wordt helemaal GEK van mijn GeForce4 MX440!

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
Beste mensen, ik krijg echt gigantisch zin om de hele rotkaart door de midden te breken tenzij jullie mij een oplossing kunne geven voor die ongelofelijk irritante blauwe of rode stippen die ik krijg in het beeld en die achterlijke horizontale scheuren!

Ik heb van die tweakers geprobeerd (en geen moment mijn videokaart ge-oc'd) en de enige keer dat ik ze weg krijg is dat een spel ook luistert naar de instellingen van zo'n tweaker. Ik denk dat DXT compressie voor de narigheid zorgt. Echter, zoals ik dus al zei, sommige games hebben geen boodschap aan die hele instellingen en gaan alsnog doodleuk mij het idee geven dat ik een kilo paddo's op heb met al die stippen etc. Ik heb me rotgezocht op GoT, maar ik kan niet iets specifieks vinden. Wat ik al geprobeerd heb is zo goed als alle windowsversies, drivers (voor de kaart en mobo) en tweakertjes en ik HEB elke mogelijke combinatie geprobeerd. Moet ik dan toch maar een ander kaartje kopen dan? (Ik had dit overigens al VOORDAT ik mijn CPU 150MHz heb overge-oc'd en nu heb ik het nog...)

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 02-12-2002 14:05 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35

Arno

PF5A

Post eens een foto van je beeld, mogelijk is je videoram stuk, had ik ook met mijn ti4200

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Is de koeling goed?

Klok je videokaart ook eens onder.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
misschien uit het raam gooien en hopen dat je garantie hebt?
wat jij vertelt lijkt me niet bepaald normaal. ik heb zelf zon kaart en heb er geen last van.

Verwijderd

doe eerst effe rustig zeg...

Probeer dan je kaartje in een andere pc, en check dus of het aan het kaartje ligt.. zo ja effe ruilen in de winkel

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
WTF staat er eigenlijk in je post :/

Wees slim, pak je bonnetje, loop naar de winkel en haal een nieuwe, probleem waarschijnlijk opgelost.

Verwijderd

Hier iemand die ook helemaal gek wordt van zo'n kaartje, geen oc, alle drivers geprobeerd.
Speel dus graag Battlefield 1942 en heb daar:

* Textures die wit knipperen
* Textures die doorzichtig worden (is soms wel handig...)
* 'Scheuren' in het scherm. Deze ontstaan meestal bij de vijandelijke spelers. Is soms ook wel handig, maar niet als het erg druk is
* 'Disney kleuren' -> Alles groen, rood of paars

Ik ga dus een nieuwe kaart kopen (crucial radeon 9700 pro), en die andere gaat onder de hamer (geen veiling maar een echte)

• SkyStreaker
Geloof me, ik kom misschien druk over dit is echter niet zo. Ik heb ook al een andere PC geprobeerd (intel PC) en hetzelfde probleem komt terug. Ik zit er al ong. een half jaar mee en nu begin ik er stapel van te worden. Cardinal808, wat heb jij precies gedaan als ik zo vrij mag zijn? Oh, misschien dat dit meer helpt: ik heb een standaard GF4 van point-of-view. Het downclocken van RAM & GPU helpt helaas ook niet....

Verwijderd

tranztaz schreef op 02 December 2002 @ 14:04:
Beste mensen, ik krijg echt gigantisch zin om de hele rotkaart door de midden te breken tenzij jullie mij een oplossing kunne geven voor die ongelofelijk irritante blauwe of rode stippen die ik krijg in het beeld en die achterlijke horizontale scheuren!

Ik heb van die tweakers geprobeerd (en geen moment mijn videokaart ge-oc'd) en de enige keer dat ik ze weg krijg is dat een spel ook luistert naar de instellingen van zo'n tweaker. Ik denk dat DXT compressie voor de narigheid zorgt. Echter, zoals ik dus al zei, sommige games hebben geen boodschap aan die hele instellingen en gaan alsnog doodleuk mij het idee geven dat ik een kilo paddo's op heb met al die stippen etc. Ik heb me rotgezocht op GoT, maar ik kan niet iets specifieks vinden. Wat ik al geprobeerd heb is zo goed als alle windowsversies, drivers (voor de kaart en mobo) en tweakertjes en ik HEB elke mogelijke combinatie geprobeerd. Moet ik dan toch maar een ander kaartje kopen dan? (Ik had dit overigens al VOORDAT ik mijn CPU 150MHz heb overge-oc'd en nu heb ik het nog...)
Had ik met die kaart toen ik aan het OCen was :P ik heb nu extra koeling, geeen problemen meer :)

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb een GF4 Ti.4200 van Point Of View (de goedkoopste die ik kon krijgen), speel ook BF1942, maar ik zie al die dingen niet hoor. Volgens mij heb je gewoon een kaart met een verrot rammetje erop. Dat je al een half jaar aan het pielen bent snap ik niet, ik was al 5.5 maand geleden met mijn kaart teruggegaan voor een andere. Al helemaal als mijn kaart detzelfde fouten vertoont in een ander systeem.

Je hebt de mogelijkheid om dat ding om te ruilen, maar je blijft er liever mee pielen? => dan niet hier klagen, zou ik zeggen...

edit:

Hé, ik moet mijn sig updaten zie ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door RetepV op 02-12-2002 15:06 ]

Macbook Pro

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 11:33

T-8one

take it easy, take a sisi

En als je um weggooid, gooi um dan maar mijn kant op.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had bij de MyCom aanbiedingen ook die kaart gekocht (Asus GF 4 MX 440). Allemaal leuk en aardig maar k wilde m toch wel ff wat overklocken om ook de nieuwste spelletjes vloeiend te spelen. Ik had dus totaal_geen_ervaring met overklocken en had wat met zo'n proggie lopen kloten totdat ik ook ineens die strepen zag... Dat was 2 weken na aankoop, dus ik naar MyCom toe en toen zei die gast gelijk van Ja dat komt wel vaker voor, dus ik kreeg gelijk een nieuwe mee :D. (had natuurlijk niks gezegd over overklocken).

Dus als je nog garantie heb, toch ff langsgaan waar je m hebt gekocht :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 02-12-2002 15:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• SkyStreaker
Ik gaat morgen ffies checken dan maar... :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:17
Ik weet wel zeker dat je videomem verrot is ik heb het al een paar keer gezien met verschilende videokaarten

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Mijn 2 cents is dat het je videomem is...... nix zeggen over je OC en ruilen. ;)
Pagina: 1