Toon posts:

duron 1200 sdram 133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb een duron 1200, die ik heb lopen op 12x100Mhz.
Nu wil ik deze laten draaien op 9x133Mhz, is dit verstandig. Ik heb een jetway (kreeg hem gratis)-moederbord met sdram.
als ik dit niet in de bios kan aanpassen , kan ik het dan ook softwarematig doen, dus zonder bios-flash?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kan dus niet, omdat de duron een 100 MHz FSB heeft :)

na de 1200 kwammen die

de 1300 t/m weet ik veel hoe hoog :)

[ Voor 39% gewijzigd door Maarten op 02-12-2002 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
huh? geen 133 fsb?
d8 dat ik dat op een site zag staan, nog ff zoeken

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 16:09
Ze zullen wel werken op een 133FSB. Maar als je de mp wilt veranderen zou je eers de duron moeten unlocken.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik zou eerst kijken of je bord wel 133 aankan. Dan je multiplier veranderen op je processor en dan instellen dat hij op 133 draait.

Verwijderd

Kan niet is overdreven. Ik heb mijn duron 900 op 9*133 lopen op een epox 8kta3+. Nou is dat een heel goed overclock bord en ik heb gehoord dat als je een Duron op 133 probeert te laten draaien hij vaak niet door de post heenkomt, maar je kan het allicht proberen.

Je zegt dat je de fsb niet in de bios kan instellen. Je hebt kans dat je het met een jumper op het moederbord kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
mm ik wil niet echt overklokken, gewoon multiplier/busspeed aanpassen
mijn moederbord kan het wel aan, ik heb zo'n ding waar je ev. ook de combi athlon1300 en verder cq. ddrram in kunt doen....nu heb ik dus duron/sdram

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

mijn duron 900 kan ik op een fsb van 143 mhz draaien, maar ik krijg de proc niet hoger dan 1200 met een Vcore van 1,85

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Daacuso
  • Laatst online: 00:24
Als je de multiplier omlaag kan halen, is het geen probleem om een fsb van 133 te draaien. Als het even kan is het echt wel aan te raden. Heb vroeger wel eens een duron 600 op 6 x150 gehad. En m'n duron 1000 in een tweede systeem draait momenteel 10x124. Wilde eigenlijk ook een bus van 133 of hoger, maar is een ecs k7s5a bordje, dus dat is wat lastiger.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

ik heb ook een ECS K7S5A die haalt het wel op 143, heb je wel de chipset mod gedaan?

• Daacuso
  • Laatst online: 00:24
Het is ook niet zo dat de chipset het niet trekt, maar dan zou ik van die duron de multiplier moeten verlagen. Een Duron 1000 trekt nou eenmaal niet zo snel 10x133. Heb door het kleuren van bruggen al een standaardvoltage van 1,85, maar voor een gunstige mp moet je toch echt bruggen gaan doorbreken. Zat er al over te denken om een bezoekje aan de juwelier te brengen, maar heb op het moment hier voor me een XP1600+ liggen. Daarvan weet ik zeker dat ie met standaard mp een fsb van 160 max trekt. Dus in het ecs bord zou dat dus een fsb van 150 kunnen worden icm pc2100.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je had veel sneller in je bios kunnen kijken of het kon of niet, dat schiet een stuk harder op natuurlijk dan om oplossingen vragen voor als het mogelijk er niet mee zou kunnen.

Maar de MP aanpassen met software? Dan zou je ook on the fly je MP aan moeten kunnen passen, denk niet dat dat mogelijk c.q. verstandig is :+ FSB aanpassen gaat wel softwarematig, met bijvoorbeeld softFSB of dergelijk programma. Als je bios het dus niet ondersteund moet je dus je bios flashen.... TENZIJ je op je moederbord dipswitches hebt voor de MP. Dat had mijn oude Asus ook, MP in bios staat vast maar met dipswitches kon je hem wel handmatig instellen (wat een gekloot om dan de juiste settings te vinden :+ )

MechWarrior || Monsters Game

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik stel mijn multiplier en Vcore gewoon in met het oude vertrouwde potlood, leuk een beetje kleuren op je proc...

