Ik heb dus een asp.net webapplicatie
Er zijn bepaalde invoervelden waar ik een datum in wil voeren, nou dacht ik ik maak een popup scherm waar een gebruiker een datum in kan selecteren.
Maar ik loop tegen een paar problemen aan.
Ten eerste de calender is een object van .Net. Deze wordt in de popup geladen, dat werkt wel.
Ik wil zodra iemand op een datum klikt dat de popup gesloten wordt en dat de datum teruggeven wordt aan de aanroepende pagina.
Ik maak de popup met een stukje javascript.
die ref is dus de calendar.aspx pagina.
Op het moment heb ik op die calendar pagina een button die de waarde teruggeeft.
Dat werkt wel. Maar ik wil gewoon zodra iemand op de datum klikt
(calender_SelectionChanged).
Dat er dan iets gedaan wordt en dat de popup gesloten wordt bijvoorbeeld.
Ik dacht als ik hier de waarde in een textbox zet en daarna een javascript registreer bij de volgende keer dat de pagina gaat laden. Deze moet de pagina sluiten en de code uitvoeren die ik boven geschreven heb.
Alleen weet ik niet of het nou mogelijk is om met
RegisterStartupScript iets te doen?
Heb het volgende geprobeerd.
Maar er gebeurd niks. Is het eigelijk wel mogelijk of moet ik op zoek naar een andere oplossing?
Er zijn bepaalde invoervelden waar ik een datum in wil voeren, nou dacht ik ik maak een popup scherm waar een gebruiker een datum in kan selecteren.
Maar ik loop tegen een paar problemen aan.
Ten eerste de calender is een object van .Net. Deze wordt in de popup geladen, dat werkt wel.
Ik wil zodra iemand op een datum klikt dat de popup gesloten wordt en dat de datum teruggeven wordt aan de aanroepende pagina.
Ik maak de popup met een stukje javascript.
code:
1
2
| newWin = window.open(ref,"TellObj",strFeatures);
newWin.opener = top; |
die ref is dus de calendar.aspx pagina.
Op het moment heb ik op die calendar pagina een button die de waarde teruggeeft.
code:
1
| window.opener.parent.main.document.Form1.TbDatumafgehandeld.value = "tekst"; |
Dat werkt wel. Maar ik wil gewoon zodra iemand op de datum klikt
(calender_SelectionChanged).
Dat er dan iets gedaan wordt en dat de popup gesloten wordt bijvoorbeeld.
Ik dacht als ik hier de waarde in een textbox zet en daarna een javascript registreer bij de volgende keer dat de pagina gaat laden. Deze moet de pagina sluiten en de code uitvoeren die ik boven geschreven heb.
Alleen weet ik niet of het nou mogelijk is om met
RegisterStartupScript iets te doen?
Heb het volgende geprobeerd.
code:
1
2
3
4
5
6
| Dim scriptString As String = "<script language=JavaScript> "
scriptString += "window.alert('test')"
scriptString += "/"
scriptString += "script>"
RegisterStartupScript("Startup", scriptString) |
Maar er gebeurd niks. Is het eigelijk wel mogelijk of moet ik op zoek naar een andere oplossing?
[ Voor 13% gewijzigd door dominion99 op 02-12-2002 10:22 ]