[car audio] Nwe installatie tips 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik sta op het punt om een nieuwe installatie te kopen in mijn auto.

Wat ik nu heb is op zich wel om naar te luisteren maar lang niet goed genoeg wat kwaliteit betreft.

Ik heb nu 4x speakers sony xplod + caliber 12inch subwoofer in kist + signat rock 2 mk2 2 kanaals versterker. en een sony cdx m670 (active black panel)

IK ben bij een caraudio zaakje geweest en heb daar naar een kicker installatie geluister. Deze bestond uit 2 X 16 cm speakers + 2 tweeters en een 3 kanaals versterker + 2 comp. 12 inch. woofers. Deze installatie klonk top maar ik wil graag weten of er iets in mijn prijsklasse is dat beter is of net zo goed maar goedkoper.
Overigens bovenstaande prijs is incl. inbouw zonder inbouw is het 300 euro goedkoper. Mijn huidige sony headunit wil ik houden.

Ik luister graag naar punk muziek, rock muziek, pop muziek en ook trance dus wel heel erg brede smaak muziek.

Waar kan ik trouwens online kicker bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door marenk_vos op 02-12-2002 10:39 ]

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

2000 euro budget? En je huidige headunit houden? Walhalla voor jou, me dunkt.

Infinity composetje voor, Infinity mid achter, Audison versterker 5 kanaals, Phase Linear 10-12" sub in gesloten behuizing (eventueel boven reservewiel).

Blijf je dik binnen die 2000 euro en geluid top. Meer is meestal minder.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Wekkel schreef op 02 december 2002 @ 12:07:
2000 euro budget? En je huidige headunit houden? Walhalla voor jou, me dunkt.

Infinity composetje voor, Infinity mid achter, Audison versterker 5 kanaals, Phase Linear 10-12" sub in gesloten behuizing (eventueel boven reservewiel).

Blijf je dik binnen die 2000 euro en geluid top. Meer is meestal minder.
Ik zou geen speakers achter nemen! Als je al speakers achter hebt, gewoon laten zitten als rearfill. Compo set van MB Quart of Focal. Een Audison 4 kanaals of een 2 kanaals en monoblok (achterste speakers op HU). Phase Linear is idd een leuke woofer. Ik zou kiezen voor 2x 10" in een gesloten behuizing.

Edit: Typo's weggehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Audi_S2 op 02-12-2002 12:14 ]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• marenk_vos
Ja ok.... maar die man waar ik naar die kicker installatie heb geluisterd zei dat ik GEEN Focal moest nemen omdat het niet bij mijn smaak muziek past en dat KICKER die Focal speakers helemaal weg speelt. Ik ben gisteren op speed & design geweest en heb daar ook spullen gezien en geluisterd van DLS daar speelde een installatie zonder subwoofers en het klonk al heel mooi strak.

Van phase heb ik wel goede dingen gelezen/gehoord (van anderen). Is phase vergelijkbaar met KICKER of is het beter/slechter , duurder/goedkoper?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

marenk_vos schreef op 02 december 2002 @ 10:31:
Ik sta op het punt om een nieuwe installatie te kopen in mijn auto.

Wat ik nu heb is op zich wel om naar te luisteren maar lang niet goed genoeg wat kwaliteit betreft.

Ik heb nu 4x speakers sony xplod + caliber 12inch subwoofer in kist + signat rock 2 mk2 2 kanaals versterker. en een sony cdx m670 (active black panel)

IK ben bij een caraudio zaakje geweest en heb daar naar een kicker installatie geluister. Deze bestond uit 2 X 16 cm speakers + 2 tweeters en een 3 kanaals versterker + 2 comp. 12 inch. woofers. Deze installatie klonk top maar ik wil graag weten of er iets in mijn prijsklasse is dat beter is of net zo goed maar goedkoper.
Overigens bovenstaande prijs is incl. inbouw zonder inbouw is het 300 euro goedkoper. Mijn huidige sony headunit wil ik houden.

