Toon posts:

verschil getest tussen a7v en kt7 raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb beide borden en er zijn hier al meer topics over geweest ... in de eerste instantie vind ik beide borden errug fijn , maar mijn voorkeur gaat uit naar de asus aangezien je deze kunt ombouwen naar raid .... en hij ook goedkoper is ..... en mijns inziens toch wel ietsjes stabieler

beide moederborden overclocken net zo goed
(fsb oc-en blijft exemplarisch ) maar de resultaten die behaald worden zijn hierbij meer afhankelijk van de cpu zelf ... ik heb 2 duron 600's en ze komen allebei op 950 @ 1.8 volt .. dan zijn ze helemaal stabiel op beide borden met een spire cooler ( niet de orb variatie maar de standaard socket a spire , kost 2 tientjes en is beter dan chrome orb ) ze booten allebei into windows Me @ 1 gig met 1,85 vcore maar dan laten ze het gauw afweten , heb 2 alpha's in bestelling die volgende week ergens verwacht worden dus daar zouden ze wel 1 gig @ 1,85 mee moeten trekken hoop ik zo ...

afijn ze hebben allebei last met creative soundkaarten ( niet uit ervaring maar veel gelezen en dan hangt het er ook vanaf welke revisie je hebt (een incompatibiliteits issuetje met beide moederborden die creative weigert op te lossen met nieuwe drivers specifiek voor de kt7 of a7v )en Abit niet kan oplossen met drivers of biossen dit is hardwarematig ( helaas), van de asus heb ik 1.01 die helemaal stabiel is met MIJN opstelling
( gf2 mx met fortemedia fm801 chipset soundkaart nee niet de 5.1 was het maar zo :) ) en in de abit zit een Terratec DMX Xfire en ook een gf2 mx. Het enige echt noemenswaardige vershil is de temperatuur .... de proc op de asus word 50-52 graden idle .....en 55 stressed op de abit is dit 45 graden idle en 48-50 stressed , als je dus van plan bent om echt heel zwaar te overclocken dan kan je dus aan de Abit gaan denken want dit verschil zal niet exemplarisch zijn aangezien de instellingen gelijk zijn met gelijke coolers beiden met koelpasta ...

conclusie : wil je in 1 keer goed bordje met alles erop en eraan , neem de Abit kt7 raid

heb je een zwak voor Asus ( zoals ik ) en ben je niet vies van een beetje tweaken , neem dan de asus bouw deze om naar de raid variant ( heb je meteen een betere raid controller dan op de abit , de promise is beter compatible met meerdere HD's ) en als je dan voor de gigaherz gaat neem dan voor beide mobo's een Alpha of een Fop38 van Global win ( maakt herrie maar jij wilt 1000 mhz ) dan zullen de temperaturen op beide mobo's tot onder de acceptabele grens van 50 graden zakken )

Al met al 2 borden die aan elkaar gewaagd zijn ....maar ben je een tweaker en wil je persé raid koop de asus bouw 'm even om en wees goedkoper uit , wil je geen gezeur ,koop dan de abit en leg een paar tientjes meer op tafel , maar wees voorzichtiger met het uitzoeken van HD's voor je highpoint controller .

Hoop dat jullie er iets aan hebben ...... :)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

De service is ook wel belangrijk, ik heb met Abit hele goeie ervaringen. Je hoeft maar ff te bellen naar de Nederlandse Abit afdeling (is een of andere computerzaak die dat allemaal afhandelt geloof ik) en je krijgt je kapotte of ontbrekende onderdeel gratis thuisgestuurd :). Als mijn IBM DTLA-307015 een beetje wil lopen op de Abit KT7 RAID (die IBM's zijn een beetje probleem gevallen :(, maar wel rete snel :)), dan weet ik het wel...