wordt zullen mensen die er niet goed tegen kunnen eerder het loodje leggen. Magoed, das iets anders :P

Rassen vermenging vinnik niet erg hoor, ik zie namelijk ook steeds meer bruine mensen met blauwe ogen :P dus op zich .. tjah :)

Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat het gen voor bruine huidskleur, bruin haar en bruine ogen dominant is. Dus als je moeder bruin is en je vader blank kan een kind alleen blank/blond/blauw worden als de moeder al resistente genen voor die kleurtjes onderdrukt mee draagt. Op die manier zullen er nog eeuwen lang overal blonde, blanke en blauwe mensen opduiken, alleen door elkaar. Zoiets heet evolutie, het vermengen van genen is alleen maar goed en zal het beste van alle typen mensen gaan combineren. Ik ben er dus voor ik zie het ook niet als een probleem.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik ben tegen omdat ik graag wil dat het oorspronkelijke Nederlandse, Duitse, Noorse, kortom: Germaanse ras behouden blijft. Op deze manier blijft daar weinig van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ilyc schreef op 03 december 2002 @ 13:28:
Ik ben tegen omdat ik graag wil dat het oorspronkelijke Nederlandse, Duitse, Noorse, kortom: Germaanse ras behouden blijft. Op deze manier blijft daar weinig van over.
Wat zijn de voordelen van het behouden van het Germaanse ras?

En iets totaal anders: Oorspronkelijk Nederlands? Vanaf wanneer wens je te rekenen? Vallen Friezen hieronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

nigelator schreef op 03 December 2002 @ 11:05:
Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat het gen voor bruine huidskleur, bruin haar en bruine ogen dominant is. Dus als je moeder bruin is en je vader blank kan een kind alleen blank/blond/blauw worden als de moeder al resistente genen voor die kleurtjes onderdrukt mee draagt.
<nitpicking>
Waarschijnlijk bedoel je recessief ipv resistent.
</nitpicking>
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vader is een blanke nederlander met bruin haar en bruine ogen, mijn moeder indonesisch dus ja je raadt het al wel zwart haar en bruine ogen. Ja dan krijg ik dat natuurlijk ook, maar mijn vriendin heeft dan weer blauwe ogen en blond haar. Dus wie weet wat daar uit kan komen. Als ik gewoon zou moeten gokken dan is het donkerblond haar (ik heb het over kinderen hehe :Y) ) en groenige ogen. Wie denkt het antwoord te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 11280 schreef op 03 December 2002 @ 14:58:
Mijn vader is een blanke nederlander met bruin haar en bruine ogen, mijn moeder indonesisch dus ja je raadt het al wel zwart haar en bruine ogen. Ja dan krijg ik dat natuurlijk ook, maar mijn vriendin heeft dan weer blauwe ogen en blond haar. Dus wie weet wat daar uit kan komen. Als ik gewoon zou moeten gokken dan is het donkerblond haar (ik heb het over kinderen hehe :Y) ) en groenige ogen. Wie denkt het antwoord te weten.
Haar: ongeveer 50% bruin, 50% zwart,
Ogen:Afhankelijk van je grootouders (en eventueel nog verdere voorouders) of 100% bruine ogen of 50% bruine ogen en 50% blauwe ogen

Waarschijnlijk vrij mooie kinderen (zie eerdere opmerkingen over halfbloedjes, die geldt ook nog voor kwarten).

[edit]
PS. Groene ogen vallen genetisch onder blauw.
[\edit]

[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 03-12-2002 15:04 . Reden: Onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27784

loos alarm
Blondes aren't going away:
http://www.globeandmail.c...Front/homeBN/breakingnews

De bron was zogenaamd de World Health Organisation, maar:
"The WHO neither commissioned nor published any research on the future of the blond gene"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Mr. Liu schreef op 03 december 2002 @ 13:33:
[...]

