Toon posts:

[Asus A7V333] Optische muis blijft branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na het uitschakelen van mijn pc, blijft de optische muis branden (microsoft optical), dit schijnt te komen omdat je ook kan opstarten dmv ps/2. ik heb dit uitgeschakeld maar de lichtjes in de muis gaan niet uit. :(

Moederbord is een a7v333 met raid.

Handleiding ook al doorgespit, kon er geen wijs uit worden.
Search heb ik ook al gebruikt.

doei

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-02 15:21
Dat ligt niet aan je mobo, het is een feature van ATX, PS/2 en optische muizen.

Bij alle mobo's blijft het lichtje van de muis branden. Maar je er geen zorgen om, vooral in deze donkere dagen rond kerst is het wel leuk om 's avonds wat lichtjes te hebben branden, of nie?

• stingone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04-2024

stingone

stingone

Uhhh mischien ff op de site van microsoft zoeken?? of google.
Btw de meeste optical muizen blijven branden, nadat de pc is uitgeschakeld.
Heb zelf een logitech cordless optical (zowel usb als ps/2) blijft ook gewoon branden als pc uit is. Als je wil dat hij niet meer brand moet je gewoon stekker van voeding er uit trekken, maar dat werkt aleen als je geen cordless hebt.

Aopen Ak73Pro (a) - AMD XP 1800 + - Aopen Geforce 2 Gts 32 DDR - 512 SDRam

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58
Heb ook een logitech cordless optical mouse lampje blijft ook altijd branden ps2/usb maar in het batterij gebruik merk je het niet staat dacht ik zo´n 3 maand voor en de pc wordt veel gebruikt redden we de 3 maand wel. Kan volgens mij geen kwaad.

Anders haal je gewoon de batterijen eruit als je je stoort aan het lampje.

An eye for an eye makes the whole world blind.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 14:32

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tja, ik vind het niet zo vreselijk. Zo'n ding verbruikt misschien 40mA @ 2V (heel ruim geschat), da's dus 0,04 * 2 = 80mW. Praktisch niks dus. En voor de levensduur van de LED maakt het ook weinig uit. Tegen de tijd dat die kapot gaat heb je je muis al helemaal weggeschuurd op je tafel :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ingens schreef op 02 december 2002 @ 12:06:
Anders haal je gewoon de batterijen eruit als je je stoort aan het lampje.
Dat zal denk ik lastig worden. Hij heeft het over de gewone MS optical. Die is niet draadloos en heeft dus geen batterijen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik vind het wel handig dat er een lampje blijft branden! Anders raak ik mijn muis zo snel kwijt in t donker..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, is het een USB muis? Zo ja, trek de PS2 converter eraf en prik hem in een USB slotje. Misschien dat hiermee je probleem wordt opgelost.. Ik heb namelijk ook zo'n muis, maar dan in USB vorm en ik heb geen last van kerstverlichting wanneer mijn PC uitstaat :Y)

Anders zou je eens de alle Power On opties moeten doorspitten.. Bijv. Power On Keyboard, Power On Whatever, etc..

Verwijderd

Topicstarter
Dank, ik ga zo proberen de muis op usb te zetten

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 23:20

Kleintje81

Blaat

Zowieso met ATX als je hem uitzet en NIET uit het stopcontact haalt kun je het vergelijken met een soort Standby mode zoals bij een TV: er loopt altijd wat stroom doorheen.

Heb hier gewoon een stekkerdoos die ik altijd uitzet als ik pc ECHT uit wil zetten. ;)

BF2 stats Systemen

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-03 22:21
Hmm strange. En dit is standaard? Mijn optical usb-mouse (MS), is een usb-exemplaar dat ik via een convertje heb aangesloten op de PS/2 poort. En hier heb ik geen 'last' van. Kan hier m'n instellingen niet checken (zit op school).

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Even om niet l*llig te doen maar een draadloze optische blijft altijd branden als de pc uit staat. Dit om de electronica in werking te houden zodat de muis weet wanneer de computer aan gaat en dat de computer de muis kan zien. Anders zou je elke keer op de connect knopjes moeten drukken als je de pc aan zet, ook niet handig.

Canon Digital Ixus V3

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Ik heb een Dual optical van Logitech, aangesloten op usb, en als ik m'n pc uitzet gaat het lampje ook gewoon uit. Probeer em es op usb aan te sluiten, misschien dat het helpt.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
Hehe ik wil juist graag dat mun muis blijft branden. En ik kan het niet :(

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-03 22:21
RawPeanut schreef op 02 December 2002 @ 16:16:
Even om niet l*llig te doen maar een draadloze optische blijft altijd branden als de pc uit staat. Dit om de electronica in werking te houden zodat de muis weet wanneer de computer aan gaat en dat de computer de muis kan zien. Anders zou je elke keer op de connect knopjes moeten drukken als je de pc aan zet, ook niet handig.
Het gaat hem hier ook niet specifiek om draadloze muizen.

'k Zou zeggen 'k ga het eens checken, maar ga maar vrijdag terug naar huis. (En ben er zeker van dat het wel uitgaat (op PS/2))

Ligt er waarschijnlijk ook gewoon aan welk merk (hoewel de topicstarter dezelfde muis heeft gelijk ik)

Verwijderd

Zet er een stekkerblok achter met aan / uit knop! zet je pc uit en haal dan dus ook de alle stroom eraf door het (bij mij rode) knopje om te zetten....en uit gaat je lampje...simpel!

• Djith
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik vind het wel lief dat ie blijft branden. Zal wel spanning op het moederbord blijven staan aangezien het mobo lampje ook brand.
Als je je psu uitzet gaan ze wel uit

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoals BalusC zei, mogelijk helpt het om om te pluggen naar USB, ik heb dat ook gezien op een Asus A7V333. Ik heb er overigens geen last van op een MSI en op een Jetway, Ps2, USB lampje gaat gewoon uit. Maar ja niet iedereen heeft een heuse Jetway :)
Pagina: 1