[HDD] Compaq laptop ziet Fujitsu HDD niet meer

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
Het volgende heeft zich onlangs afgespeeld:
- Laptop opgestart
- os liep vast bij op starten
- reboot
- laptop meld vrolijk dat er geen os geinstalleerd is

sinds dien kan ik niet meer op de hdd komen. als ik xp wil installeren zegt ie dat er geen hdd is waar hij al zijn bestanden op kwijt kan. Ok, niet om al te vrolijk van te worden dus!
Het lukte me om het bios in te gaan. Voor je daadwerkelijk het bios in komt geeft ie allemaal aan wat er in zit (Aan geheugen e.d.), dus ook wat voor hdd er in zit. In het bios zelf is hier geheel niets over in te stellen. Dus of hij de hdd nu detecteerd of dat het er "ingebakken zit"? dat weet ik dus niet
heb het vermoeden dat de hdd naar de euwige jachtvelden is...
wat denken de mede tweakers?? graag wil ik dit natuurlijk eerst testen maar ik heb hier niet een verloop stekkertje van laptop-ide-->gewone-ide (iemand in Breda of omgeving met zo'n ding om het ff te testen?)
maar ik moet ook ff weten of het bios het nu detecteerd zodat het strax bij vervanging van de hdd niet uitmaakt welke ik er in gooi?!
ik weet het niet (meer)... jullie?

ps. het gaat om een compaq pc van iets ouder dan een jaar (helaas!) en een hitachi 10gb hdd)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Verwijderd

bios zal hem gewoon zien.. en hdd zaten een jaar geleden volgens mij standaard 3 jaar op... dus je moet is kijken of compaq geen garantie levert.

Wat je ook kan doen is ff naar een computer winkel in de buurt gaan en vragen of ze hem willen testen.. want mocht ie het niet doen wil je natuurlijk een nieuwe hdd.. en zal je er over twijfelen om hem daar te kopen waarschijnlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 10:32 ]

• RoelsRules
Ik heb reeds ook gemaild naar hitachi maar daar nog geen reactie op gehad. Compaq zal ik ook even contacteren hierover. Ik d8 ook al dat het 3 jaar moest zijn.

Ik zal hier nog wel wat computerwinkels bellen want diegene waar ik zaterdag langs ben geweest hadden allemaal niet zo'n verloop stekker... en voordat ik een nieuwe koop wil ik natuurlijk wel 100% zeker weten dat het aan de hdd ligt. (ziet dit nu als een crash er uit of niet?)

• RoelsRules
Ok, ff een update (en daarbij ook een schopje),
ik kan echt nergens in Breda zo'n verloopstekker vinden! heel vervelend dus. Hitachi bied een mogelijkheid tot inleveren en (als ie daar dus is getest) krijg je een nieuwe/andere. Maar deze service kost 80 euro! bijna een nieuwe schijf voor...
Als ik nu maar wist dat ie echt kapot is, niemand met zo'n verloopstekker??
Daarbij ook, wat is de huidige garantietermijn van hdd binnen nederland? dan kan ik nog eens kijken of ik het via compaq kan gaan regelen.