<nitpicking>
Waarschijnlijk bedoel je recessief ipv resistent.
</nitpicking>
;)
Damn, u heeft gelijk.. it has been a while :)

Magoed.. ikke weet niet of m'n theorie volledig klopt, het punt is alleen dat we niet te veel moeten nadenken over het mengen van genen.. de natuur/evolutie propagandeert juist dat we zaadjes en eitjes zoveel mogelijk uitsmeren over diverse bevolkingsgroepen :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben inderdaad heel erg knap (indo), mijn kwart indo bloed kindjes helemaal haha >:) . Maar iig bedankt voor de info. Mijn tante heeft bv groene ogen! Mijn vader bruine, het zit wel ergens in de genen dus ja grote kans op groenige (bruinig of blauwig erbij) ghehe.

Maar tot zover 1 persoon die ertegen zou zijn, ik heb nog geen goeie argumenten van die persoon gehoord. Maar ik zou ze nog graag ten gehore krijgen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 11280 op 03-12-2002 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72437

Hey missingDog.......wat je in de brugklas wordt geleerd hoeft nog geen waarheid te zijn.......( of heb je toch niet zo opgelet? >:) )

Je hebt het hoden ras en het mensen ras en het katten ras enz......

Om eens bij de honden te blijven....of het nu een tekkel of een Deense Dog is....dat zijn ondersoorten.

Helaas heeft men het in de volksmond over rassen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Laatst online: 05-06 13:26
Persoonlijk zal er bij mij altijd een drempel zijn bij het kiezen van een anderskleurige partner (vooral de donkere types).
Deze drempel houdt in dat de toekomst van onze kinderen (die een grote kans hebben dan op een 'kleurtje') er niet zo 'goed' uit zal zien als die van dezelfde kinderen maar dan blank. Het is (spijtig genoeg) nog altijd zo dat kleurlingen makkelijk in een hoekje worden geduwd en zich daar meestal ook naar gaan gedragen (met soms nefaste gevolgen naar hun toekomst toe), ze hiertegen beschermen is niet zo makkelijk.
Hopelijk zal deze drempel verkleinen in de verdere toekomst.
(Effe tussendoor: een 'erg' gelovige vrouw moet ik zeker niet hebben... welke godsdienst dan ook. Hier is zelfs geen drempel :) die moet ik gewoon niet hebben)

De gedachtengang van de topicstarter loopt gedeeltelijk mank als je wat verder in de toekomst kijkt. Binnen enkele tientallen jaren zullen we hoogst waarschijnlijk zelf 'rassen' kunnen samenstellen. Dan kan een rasecht afrikaans koppel in princiepe gewoon een blondje bestellen omdat ze dat liever zien (of omdat dat hoger 'scoort' in de maatschappij van de toekomst misschien?). Dit blanke kind zal bvb blond zijn met blauwe ogen, maar zal toch andere kenmerken van zijn beide ouders behouden (om toch nog een beetje de gezonde/nodige diversiteit te behouden).
Wie weet zal in de toekomst een blond kind met blauwe ogen een soort van statussymbool/exclusiviteit worden...

Maw, 'Rassenvermenging' gebeurt gewoon of het nu puur natuurlijk is of niet. Waar die rassenvermening naar toe zal leiden is eigenlijk de moeilijkste vraag, met een antwoord dat nu nog niet te kennen is.
Is rassenvermening goed of niet? ... Dat weet ik niet. In de toekomst zal dit misschien leiden tot een vorm van beschaving waar huidskleur geen punt meer is (omdat er niet meer zoveel verscheidenheid is) OF er kunnen terug veel doden vallen door oorlogen hieromtrent. Stel je maar eens voor dat ze in Afrika alle kindjes blank maken door genetische manipulatie omdat ze zo 'makkelijker' (hier) kunnen integreren... ik denk niet dat ze daarmee zullen kunnen lachen hier in het westen (want toegegeven we zijn er fier op dat we blank zijn).

