Ati 9700(pro) met een Zalman zm-80(a)hp

Pagina: 1
Acties:

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Topicstarter
Ole,

Ik heb ff een probleempje , mijn koeler van mijn ati, maakt net als de nvidia 4400, zon verschrikkelijk geluid. Ik zit er nu over te denken om een zalman zm-80(a)hp te halen. zon passieve dingetje. Alleen kan ik nergen sop GOT vinden of het iemand al gelukt is om zon ding erop te zetten.

Graag,, alle reacties welkom of het wel mogelijk is. Want ik wil hem vandaag halen !!

Bedankt ! :p

Verwijderd

naja de installatie zal wel niet veel verschillen als dat van een GF4 of welke andere kaart dan ook

en de zm-80 is geschikt voor de radeon..
De Zalman ZM80-HP is geschikt voor de Geforce, Geforce DDR, Geforce 2, Geforce 2MX, Geforce 3, Geforce 4, Geforce 4MX, Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro.

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Topicstarter
bedankt.. ga ik het hale .. ben ik eindelijk van die k!@# fan af !!
:)

Verwijderd

heerlijke stilte ;)
suc6

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

en het stond hier: "zalman heatsink pipe voor vga-kaart!" in het 'grote' zm-80hp topic.

Verwijderd

Zorg er wel voor dat je de nieuwe versie koopt. De oude is nl. niet altijd compatible met je mainboard. De versie die je moet hebben is de ZM80A-HP.

Verwijderd

Zou deze versie dan ook geschikt zijn voor een ATI Radoen 9500 Pro ??
Misschien een stomme vraag,maar ik vind 30€ uitgeven voor iets wat niet goed werkt toch wel zonde.

Verwijderd

Produceert de Radeon 9500 Pro minder warmte dan de 9700 Pro? Zo ja, dan wel. Zo niet, moet je de website van Zalman in de gaten houden.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 13:52:
Zorg er wel voor dat je de nieuwe versie koopt. De oude is nl. niet altijd compatible met je mainboard. De versie die je moet hebben is de ZM80A-HP.

Ik kan niet echt ontdekken wat het verschil is tussen de A en de 'niet A' versie als het om bevestigen gaat eigenlijk. Ik kan alleen maar vinden dat de A versie 15 gram zwaarder is (400) en dat het "dissip. area" 30% groter is (1300 ipv 1000 cm2).

Voor de luie mensen wat linkjes naar de PW/Zalman site (zonde anders van de 17 vensters die er nu open staan ;)):

Zalman ZM80-HP --> € 26,-
Zalman ZM80A-HP --> € 37,-

Zalman ZM80-HP info
Zalman ZM80A-HP info

Ik moet zeggen dat ik zeer gecharmeerd ben van het idee om gewoon lekker passief te koelen. En als ik toch 400 euro uitgeef aan een videokaart mag die ook best verwend worden met een dure koeler :+.

* IceStorm is overtuigd na het lezen van deze review.

Als het enige nadeel is dat het ding lastig in elkaar te plakken is dan ga ik er wel een uurtje voor zitten hoor, geen probleem :D.

Zijn er overigens mensen hier die het ding al in actie hebben gezien toevallig?

Woei, nooit gedacht dat ik ooit nog eens in DOC zou posten :P

[ Voor 18% gewijzigd door IceStorm op 02-12-2002 18:17 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 13:56:
Zou deze versie dan ook geschikt zijn voor een ATI Radoen 9500 Pro ??
Misschien een stomme vraag,maar ik vind 30€ uitgeven voor iets wat niet goed werkt toch wel zonde.
Een 9500 heeft exact dezelfde printplaat als een 9700, dus ja.

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb ook net een 9700pro besteld, en zit hier ook over na te denken, zit nog tegen 1 ding aan te hikken, het orginele koelelement eraf slopen, zijn hier nog handige dingen voor? (en heb geen zin om het een paar uur in de vriezer te leggen, vind ik ook weer zoiets..)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

15gram zwaarder en dan opeens 300cm² meer :?
Daar kan dus niks van kloppen

iStockphoto

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hogere dichtheid?

Ofwel lagere dichtheid en groter oppervlak :p

[ Voor 60% gewijzigd door Steve op 02-12-2002 20:23 ]

• IceStorm

IceStorm

BlizzarD schreef op 02 december 2002 @ 20:03:
15gram zwaarder en dan opeens 300cm² meer :?
Daar kan dus niks van kloppen

Dat kan prima toch? Meer oppervlakte creeren heeft weinig te maken met het gewicht.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb nu zo'n ATI 9700pro boardje die officieel niet van ATI is maar wel Build by ati is. Daar zit dus ook zo'n standaard koeling op.