• The_Greater
  • Laatst online: 19-02 16:09
Of je doet het zoals mij. Je doet het met silverlijm. Waneer dat op droogd blijft er een laagje zilver achter.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

maar dat gumt wat moeilijker uit vind ik :)

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik heb mijn duron 1200 al geunlocked.
Ik kan hem dus volgens jullie wel op 9x 133 laten draaien??
Ik heb een epox 8k3a bordje.
Kan ik dan gewoon het jumpertje van de FSB naar 133 zetten of moet ik eerst nog wat in de bios veranderen?

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
En wat heeft dit alles nou met SDRAM te maken?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Siluro
Vunzz schreef op 02 December 2002 @ 16:08:
En wat heeft dit alles nou met SDRAM te maken?
Niet zoveel. Volgens mij een beetje een verkeerde topictitel 8)7

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

bartbor schreef op 02 December 2002 @ 16:02:
Ik heb mijn duron 1200 al geunlocked.
Ik kan hem dus volgens jullie wel op 9x 133 laten draaien??
Ik heb een epox 8k3a bordje.
Kan ik dan gewoon het jumpertje van de FSB naar 133 zetten of moet ik eerst nog wat in de bios veranderen?
Ja volgens mij wel, mijn Duron 900 trekt het net niet op 9 x 133, hij post nog wel, maar daarna crasht ie. Maar de jouwe moet het sowieso kunnen, die is voor 1200 mhz gemaakt...

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 10:57
mijn duron 1200 draait als een trein op 9x133 :D ik heb hem nu zelfs op 11x136 (1496 mhz ) draaien, 100 % stabiel :)

(volgens sisoft is ie nu bijna even snel als een 1800+ :D )

[ Voor 4% gewijzigd door MadMod op 03-12-2002 11:33 ]

• Siluro
Moet ik wel het jumpertje ( van de fsb ) op m'n mobo omzetten?
Toen ik dat gisteren probeerde deed hij het niet op 8x133.
Wat doe ik dan verkeerd? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Siluro op 03-12-2002 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
uh jongens ik heb ,zoals jullie wel doorhadden, er niet echt veel verstand van.
Ik weet dat mpxfsb = cpu speed. dus ik wil 9x133mhz. dat sdram heb ik erbij gezet omdat ik het allemaal doe om het systeem sneller te maken, en als ik traag geheugen heb (?), dan heeft het misschien geen nut :)
Dus hoe kan ik het doen? Via de bios? Of via het moederbord , een jetway, of met softfsb (thnx for the tip) de fsb veranderen?? wat is het handigst?

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 09:52

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 12:53:
uh jongens ik heb ,zoals jullie wel doorhadden, er niet echt veel verstand van.
Ik weet dat mpxfsb = cpu speed. dus ik wil 9x133mhz. dat sdram heb ik erbij gezet omdat ik het allemaal doe om het systeem sneller te maken, en als ik traag geheugen heb (?), dan heeft het misschien geen nut :)
Dus hoe kan ik het doen? Via de bios? Of via het moederbord , een jetway, of met softfsb (thnx for the tip) de fsb veranderen?? wat is het handigst?
Gewoon in de bios (del knop bij opstarten) de multiplier op 9 zetten en de fsb op 133. Dit gaat gewoon werken als het aan je duron ligt, en als je pc133 geheugen hebt zal dat ook geen probleem zijn. Enig mogelijk probleem zouden enige AGP en PCI kaarten vormen, maar daar zou ik me niet druk om maken.

Maar om de multiplier te veranderen, zal je wel je duron moeten unlocken, en dat lees je in de FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
krijg ik geen brand dan :) dat hoor ik wel us namelijk...?

Verwijderd

Topicstarter
uh...welke faq? die hier bovenaan staat? sorry ben hier niet elke dag :)

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap