Gek probleem met R-Admin

Pagina: 1
Acties:

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
Thuis heb ik remote administrator draaien op mijn pc. Ik kan overal gewoon inloggen van buitenaf (ADSL Cistron (ip_only, @home principe) en router (Compex) met portmappings) Dit werkt dus allemaal perfect.

Op mijn stageplek hebben ze @home. De pc van de baas heeft ondertussen ook radmin geinstalleerd staan omdat het interessant is om daar mee te werken (ondersteuning van uit je luie stoel bieden is relaxed) Hier hebben ze een Vigor2200 router. Portmapping staat hier ook aan.

Vanuit thuis kan ik probleemloos inloggen op de pc van de baas.
Vanaf de pc van de baas kan ik probleemloos inloggen op de pc thuis.

Een van de klanten van mijn baas belt direct met een modem in. Als hij het IP geeft kunnen wij ook probleemloos inloggen op die pc. Voor zover nog geen gekke dingen.

probleem 1:
situatie: vigor ADSL router, hiway inbelaccount:
De server waarop RADMIN draait is onder geen enkel beding te benaderen. poorten staan open als normaal, maar bij een dial-up krijgen we geen verbinding met de server. Het ip is goed (kunnen pingen) maar login homaar.

probleem 2:
situatie: ADSL MXSTREAM (is dus al VPN) met een dail-out via VPN naar een ander bedrijfsnetwerk, vigor router
In deze situatie krijgen we ook geen verbinding. De router kunnen we wel benaderen (remote router managment) maar de server is onbereikbaar. Ook hier staat een Vigor router (voor ADSL)

Vraag is: wat doen wij fout? Of is er iets geks met dat VPN en ISDN dat we deze server niet kunnen bereiken?

Heeft iemand van jullie toevallig een dergelijke situatie en wie kan ons hiermee helpen?

- hardware always changes.. -