Denkt iemand dat het veel nut heeft om hiervoor in de plaats deze heatpipe te zetten als ik niet overklok?

• IceStorm

IceStorm

VinnieWeiss schreef op 02 december 2002 @ 23:15:
Denkt iemand dat het veel nut heeft om hiervoor in de plaats deze heatpipe te zetten als ik niet overklok?

Ja uiteraard heeft het nut, tenminste als je van je fangeluid af wilt komen :) Die 9700's zijn voor de rest allemaal hetzelfde (of op zijn minst bijna) dus het maakt weinig uit of die nu wel of niet Built By Ati is of niet.

Welke heb je overigens?

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

als jij behoefte hebt aan meer stilte: Ja dan is het nuttig. Qua koeling echter moet de standaardkoeler voldoende zijn, daar hoef je je niet zo'n zorgen over te maken. Zonde dus om in dat geval de Zalman te kopen.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een Connect3D. jaja vaag merk, maar dat boeit niet.

Stil wordt me pc toch nooit door al die fans die er al inzitten. Momenteel zit er een SLot fan onder me Radeon om alle warme lucht af te voeren.

• PhiKwadraat300

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Topicstarter
Yep. heb nu toch een zm80-hp gehaald. Dus geen zm80(a)-hp .. En deze zit perfect. Eindelijk stilte. ! die rotte fan kan er eindelijk uit!! weer een fan minder! STILTE!

:)

• IceStorm

IceStorm

PhiKwadraat schreef op 02 December 2002 @ 23:57:
Yep. heb nu toch een zm80-hp gehaald. Dus geen zm80(a)-hp .. En deze zit perfect. Eindelijk stilte. ! die rotte fan kan er eindelijk uit!! weer een fan minder! STILTE!:)

Mag ik voor de beeldvorming weten welke kaart je hebt en vooral, hoe lastig was het en wordt je case zelf warmer (ja dat vast wel, maar hoeveel :+).

• Steve

Steve

Krokodil \o/

VinnieWeiss schreef op 02 december 2002 @ 23:29:
Ik heb een Connect3D. jaja vaag merk, maar dat boeit niet.

Stil wordt me pc toch nooit door al die fans die er al inzitten. Momenteel zit er een SLot fan onder me Radeon om alle warme lucht af te voeren.
Niet erg slim.. Warmte stijgt, dus je zou 'm beter ietsje hoger zetten.. Of toch onder de Radeon, maar dan gebruiken om frisse lucht binnen te brengen :)

Verwijderd

Heb een ZM80-HP op een Gainward GF4 Ti4400 op 310/690 mhz, zonder extra koeling behalve die ZM-F123 fan die bij me Zalman proc koeler zit, die blaast er een klein beetje op. Maar ding is echt Ubergeil :) installeren is niet zoon probleem.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brvdhouten/Wicked.jpg Moest alleen bij het mem er een stukje uitzagen, maarja zo gepiept met de ijzerzaag

wel genaaid nu dat ze een ZM80A hebben uitgebracht, anders had ik die erop gezet :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 15:17 ]

• IceStorm

IceStorm

Yep, ik ben duidelijk overtuigd :) Ziet er mooi uit moet ik zeggen, beetje zonde van dat RAM (nou ja, dat het plek inneemt) maar er is mee te leven gok ik.

Nou alleen nog ergens een 3D Prophet 9700 Pro op de kop zien te tikken :).

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
wat ik nou alleen nog wil weten is of ik er dan van die kleine coole ram-Hsinks op kan plakken? (zittne ze niet in de weg?, bij de A versie wel te vertaan, de andere past niet bij mijn mobo)

en zijn er ook ramH sinks te krijgen in de zelfde kleur??? (zo ja, waar!!!)

• Dr.Doom
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-12-2025
Yo,

Ben blij dat die koeler iedereen bevalt, alleen zit ik met een probleempje met de plaatsing.
Ik heb de Hercuels 3D Prohet 9700 Pro, en op de achterkant van de kaart zit pal achter de core ook een chip met een koelblokje er op. Het 'back' blokje van de Zalman koeler kan zo niet gemonteerd worden :(
Kan ik dit koel blokje verwijderen, zodat hij later weer gekoeld wordt door het contact met het 'back' blokje, en zo ja, hoe verwijder ik dat koelblokje? Hij lijkt goed vast te zitten.

