[win 95/95] opstartdiskette voor printerpoort

Pagina: 1
Acties:

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
goedemiddag ik heb hier een oud laptopje staan zonder cdrom.
nu wil ik er windows 95 of 98 opzetten via een cdrom op de printerpoort.
waar kan je nog meer zoeken voor een opstart diskette behalve bootdisk.com en google. of weet iemand een site waar ik z'n diskkette kan downloaden.

yep it's me

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Dan zul je eerst meer gegevens moeten geven van het type parallele cdrom :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

beter zoek je ergens een oude laplink die op flop past, en gebruik je een paralelle kabel om daarmee de windows install over te zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoi smashnl

Geef eens wat meer info over die laptop, eventuele externe cd speler (wat Traag al zei :))

Zie ook : http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart
Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd (en probeer dit zo mogelijk 'te bewijzen').
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
Dus info over merk laptop (cpu, video, netwerk)

Tips:
- Met laplink te werken is een goede (bootflop + laplink en cdspeler van andere pc gebruiken)
- Daarnaast zou je kunnen proberen om een externe zipdrive te regelen die je parallel kan aansluiten, en werkt al met ms-dos 6.2 + guest.exe :)
- bootable PCMIA (Pccard) PXE 2.0 of hoger kaartje maybe, kan je met Ghost Multicast of Windows 2000 server met RIS je laptop inrichten.
- laptop harddisk uitbouwen (meestal 2,5 inch) en met verloopadapter naar 3,5 inch aansluiten op desktop computer en de windows install bestanden overzetten :) Laptop harddisk inbouwen in laptop en install starten :)

suc6

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 02-12-2002 16:16 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)