Nu moet ik toch even naar bed en zal ik zalig kunnen dromen van men lekker grote harem vol blonde schoonheden 8) (nu ja, er zit ook één anderskleurige vrouw tussen, anders krijg ik nog op m'n dak dat ik discriminerend droom :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door NuKeM op 04-12-2002 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

-NuKeM- schreef op 04 December 2002 @ 04:17:
Persoonlijk zal er bij mij altijd een drempel zijn bij het kiezen van een anderskleurige partner (vooral de donkere types).
Deze drempel houdt in dat de toekomst van onze kinderen (die een grote kans hebben dan op een 'kleurtje') er niet zo 'goed' uit zal zien als die van dezelfde kinderen maar dan blank. Het is (spijtig genoeg) nog altijd zo dat kleurlingen makkelijk in een hoekje worden geduwd en zich daar meestal ook naar gaan gedragen (met soms nefaste gevolgen naar hun toekomst toe), ze hiertegen beschermen is niet zo makkelijk.
Hopelijk zal deze drempel verkleinen in de verdere toekomst.
Maar als er liefde in het spel is, dan maakt je dat soort dingen gewoon niet uit. En dat halfbloeden minder goed in de maatschappij zouden staan lijkt mij een vrij belachelijke aanname. In Nederland is het volgens mij redelijk zo dat twee mensen die een even hoog opleidingsniveau hebben en even goed Nederlands spreken ongeveer gelijke kans hebben op de arbeidsmarkt ongeacht hun huidskleur. Ik denk dat er wat dat betreft meer verschil te meten is tussen mensen met verschillend geslacht dan tussen mensen met verschillende huidskleur.
De gedachtengang van de topicstarter loopt gedeeltelijk mank als je wat verder in de toekomst kijkt. Binnen enkele tientallen jaren zullen we hoogst waarschijnlijk zelf 'rassen' kunnen samenstellen. Dan kan een rasecht afrikaans koppel in princiepe gewoon een blondje bestellen omdat ze dat liever zien (of omdat dat hoger 'scoort' in de maatschappij van de toekomst misschien?). Dit blanke kind zal bvb blond zijn met blauwe ogen, maar zal toch andere kenmerken van zijn beide ouders behouden (om toch nog een beetje de gezonde/nodige diversiteit te behouden).
Wie weet zal in de toekomst een blond kind met blauwe ogen een soort van statussymbool/exclusiviteit worden...
Een kind nemen omdat het een statussymbool is? Ik hoop niet dat we ooit zover afzakken...
Maw, 'Rassenvermenging' gebeurt gewoon of het nu puur natuurlijk is of niet. Waar die rassenvermening naar toe zal leiden is eigenlijk de moeilijkste vraag, met een antwoord dat nu nog niet te kennen is.
Is rassenvermening goed of niet? ... Dat weet ik niet. In de toekomst zal dit misschien leiden tot een vorm van beschaving waar huidskleur geen punt meer is (omdat er niet meer zoveel verscheidenheid is) OF er kunnen terug veel doden vallen door oorlogen hieromtrent. Stel je maar eens voor dat ze in Afrika alle kindjes blank maken door genetische manipulatie omdat ze zo 'makkelijker' (hier) kunnen integreren... ik denk niet dat ze daarmee zullen kunnen lachen hier in het westen (want toegegeven we zijn er fier op dat we blank zijn).
Er fier op zijn dat ik blank ben? Neehoor. Waar ik wel fier op ben is dat ik Nederlander ben, en ondanks dat een goed leven kan opbouwen in Frankrijk.

Is mijn vriendin er fier op dat ze zwart is? Nee. Maar wel op het feit dat ze 6 jaar in Nederland heeft gewoond en zonder enige cursus te nemen vrijwel vloeiend Nederlands spreekt, en dat ze nu ondanks haar Nederlandse nationaliteit en zwarte huidskleur in Frankrijk haar eigen bedrijfje kan opzetten.