Ik luister graag naar punk muziek, rock muziek, pop muziek en ook trance dus wel heel erg brede smaak muziek.

Waar kan ik trouwens online kicker bestellen?
Ben je in Coevorden geweest? :P

Een vriend van me heeft exact dezelfde bovengenoemde Kicker set. Ik vind de set goed klinken met rock en metal, met de rest een beetje minder, vind het wat aggresief.

Als je dezelfde kwaliteit wil hebben, maar voor minder geld ga dan eens kijken naar Ground Zero ( www.hifipoint.nl ). Klinkt erg goed naar mijn mening.

• marenk_vos
ja idd in coevorden bij car&hifi maaruh.... Hoe raad jij dat zo?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Audi_S2 schreef op 02 December 2002 @ 12:14:
[...]

Ik zou geen speakers achter nemen! Als je al speakers achter hebt, gewoon laten zitten als rearfill.
Infinity mid's = rearfill.

Mis ik iets?
(achterste speakers op HU).
Dat met 2000 euro budget? Overbodig >:)

• marenk_vos
Lijkt me ook dat ik dan alles op een versterker ga aansluiten.

Waar kan ik online prijzen bekijken van Infinity en KICKER

Verwijderd

marenk_vos schreef op 02 december 2002 @ 13:17:
Omdat die maat van mij daar ook zijn spullen heeft gehaald. Car&Hifi Coevorden, goeie zaak en goeie service.

Kicker kan ik je wel aanbevelen, maar vind het niet goedkoop.

Verwijderd

Ik hebzelf ook +/- 2000 euro uitgegeven:

JBL GTi 408 Compo-setje
JBL P80.4 Versterker
JBL P1020 Subwoofer

Pioneer DEX P77R + remote controll
Pioneer 6x CD wisselaar

En bekabeling..

(zat ongeveer op 2000 eurootjes)

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52
luister ook eens naar de speakers van CDT, ik heb deze en bevallen uitstekend!

http://www.cdtaudio.com/products.html

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

infinity &kicker is dat niet appels met peren vergelijken ?? ik d8 altijd dat kicker spl was en dat infinity meer sq is...dan daarbij is kicker asociaal duur als je bv vergelijkt met de amerikaanse prijslijsten...

kijk ook eens naar hifonics, ground 0, helix, rockford fosgate, phoenix gold, ofmischien de acr merken eens gaan beluisteren(emphaser(T3 schijnt erg vet te zijn), rodek(sq), etc)

als de radio je nog steeds bevalt dan zou ik die gewoon houden dan heb je wat meer geld over,vergeet geen fatsoenlijke kabels enzo te kopen als je die nog niet hebt

nof een tipje... www.showyoursound.nl dan naar het forum gaqan daar kunnen ze je vast nog wel meer geweldige tips geven..

suc6

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

2000 euro budget??
pfoei!

* teacher zijn auto is net 2000 euro waard...
Ik denk dat je met 1000 euro ook een heel eind komt. Kan je mooi een navigatie of dvd spelertje erbij zetten...

t.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik heb net een nieuw setje gekocht: een JVC autoradio met cd wisselaar MP3 enzovoorts. In portieren heb ik JBL GTo 135 Watt gemonteerd en op de hoedenplank JBL GTo's van 300 Watt en dit klinkt super vind ik. Maar dit is natuurlijk een mening maar vooral de JBL speakers bevallen mij goed.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
marenk_vos schreef op 02 December 2002 @ 13:17:
what the....

woon nog geen 10km van coevorden, waar zit dat ding dan??

Verwijderd

Modem 2H zo uit me hoofd... Op een industrieterrein.

• marenk_vos
aan de weg waar ook euromaster aan zit, hij zit naast langenberg de motorzaak op een hoek. en naast een bouwmarkt volgens mij.

Auto & HiFi Coevorden
Modem 2H
7741 NJ Coevorden

Maar dat is een van de vele zaakjes natuurlijk.... er zijn er zoveel in nederland

[ Voor 42% gewijzigd door marenk_vos op 03-12-2002 09:09 ]

Pagina: 1