Toon posts:

De DEMO term gaat verkeerde kant op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een demo hoort een representatief te zijn voor het volledige spel dat je kan kopen. Tenminste dit was vroeger vaak het geval.
Maar tegenwoordig lijkt het of een demo alleen maar wordt uitgebracht voor eventuele kritiek of juist dat de downloaders bughunters worden die je mogelijk ziet verschijnen.

Een slechte zaak niet?
Een demo hoort een verkoop juist omhoog te gooien en niet tegen te gaan.

Hoevaak zien we bv niet dat er patches voor demos worden gereleased?
En ik krijg nu vaak neigingen om Spellen niet te kopen nadat ik de demo eerst heb gespeeld.

Verwijderd

Kan je ook voorbeelden noemen want de demo's die ik ken zijn ook 'echte' demo's.

Als het geen demo is dan wordt het ook duidelijk gezegd zoals bijv met de Q3TESTdemo, of om een echte demo te noemen: de Mafia demo.

Welke spellen hebben dan allemaal patches voor demo's? (als het multiplayer demo's zijn dan kan ik het wel begrijpen)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 18:59

Fuelke

Forza Ferrari

Wat ik ook wel zie is net het omgekeerde: eerst wordt het volledige game gereleased om vanuit het afgewerkte game een demo te construeren. (Mafia bv.) Op die manier krijg je geen buggy demo's en vertegenwoordigen ze effectief de kwaliteit van de full version. Nadeel is uiteraard dat je langer moet wachten.
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:51:
Welke spellen hebben dan allemaal patches voor demo's? (als het multiplayer demo's zijn dan kan ik het wel begrijpen)
UT2003 demo en MoH Spearhead schoten me ook te binnen, en dat zijn idd MP demo's.

[ Voor 34% gewijzigd door Fuelke op 02-12-2002 12:54 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
nou bv. RAven shield demo..
dat was wel vermaakelijk , maar toch echt wel een bugfestijn

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

Paniohitus

Paniohitus

het lijkt inderdaad soms wel of bedrijven de term "demo" meer gebruiken als "beta". Maar dat is altijd al zo geweest, het is ook een test naar de gebruikers toe van "hoe vinden jullie dit nou?". en als het bevalt kunnen ze veel meer winst boeken dan als het tegenvalt....

BF1: Don-Panio

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:59
ik ben het er wel mee eens, demo's worden steeds vaker bughunt versies.
neem de demo's van bijvoorbeeld Doom, RoTT, Raptor, Tyrian, Syberia, Carmageddon, Commando's, Deus Ex, enz
dat waren echte demo's gewoon letterlijk een stuk van het spel (soms appart level of time based) en daar was je wel ff mee zoet (zeker de 1ste 4)

Q3, UT, UT2k3, Battlefield hadden dan test versies om de netwerkcode te testen. dat is dan nog ok maar sommige demo releases zijn gewoon regelrechte beta versies.

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1