Ik heb hier een vb applicatie waar ik bij de edit functie een record lock. Maar hierdoor worden andere applicatie vast gezet als die ook het record proberen te editten.
Wat ik wil is dat hij dan niet vastloopt maar gewoon een fout melding geeft aan de gebruiker dat het record door iemand anders gewijzigd wordt.
Ik zal dus ergens in moeten stellen dat ik een transaction wil met "no wait"
Maar ik heb gezocht en heb nergens kunnen vinden waar en hoe ik dat moet instellen.
Verbinding maken:
Code die uitgevoerd wordt als de gebruiker op edit drukt:
Wat ik wil is dat hij dan niet vastloopt maar gewoon een fout melding geeft aan de gebruiker dat het record door iemand anders gewijzigd wordt.
Ik zal dus ergens in moeten stellen dat ik een transaction wil met "no wait"
Maar ik heb gezocht en heb nergens kunnen vinden waar en hoe ik dat moet instellen.
Verbinding maken:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
| conn = "Provider=SQLOLEDB.1;Integrated Security=SSPI;Persist Security Info=False;Initial Catalog=ccm;Data Source=DELL5000" Set cn = New ADODB.Connection cn.Mode = adModeReadWrite cn.IsolationLevel = adXactIsolated cn.Open conn |
Code die uitgevoerd wordt als de gebruiker op edit drukt:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Set cmd = New ADODB.Command Set cmd.ActiveConnection = cn SQL = " UPDATE PRODUCTGROEPEN SET NAAM='" & lstvw_ProductGroepen.SelectedItem.Text & "' WHERE ID=" & lstvw_ProductGroepen.SelectedItem.SubItems(1) cmd.ActiveConnection = cn cn.BeginTrans cmd.CommandText = SQL cmd.CommandType = adCmdText cmd.Execute test |