DMA niet aan te krijgen met ASUS DVD

Pagina: 1
Acties:

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:48
Ik heb een Asus DVD E616 die ATA100 ondersteunt (UDMA5) en dat tot nu toe ook altijd netjes deed. Nadat de dvd-speler een keer ernstig bleef klooien met een cd, besloot windows dat ie nu maar op PIO4 moest draaien.
Het opnieuw installeren van de drivers had geen enkel effect en op een andere controller werkt ie wel op udma5. Ik wil de DVD speler alleen graag aan dezelfde kabel als mijn UDMA5 HDD houden.

Heeft iemand een idee of een verbluffende tool waarmee ik dit kan fixen ZONDER windows opnieuw te installeren want dat is echt de LAATSTE optie.

BTW ik heb in de registry gekeken bij de waarden voor mn primary ide controller en de waarden SlaveDeviceTimingMode en SlaveDeviceTimingMode staan hetzelfde als mn HDD en zo heeft het altijd gewerkt....

Failure is nothing compared to regret

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je waarschijnlijk gewoon in je bios instellen...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Barazinbar
optie voor UDMA staat uiteraard op AUTO en niet op DISABLED in BIOS.
lijkt me trouwens sterk dat er spontaan BIOS instellingen veranderen...bovendien geeft de utility van mn drivers aan dat ie max op UDMA5 kan

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 11:09

M4rtijn

Spinnin' around

Nee, Windows trekt zich *niets* aan van de BIOS opties - die zijn voor DOS. Voor Intel 8xx chipsets kun je de Intel Application Accelerator installeren, je hebt dan een los programma om de DMA settings te wijzigen (niet meer via Apparaatbeheer). Heb je een VIA chipset, dan kan ik je helaas niet verder helpen - zou zelf ook de oplossing daarvoor wel willen weten.

• Barazinbar
het is nog mooier ik heb een SiS chipset met bijbehorende drivers en utility

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 11:09

M4rtijn

Spinnin' around

Misschien heb je 't al geprobeerd, maar 't wil wel eens hebben om "PIO only" te kiezen, een keer opnieuw op te starten, dan "DMA if available" te kiezen en nogmaals op te starten. Dit kan helpen om dma ingeschakeld te krijgen.

• Barazinbar
heb het idd al geprobeerd maar nog een keer kan geen kwaad je weet het noot met windows!

• Barazinbar
maar even mn brander aan mn hdd gehangen, opgestart werd herkend (ata33) toen weer omgewisseld en wonder boven wonder dvd-speler-->ata100.

iig compliment voor windows dat het allemaal zo lekker geregeld is! (NOT!)

bedankt voor jullie reacties

Pagina: 1