Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] 2 'toetsenborden' koppelen

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
Dit topic is algemeen, maar zou ook thuis kunnen horen in "wat doe jij met je siemens box". Bij deze computer is een afstandsbediening geleverd die beide toetsenbord en muis ps2 poort bezet houdt. Is het nu mogelijk om zonder met USB aan de gang te gaan, een ps2 kabel door te knippen en dan met solderen een soort splitter te bouwen. Is dit mogelijk i.v.m. stroomverbruik e.d.? Ik vind et zonde om zomaar te proberen, want anders heb ik 2 vergalde kabels.

[ Voor 11% gewijzigd door sjoerdb2 op 02-12-2002 13:06 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
sjoerdb schreef op 02 December 2002 @ 13:06:
Dit topic is algemeen, maar zou ook thuis kunnen horen in "wat doe jij met je siemens box". Bij deze computer is een afstandsbediening geleverd die beide toetsenbord en muis ps2 poort bezet houdt. Is het nu mogelijk om zonder met USB aan de gang te gaan, een ps2 kabel door te knippen en dan met solderen een soort splitter te bouwen. Is dit mogelijk i.v.m. stroomverbruik e.d.? Ik vind et zonde om zomaar te proberen, want anders heb ik 2 vergalde kabels.
Proberen zou ik zeggen. Je haalt 2 toetsenbord verlengkabels, die maak je aan elkaar. Heb je 2 ps/2 uitgangen...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Maar dat vindtie juist zonde.

Bij zo'n siemens box hoort eigenlijk wel een mooi draadloos toetsenbord (wat duurder is dan de siemens box) 8)7

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DKasemier schreef op 02 December 2002 @ 13:49:

Bij zo'n siemens box hoort eigenlijk wel een mooi draadloos toetsenbord (wat duurder is dan de siemens box) 8)7
even duur :P ik heb voor € 54,- een mooi draadloos toetsenbord (met ingebouwde muis :9) gekocht.

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Is wel mogelijk alleen in de splitter moet nog wel wat electronica, om te zorgen dat de info de juiste kant op gaat.

Volgens mij ooit eens in de Elektuur gestaan

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 09:52
Zou het niet mogelijk zijn om dit te doen met een laptop PS/2 splitter? Daar zit vaak zo'n kabeltje bij dat je je muis en keyboard op 1 PS/2 poort kunt aansluiten.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 09:52
bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het toch maar gewoon met 2 oude (kapotte?) toetsenborden ga uitproberen

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
DKasemier schreef op 02 December 2002 @ 13:49:

Ik dacht datie z'n toetsenbord kabel wilde verknippen. Hij zegt niet welke kabel :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:16

Freaked

..

Zou wel handig zijn, voor mijn workstation + server :P... Maar je moet er idd wel voor zorgen dat alle data de goede kant opgaat..

..

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 19:34

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Ik begrijp dat je eigenlijk gewoon 2 toetsenborden aan een pc wil hangen, aan 1 ps/2 poort?
Ik denk dat dat wel kan, ze verbruiken weinig stroom. 2x weinig == weinig.

De data en clock lijntjes hebben allebei pull-ups, dus je kan zonder problemen 2 borden eraan hangen. Enige nadeel is dat bij het opstarten v/d pc beide keyboards een message sturen, om te zeggen dat ze beide werken. Misschien krijg je een keyboard error, maar ik denk van niet. Gewoon proberen. Verder kan je dan met beide typen. Dat zou moeten werken.

Ik ga het ook eens testen :)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• RubenJ
  • Laatst online: 17-11 10:13
B2000.5 schreef op 02 December 2002 @ 19:36:
Ik begrijp dat je eigenlijk gewoon 2 toetsenborden aan een pc wil hangen, aan 1 ps/2 poort?
Ik denk dat dat wel kan, ze verbruiken weinig stroom. 2x weinig == weinig.

De data en clock lijntjes hebben allebei pull-ups, dus je kan zonder problemen 2 borden eraan hangen. Enige nadeel is dat bij het opstarten v/d pc beide keyboards een message sturen, om te zeggen dat ze beide werken. Misschien krijg je een keyboard error, maar ik denk van niet. Gewoon proberen. Verder kan je dan met beide typen. Dat zou moeten werken.

Ik ga het ook eens testen :)
offtopic:
2x weinig = iets meer, nou ja is nog niet veel maar toch, of zie ik dat nou verkeerd :?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

jah klopt wel hoor..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

ja kan gewwon er gaat (bijna) zeker niets stuk als je het goed doet .. gewoon ff een ps2 connectortje kopen en twee van die "chasis" dlen waar dan weer je kb op kunnen en dan ff allepinnetjes gewoon een op een door verbinden.. ik heb het weleens gadaan en ook anders om dus een kb aan twee pc's (moet je aaleen ff twee diodes in de 5v solderen zodat niet de enen pc de andere gaat voedden.) als je het safe wil down knoop dan de 5v gewoon aan elkaar de gnd ook en neem in de data enn klok lijnen ff een weerstan op van 1k ofzo.

• Freeze-o
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

kan ik niet gewoon alle kabels splitten ? das ff wat makkelijker lijkt me

Dell Precision Rack 7910

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

houd er wel ff rekening mee dat de uitgang van die toetsenborden waarschijnlijk geen tri-states zijn, je zou dus wel wat problemen met impedanties kunnen krijgen... maar dat is een kwestie van meten en proberen :)

blabla

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Erm... een toetsenbord werkt toch met een eigen interruptcontroller :? Krijg je dan geen conflicten als je dr 2 aanhangt :?

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1