divx in full-screen trilt via tv-out

Pagina: 1
Acties:

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Goed, ik heb de faq gelezen en het forum doorzocht en heb nog geen oplossing gevonden.

Het zit zo: ik heb een GeForce 4, met daarin een composite-kabel van goede kwaliteit en dikte, deze heb ik aangesloten op mijn tv via een scart. Voorheen deed ik hetzelfde alleen dan zonder GeForce maar met een trust televiewer en had ik totaal geen problemen.

Wanneer ik mijn scherm nu op twinview instel (tv is kloon) dan krijg ik redelijke kwaliteit beeld op mijn tv (televiewer was beter overigens), en het is een beeld dat weinig trilt. Wanneer ik in Mediaplayer of DivxPlayer nu een filmpje (DivX) laad springt ie op mijn tv automatisch op full-screen (waarom eigenlijk fullscreen???) en speelt mjin comp hem op mijn normale scherm op normale grootte af. Maarrrrrrrr: op mijn tv begint het beeld ineens ietwat (maar toch irritant) te trillen. Wie weet hoe dit kan? Dit is dus alleen in de full-screen mode bij Divx filmpjes, wanneer ik gewoon een i-net-pagina'tje bekijk is het trillen nagenoeg afwezig.

Kabels zijn goed, werkte nl. voorheen ook, er is geen interferentie aangezien de kabels helemaal vrij liggen.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Wat voor mij werkte toen (met GeForce 2 Mx 400) was een lagere resolutie 640x480 met een refresh van 60 hz. DivX Player is niet echt een topviewer vind ik (zelfs niet voor DivX). Probeer eens BSPlayer (FreeWare)... dit kan ook nog eens helpen

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

In TV-TOOL (http://www.tvtool.de) zitten een paar instellingen, eentje heet er 'flickerfilter'... heb je hier al eens mee gespeeld?

BS Player kan ik ook erg aanraden als player, veel instelmogelijkheden.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• ZjieB
Lagere resolutie maakt geen verschil, en mijn refresh-rate staat op 60hz en is grayed-out...

Ik ga nu even tv-tool en bsplayer downloaden en houd jullie op de hoogte.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Wat is "goede kwaliteit composite kabel"? En wat is de afstand naar je TV? Kom je met die kabel langs storingsbronnen?

• ZjieB
Ok, BS-player maakt geen verschil en wanneer ik tv-tool gebruik is het trillen weg, maar nu is er een nieuw probleem: ik kan mijn twinview niet meer gebruiken.

Dus ik kan op mijn computerscherm niet meer doorwerken aan iets anders, is hier een oplossing voor? Of kan ik driver-matig een flickerfilter instellen?

En in antwoord op de vraag over de kabel: hij is 5 m, gecoat en echt dik en hij ligt op het moment geheel vrij (komt dus niet langs apparatuur, alleen mijn tv en compu...)

[ Voor 22% gewijzigd door ZjieB op 02-12-2002 11:52 ]

Pagina: 1