[ASP.NET] Word doc niet openen in IE maar saven

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 14:13
Persoonlijk vind ik het zeer irritant dat Internet Explorer allerlei document (word,excel, pdf) direct gaat openen. Ik heb dat dus ook in mijn register aangepast zodat dit niet meer gebeurd http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q162059.

Nu heb ik de volgende situatie: op een intranet site staan verschillende rapporten in zowel html als word formaat. De html versie is voor een snelle preview waarna de word documenten gedownload kunnen worden. De html rapporten worden automatisch gegenereerd. Hierna wordt er (ook automatisch) een word doc van gemaakt.

Ik zou dus heel graag willen dat wanneer men op de word link klikt het bestand gedownload wordt (en niet geopend). Mag dit nog van Microsoft? Zo ja, hoe?

Skiwi

Verwijderd

zoek eens tussen de php topics naar de header content-????????
is al zoooooo vaak langs geweest.
in de php manual staat het ook, is vast makkelijk om te zette naar asp....

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zal niet werken. IE kijkt naar het bestand zelf ipv naar de contentype die meegezonden wordt.
Als het een intranet is kan je misschien wat met de security van de clients pielen.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:15
Je kan een 'stream' maken met een andere content-type dan Word. Deze zal niet in de browser worden geladen, maar geeft eerst de vraag of het bestand opgeslagen of geopend moet worden.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• skiwi
Ik had wel het vermoeden dat dit al meerdere keren was gevraagd. Het enige wat ik nodig had was een duw in de goede richting. Op http://www.aspalliance.co...es/DnldFiles/DnldDoc.aspx heb ik iets gevonden wat perfect werkt!

Ik heb er alleen een raar probleem bij: waneer ik op de button klik om de file te downloaden geeft het file download venster het volgende:
"You are downloading the file: download.aspx from localhost". Ik krijg dus niet de filenaam te zien die ik download maar de filenaam van de aspx file waar de link op staat.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

skiwi schreef op 02 december 2002 @ 12:03:
Ik had wel het vermoeden dat dit al meerdere keren was gevraagd. Het enige wat ik nodig had was een duw in de goede richting. Op http://www.aspalliance.co...es/DnldFiles/DnldDoc.aspx heb ik iets gevonden wat perfect werkt!

Ik heb er alleen een raar probleem bij: waneer ik op de button klik om de file te downloaden geeft het file download venster het volgende:
"You are downloading the file: download.aspx from localhost". Ik krijg dus niet de filenaam te zien die ik download maar de filenaam van de aspx file waar de link op staat.
Ook dit kan je vinden, kijk eens hier

Stop uploading passwords to Github!

• skiwi
Ik heb een voorbeeld gevonden van iemand die het een en ander in VB heeft gemaakt. Hij heeft voor de filenaam de volgende string gebouwd:
"filename=" & """" & "myFile.txt" & """"

Die quotes moeten zo opgenomen worden. Als ik het goed heb betekent dit: """" dat er twee aanhalingstekens worden toegevoegd aan de string. Als ik dit in C# probeer te reproduceren blijf ik met hetzelfde probleem zitten namelijk: de filenaam die in de dialogbox wordt weergegeven is de aspx file en niet de doc file.
C# code:
"filename=\"\"" + "myFile.txt" + "\"\"";

Raar hoor...

Verwijderd

zie ook:
[rml][ C#] Gegenereerde file downloaden (in nieuw window)[/rml]
en met name [u]mijn laatste opmerking over de bug...[/u]

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 15:02 ]

• skiwi
Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb: ik heb even Opera geinstalleerd en die komt wel met doe juiste filenaam. Daarna ben ik naar een collega gegaan en bij hem werkt het met internet explorer wel goed. Vaag lokaal probleem maar goed, het werkt. Thanks!
Pagina: 1