Doom out.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:25
Dr.Doom schreef op 22 January 2003 @ 08:49:
Yo,

Ben blij dat die koeler iedereen bevalt, alleen zit ik met een probleempje met de plaatsing.
Ik heb de Hercuels 3D Prohet 9700 Pro, en op de achterkant van de kaart zit pal achter de core ook een chip met een koelblokje er op. Het 'back' blokje van de Zalman koeler kan zo niet gemonteerd worden :(
Kan ik dit koel blokje verwijderen, zodat hij later weer gekoeld wordt door het contact met het 'back' blokje, en zo ja, hoe verwijder ik dat koelblokje? Hij lijkt goed vast te zitten.

Doom out.
hmmm de voorkant past bij jou dus wel in combinatie met de geheugen koelblokjes ?
ik zit er namelijk ook over te denken om een zalman zm80a-hp koelblok te kopen voor mijn gigabyte maya II radeon 9700 pro

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51
Wat is het verschil tussen de gewone en de (A) versie :?
Want daar ben ik nog niet helemaal uitgekomen :)

• procyon
  • Laatst online: 13-02 17:22
gfo schreef op 24 januari 2003 @ 17:18:
Wat is het verschil tussen de gewone en de (A) versie :?
Want daar ben ik nog niet helemaal uitgekomen :)
www.google.com > zalman
eerste link is de zalman site

Daar kan je oa zien dat ze verschillen in oppervlakte (en dus koeling) en gewicht..
Waarschijnlijk is hij ook makkelijker te monteren

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
De 'ouwe' versie had wat problemen met bepaalde moederborden kwa passen, de A versie heeft dit probleem niet meer :)

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb hier een zm80a op een gigabyte maya II radeon 9700 pro zitten en ik vindt het heerlijk. Het is een #$%@# werkje maar je krijgt er wel een hoop voor terug moet ik zeggen en het ziet er gewoon superstrak uit, is ook wat waard ;)
slopen van de oude koeler is bij die gigabyte geen enkel probleem. gewoon de tijd voor nemen en eerst KIJKEN (met je ogen dus :D )voor je gaat slopen. Boekje lezen wat bij die zalman zit is ook een heel oke idee trouwens, staat een goeie raad in mbt hoeveelheid koelpasta met een radeon :)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:35:
naja de installatie zal wel niet veel verschillen als dat van een GF4 of welke andere kaart dan ook

en de zm-80 is geschikt voor de radeon..

[...]
Nou hij is dus niet echt geschikt voor de 8500(le) omdat deze geen bevestigings gaten blijkt te hebben :(

Daarom heb ik er nog steeds eentje vanaf de hccdagen ongebruikt thuis liggen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
Dr.Doom, ik heb de A versie op mijn 3D prophet 9700 pro gezet, gaat super simpel. Je gaat effe gamen of iets anders waar je videokaart het lekker warm van krijgt. Dan monteer je em uit je kast en draait voorzichtig een stukje met de klok mee en er tegenin. Na een tijdje wrikken laat de lijm los en heb je de waaier eraf. De cooler erop zitten is een eitje, wel even de tijd voor nemen. Verder hoeft er niks van de hercules af, wel even voorzichtig de pootjes van de oorspronkelijke cooler inknijpen zodat ze door de gaatjes gaan (soort weerhaakjes).

Overigens: het waaiertje aan de achterkant is niet zo belangrijk geloof ik. Ik heb de rode hercules versie met de basis van ATI. Als je naar de van de ati afgeleide kaarten kijkt zie je aan de achterkant op de plek waar bij de hercules een waaier zit, niks op die andere kaarten. Dit is als ik het goed zie het midden van waar de chip bevestigd is. De back-plate van de zalman cooler raakt de achterkant van de kaart niet, da's ook niet de bedoeling want dan maakt de gpu kortsluiting. Het verlies van het waaiertje is dus niet erg. Ik had er een temp sensor opzitten die schommelde van 45 - 50 graden, en nu zit de sensor in de leegte tussen de back plate en de kaart en de temperatuur is nog hetzelfde.

[ Voor 40% gewijzigd door CopyCatz op 25-01-2003 23:02 ]

Pagina: 1