Ik heb een Debian server, met Apache / MySQL, etc. achter een @home verbinding. Nou heb ik het dus al zo ver, dat ik een externe en interne webserver heb. Maar nou wil ik dus een Subdomein voor mijn interne verbinding. Dus test.192.168.1.1 Maar dan moet je dus een DNS-server draaien. Ik dus BIND geinstalleerd, maar met de config heb ik dus geen idee hoe ik dit instel. Zou iemand van jullie mij kunnen helpen? Alvast bedankt
man pages?
en al gegoogled naar howtoes
zelfs in de brakke search op got zijn nog bakken met info te vinden
en al gegoogled naar howtoes
zelfs in de brakke search op got zijn nog bakken met info te vinden
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Het is niet de bedoeling dat wij even voor jou gaan bedenken hoe je een nameserver opzet. Daarvoor zul je zelf toch enig onderzoek moeten verrichten en pogingen moeten wagen. Een search op GoT en Google zal al gauw voorbeelden opleveren van config bestanden. Daarnaast is er de documentatie van BIND te vinden op http://www.nominum.com/content/documents/bind9arm.pdf
Lees voordat je een nieuw topic opent ook eens de onderstaande draad door. Je kunt er in lezen wat er wordt verwacht van een topicstart in NOS. En daar voldoet deze niet aan.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Daarom op slot.
Lees voordat je een nieuw topic opent ook eens de onderstaande draad door. Je kunt er in lezen wat er wordt verwacht van een topicstart in NOS. En daar voldoet deze niet aan.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Daarom op slot.
Dit topic is gesloten.
![]()