[Win95] Driver probleem? of toch de kaart zelf? *

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik heb voor mijn 486 laptopje (compaq contura 400, koste me 1 euro :P) een 3com 3C574-TX 16 bit pcmcia netwerkkaartje aangeschaft. om er zodoende een beetje mee te prutsen.

Dus ik kaart erin gestopt, hij werd herkend door win95 en heb keurig de drivers geinstalleerd. Na een keertje opnieuw opstarten krijg ik de melding dat de installatie is gelukt, en windows werkt perect.

Als ik de kaart eruit haal hoor ik een mooie bliepje, en ook als ik hem weer terugstop. Met andere woorden, alles lijkt perfect.

Nou stop ik me netwerkkabel erin, maar er gaat geen lampje branden. okay, misschien een verkeerde kabel, dus heb ik de kabel uit me werkstation gehaald en in de netwerkkaart gestopt, en weer geen lampje (connectie). Ook crosskabel die perfect werkt bracht geen oplossing.

Dus ik duik in me 486 640*480 schermpje ;) en vond daar het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/gaar.jpg

Het lijkt er dus op dat er geen drivers zijn geinstalleerd voor de PCMCIA Card services, (gezien het vraagteken), maar toch zegt hij dat het goed is? Compaq drivers kan ik nergens vinden, en 3com stuurd me door naar hun website, waar ook niks staat, google brengt geen drivers :/

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Drivers

Staat de PCMCIA controller in de BIOS wel goed ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Check even bij www.driverguide.com voor drivers...

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Psies. De drivers voor je pcmcia slot zijn niet geïnstalleerd. Misschien dat ze op www.compaq.com ze hebben staan en idd driverguide oid. Google wil ook wel eens helpen! :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

staat ie op PCIC? dan ziet ie em meestal meteen.

Meh ...

• Icey
Twarp schreef op 02 December 2002 @ 12:25:
staat ie op PCIC? dan ziet ie em meestal meteen.
hoe zie ik dat :P

• Icey
Traag schreef op 02 december 2002 @ 12:18:
Drivers

Staat de PCMCIA controller in de BIOS wel goed ?
compaq bios, zoveel is er niet in te stellen :P

btw, staan geen drivers in dat lijstje :(

[ Voor 8% gewijzigd door Icey op 02-12-2002 12:28 ]

Verwijderd

http://h18007.www1.hp.com...tura/us/locate/3_878.html desnoods de Windows95 support drivers installeren. Ook even bij 3com de 3C574-TX configurator (disk) downloaden, en checken hoe de PCMCIA NIC staat ingesteld (BNC, UTP, enz ?)

Of gewoon de de drivers updaten en verwijzen naar de driverdisk ipv de standaard Windows drivers.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 12:33 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:31:
http://h18007.www1.hp.com...tura/us/locate/3_878.html desnoods de Windows95 support drivers installeren. Ook even bij 3com de 3C574-TX configurator (disk) downloaden, en checken hoe de PCMCIA NIC staat ingesteld (BNC, UTP, enz ?)

Of gewoon de de drivers updaten en verwijzen naar de driverdisk ipv de standaard Windows drivers.
Ik gebruik de nieuwste drivers van 3com, voor de netwerkkaart, voor de PCMCIa services zijn volgens mij geeneens drivers te vinden :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1