Toon posts:

Terratec Aureon 5.1 Fun - goede kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn SB Live bijna de geest geeft (rear-speaker connector afgebroken, S/P-DIF werkt maar half) moet ik echt een nieuwe hebben.

Nu is het toevallig zo dat Terratec net een nieuwe serie geluidskaarten heeft gelanceer; de Aurean (Audigy?) serie.
Deze komt er in 3 varianten: Space, Sky en Fun (voor meer details zie www.terratec.com)

De Fun lijkt mij een uitstekende vervanger voor mijn huidige Live, mede om zijn lage prijs; 40 euro :*)

Wat deze kaart niet heeft en zijn grote broertjes wel, is ondersteuning voor 96- en 192 kHz output (de fun moet het met 48 kHz doen).
Maakt dat nou eigenlijk veel uit?
Alle sounds in spelletjes zijn toch 44,1 kHz (of lager), en dat geld toch ook voor mp3'tjes, Audio CD's en DivX films (met of zonder AC-3)?
Je hebt dan eigenlijk toch alleen iets aan die 96- en 192 kHz als je zelf muziek gaat maken/opnemen?

Met andere woorden: dit is dan toch dé perfecte kaart voor iedere game/muziek/film liefhebber (zolang je niks hoeft te recorden)?

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

de signaal ruis verhouding ligt ook lager. Ik weet niet op dit uitmaakt via spdif.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja, das logisch, maar om daar nou 80 euro extra voor te dokken...
Maar dit is voor zijn prijs toch een hele goeie kaart, niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
bumperdebump

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
net kaartje is dat hoor.. ik heb zelf een dmx 6fire 24/96, en ik mis de 96khz eigenlijk niet (ik heb em standaard op 48 khz staan)

veeeel beter dan een audigy in ieder geval

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."