Je kan niet fier zijn op iets wat je door je geboorte toevallig gekregen hebt (huidskleur, nationaliteit, etc). Je kan slechts trots zijn op iets wat je zelf verworven hebt.
Nu moet ik toch even naar bed en zal ik zalig kunnen dromen van men lekker grote harem vol blonde schoonheden 8) (nu ja, er zit ook één anderskleurige vrouw tussen, anders krijg ik nog op m'n dak dat ik discriminerend droom :+ )
Geef mij maar een harempje Afrikaanse schoonheden. Of, on second thought, geef mij maar gewoon mijn vriendin. Uh, hee, die heb ik al. Nouja, dan maar ergens anders over dromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Ik denk dat veel mensen vergeten dat er ook mensen zijn die juist op halfbloedjes vallen. Dit omdat ze vaak erg knap zijn (komt door diverse genen) en er mysterieus uitzien. En de kansen in de maatschappij zijn vaak denk ik ook niet zo slecht voor half-blank, half-"iets anders". Ze zijn meestal met de Nederlandse cultuur opgevoed en zien er niet zo donker uit als hun buitenlandse ouder (ik wil hier niet discrimineren, maar dit is jammergenoeg wel positief in onze maatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Laatst online: 05-06 13:26
Mx. Alba schreef op 04 december 2002 @ 07:31:
Maar als er liefde in het spel is, dan maakt je dat soort dingen gewoon niet uit. En dat halfbloeden minder goed in de maatschappij zouden staan lijkt mij een vrij belachelijke aanname. In Nederland is het volgens mij redelijk zo dat twee mensen die een even hoog opleidingsniveau hebben en even goed Nederlands spreken ongeveer gelijke kans hebben op de arbeidsmarkt ongeacht hun huidskleur. Ik denk dat er wat dat betreft meer verschil te meten is tussen mensen met verschillend geslacht dan tussen mensen met verschillende huidskleur.
Inderdaad liefde kan die drempel ook wel helpen overwinnen.
Wat betreft dat kleurlingen minder goed in de maatschappij zouden staan blijf ik bij mijn stelling, ik zal trachten ze even wat te verklaren.
Volgens mijn persoonlijke waarnemingen begint die 'afscheiding' al in de school (vooral als je ts 12-18 bent), op die leeftijd zullen ze je makkelijker als 'anders' aanzien. In geval van meerdere kleurlingen in een klas is de kans dan groot (ik zeg niet dat dit altijd zo is!!) dat ze een klikje gaan vormen (al dan niet met goede of slechte contacten met de rest van de klas). Door deze 'afscheiding' worden ze er eigenlijk al een beetje mentaal op getraind zich ook zo te gedragen (als 'andere'). Een voorbeeld: Hier in België (Brussel) zijn er amper allochtonen die nederlands kennen. Als deze dan in een nederlandstalige school terecht komen zullen ze ook sneller met andere allochtonen die amper Nederlands kennen op die school samenhokken. De andere groep zal dit gedrag meestal niet goedkeuren waardoor soms voelbare spanningen ontstaan. Hierdoor wordt andermaal voor de anderskleurige benadrukt dat hij 'anders' is.

