Toon posts:

[Win98] USB root Hub vs. NTKERN.VXD *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onder het besturingssysteem Windows 98 probeer ik een webcam te installeren; namelijk een Creative PC Cam 600 op één van de twee beschikbare usb poorten. De installatie liep voorspoedig alleen werkte de webcam niet.

Na het inzien van de hardware lijst kreeg ik te zien dat mijn Creative Soundblaster Live in de knoop zat met IRQ's wat voorheen niet het geval was, terwijl er genoeg IRQ's over zijn is het apparaat niet meer aan de praat te krijgen.
Ook de USB root Hub die ik voorheen niet in de lijst had staan blijkt het niet helemaal naar z'n zin te hebben. In de device status staat: The NTKERN.VXD device loader(s) for this device could not load the device load driver.

Waarschijnlijk zijn bovengenoemde problemen mede verandwoordelijk voor het niet werken van de webcam. Het herinstalleren van drivers werkt niet, ook het installeren van DirectX 8.1 blijkt niet te helpen, deze was me namelijk geadviseerd door een ander forum.

Graag wat hulp.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> WOS

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Euhm leuk dat jullie mijn topic verplaatsen en een ander naampje geven, maaruh ik ben toch meer op zoek naar antwoorden. Verder is deze reactie op jullie mutaties niet kwaadwillend hoor, het valt alleen op dat dit nogal vaak gebeurd.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 19:15:
[...]

Euhm leuk dat jullie mijn topic verplaatsen en een ander naampje geven, maaruh ik ben toch meer op zoek naar antwoorden. Verder is deze reactie op jullie mutaties niet kwaadwillend hoor, het valt alleen op dat dit nogal vaak gebeurd.
Dit omdat mensen helaas vaak zich niet aan de regels houden, en topics dus verkeerde titels geven en op de foute plaatsen zetten...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 19:15:
Verder is deze reactie op jullie mutaties niet kwaadwillend hoor, het valt alleen op dat dit nogal vaak gebeurd.

En hoe dat nou komt..

Kan je een overzichtje geven van IRQ's misschien?

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 02 December 2002 @ 19:19:

[...]

En hoe dat nou komt..

Kan je een overzichtje geven van IRQ's misschien?
Op dit moment begeef ik me niet in de buurt van de desbetreffende pc. Maar in ieder geval heb ik 4 vrije IRQ's gezien. Verder wil ik er nog aan toevoegen dat alle PCI sloten vol zitten, dus verwisselen zodat ik een ander IRQ krijg helpt volgens mij niet echt.

• blackd
  • Niet online
Het kan wel degelijk helpen. Op sommige mobo's worden IRQ's geshared door 2 PCI sloten, maar er zijn ook sloten die geen IRQ delen.

Verwijderd

Topicstarter
ennuh, nog iets waar ik mee zit, die USB root Hub, dat schijnt iets te maken te hebben met die VXD

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 13:10
probeer eens een clean install met alle hardware erop aangesloten? Misschien dat hij alles netjes herkend en de problemen opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
sweetdude schreef op 02 december 2002 @ 19:42:
probeer eens een clean install met alle hardware erop aangesloten? Misschien dat hij alles netjes herkend en de problemen opgelost zijn.
Ik denk dat dat idd het beste is, nou hoop ik maar dat die kerel van wie die computer is alle software en drivers nog heeft >:)
Pagina: 1