Maar zelfs al het kind een perfecte jeugd heeft gehad en zich volledig heeft kunnen integreren zal het later nog met zijn neus op de feiten gedrukt worden. Ik heb enkele goede vrienden (redelijk goed geintegreerde kleurlingen voor de duidelijkheid) die me vertellen hoe zij en famillie/vrienden bv op een vakantiejob of vaste job (als ze die al vinden) telkens weer worden uitgebuit en belachelijk gemaakt juist omwille van het feit dat ze kleurling zijn.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België kan je zeker nog niet spreken van een maatschappij waar kleur geen belang heeft (spijtig genoeg).
Je kan niet fier zijn op iets wat je door je geboorte toevallig gekregen hebt (huidskleur, nationaliteit, etc). Je kan slechts trots zijn op iets wat je zelf verworven hebt.
Hier ben ik het niet mee eens. Stel dat je overgrootvader ergens een standbeeld heeft staan om wat voor reden dan ook, dan mag je daar toch ook fier of trots op zijn, ook al heb jij nooit iets te maken gehad met de reden van de standbeeld.
Je kan op dezelfde manier ook trots zijn op naam.
Volgens mij kan je dus wel degelijk trots/fier zijn op je huidskleur, nationaliteit, etc (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is niet waar dat de halfbloedjes meer naar elkaar trekken! Ik heb het ook nooit gedaan, mijn vrienden in de klas waren altijd nederlanders, komt ook omdat er geen gekleurde oid bijzat, tsja 1 indo net als ik maar dan een meisje. Ik word gewoon geaccepteerd omdat ze mijn nederlandse naam horen en ik er niet al te donker uitzie, jawel een mokka kleurtje dat wel :P. Maar voor de rest neuh.Halfbloedjes zijn eigenlijk niet echt allochtonen te noemen, ondanks hun kleurtje. Ze zijn gewoon nederlands opgevoed en vaak zijn ze ook erg goed op school..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 11280 schreef op 04 december 2002 @ 13:02:
Dat is niet waar dat de halfbloedjes meer naar elkaar trekken! Ik heb het ook nooit gedaan, mijn vrienden in de klas waren altijd nederlanders, komt ook omdat er geen gekleurde oid bijzat, tsja 1 indo net als ik maar dan een meisje.
je gaat allereerst op uiterlijk af, niet op persoonlijkheid, om de simpele reden dat je die nog niet kent als je nog niet met iemand gepraat hebt. iets wat je hier noemt vindt plaats in 1 klas, in 1 jaar, op 1 enkele school, en dat zou gelijk moeten betekenen dat de claim niet waar is? :P
Ik word gewoon geaccepteerd omdat ze mijn nederlandse naam horen en ik er niet al te donker uitzie, jawel een mokka kleurtje dat wel :P. Maar voor de rest neuh.Halfbloedjes zijn eigenlijk niet echt allochtonen te noemen, ondanks hun kleurtje. Ze zijn gewoon nederlands opgevoed en vaak zijn ze ook erg goed op school..
sinds wanneer is allochtoon zijn automatisch "misschien niet zo goed op school zijn" te noemen? en, het "allochtoon" zijn wordt bepaald door de nationaliteit van de ouders. wim-lex was volgens dat criterium schijnbaar ook allochtoon, alleen ziet 'ie er niet naar uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Yoozer schreef op 04 december 2002 @ 14:08:
[...]
en, het "allochtoon" zijn wordt bepaald door de nationaliteit van de ouders. wim-lex was volgens dat criterium schijnbaar ook allochtoon, alleen ziet 'ie er niet naar uit :).
Ik denk dat je hier afkomst danwel oorspronkelijke nationaliteit bedoelt. Claus had ten tijde van de geboorte van WA allang de Nederlandse nationaliteit. Overigens is zijn moeder volgens diezelfde regel ook allochtoon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij als 1 van je ouders ergens anders is geboren dan in nederland dan ben je als kind van dus een nederlander en een "buitenlandse' een allochtoon. Eigenlijk vind ik het best krom, ook omdat nederlands indië jaja toen mijn moeder werd geboren nog in handen was van de nederlanders!! whaha dus ja eigenlijk ben ik toch gewoon een rasechte nederlander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 11280 schreef op 04 december 2002 @ 14:57:
Volgens mij als 1 van je ouders ergens anders is geboren dan in nederland dan ben je als kind van dus een nederlander en een "buitenlandse' een allochtoon. Eigenlijk vind ik het best krom, ook omdat nederlands indië jaja toen mijn moeder werd geboren nog in handen was van de nederlanders!! whaha dus ja eigenlijk ben ik toch gewoon een rasechte nederlander. ;)
Hehe, precies! Mijn oom is Surinaams, maar die is naar Nederland gekomen voor de onafhankelijkheid van Suriname. Is dus vanaf zijn geboorte al Nederlands. Zijn ouders, die in Suriname zijn gebleven, zijn nu dus niet meer Nederlands, maar dat waren ze bij de geboorte van mijn oom wel.

En over trots zijn op je opa bijvoorbeeld: je bent dan trots op wat jouw opa heeft gedaan. Net zoals ouders trots zijn op wat hun kinderen doen. Je bent dan wel trots op iets wat iemand anders doet - maar je bent dan nog steeds trots op een bepaalde prestatie. Trots zijn op iets wat aangeboren is (nationaliteit of huidskleur) is wat mij betreft heel erg Fouttm. Maar ik ben bijvoorbeeld wel trots op wat de Nederlanders bijvoorbeeld met die polders geflikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72632

abou jahjah heeft nu een eigen plaatsje op het net ;)
mooi om ideeen te verkondigen dat internet.

www.aboujahjah.tk

antwerpen leeft weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72632

www.aboujahjah.tk

antwerpen op zn kop!
integratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat soort posts hoeven we dus niet, zeker niet in een gevoelige draad. Check je mail.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1