Toon posts:

VCD Films op een DVD schijfje zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om meerdere VCD films op een enkel DVD schijfje te zetten. Misschien een domme vraag, maar ik weet niet hoe een normale externe DVD speler herkend met wat voor een soort formaat het te maken heeft...word er gekeken naar het type schijfje of word er alleen naar de inhoud gekeken?

Mocht dit lukken, dan is dit natuurlijk een hele leuke mannier om je DivX filmpjes weg te schrijven en lekker op de bank te kunnen kijken :*)

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.

Thanks,
Joost

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:02

Freak187

geen

Ja kan volgens mij. Maar dan zet je gewoon iets van 3 films op een dvd, en dan maakt je een menuutje zodat je kan skippen. Kan zoiets niet gewoon met Nero? Want met dat proggie kan je ook een vcd maken.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Jups, dat kan gewoon, mijn Pioneer DV-350 kan dat gewoon aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dit begint leuk te klinken :) Ik zat net even bij alternate.nl te kijken naar verschillende DVD-Schrijvers en zag dat er best wel veel verschillende types op de markt zijn. Welke is de meest gangbare en raden jullie mij aan om te kopen?

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
dat gaat dus nooit lukken. VideoCD gebruikt MPEG-1 compressie en -formaat. Divx is met het AVI-formaat iets totaal anders dat niets met VideoCD of DVD te maken heeft.

Er zijn wel DVD-spelers (Yamakawa bv.) die een CD-ROM-bestandssysteem kunnen herkennen en zo losse .MPG-bestanden af kan spelen. maar dat is geen standaard maar een trucje.

bovendien: 3 CD-R's zijn waarschijnlijk goedkoper dan 1 DVD+-R, dus waarom zou je de moeite doen ?

e

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 20:45

Rival24

I'll Be Back

Een paar dagen geleden stond er in de meuktracker een programma om VCD's te maken, ik heb dat eens even bekeken en daar kon je meerdere mpeg's op één VCD gooien. Dan zou je in theorie toch ook meerdere MPEG's op één DVD kunnen gooien? (dus met chapters werken zeg maar).

Verwijderd

Maar op 3 CD-R's kan je nog steeds maar 3*70 minuten is zo'n 210 minuten film kwijt. Op een dvd-r kan je ongeveer 450 minuten kwijt. Dat is zo'n 6,5 CD-r'etjes.. Dan is een DVD-R van 1.70 euro echt wel goedkoper :)

Hier staat trouwens hoe het moet:

http://www.vcdhelp.com/vcddvdr.htm

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Met (s)vcd's kan dit wel.. Niet met DivX/XviD..
Check wel eerst even of je standalone dit pikt op:
http://www.vcdhelp.com/dvdplayers
Moet je even kijken of je speler DVD-VCD en DVD-SVCD aan kan..

Om deze schijfjes te maken zie b.v. deze pagina's:
http://www.vcdhelp.com/vcddvdr.htm
http://www.vcdhelp.com/svcddvdr.htm

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:32:
Jups, dat kan gewoon, mijn Pioneer DV-350 kan dat gewoon aan :)
Dan weet jij vast ook wel of de DV-350/454 het aankan als je een DVD-r volfikt met mp3's.

Dat lijkt mij namelijk wel ultiem rieleks, dan is je DVD-speler meteen een jukebox met aardig wat mp3's erop.

Verwijderd

Volgens mijn berekening kan er op een DVD een 537 minuten durende VCD worden gezet in nero dus gewoon drag en drop doen

• Spais

Spais

The Spais Melange

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 13:37:
Volgens mijn berekening kan er op een DVD een 537 minuten durende VCD worden gezet in nero dus gewoon drag en drop doen
Dat werkt volgens mij niet..
Je moet de dvd wel authoren namelijk..
(Zie de links in mijn vorige post)..

Maar ik zal het vanavond eens testen op mn pioneer 444..
Gooi wel ff wat met nero op een -rw..

Verwijderd

Maar ik zal het vanavond eens testen op mn pioneer 444..
Gooi wel ff wat met nero op een -rw..
Laat inderdaad de resultaten ff weten. Heb ook een 444... Kan je trouwens ook een MP3 DVD maken?

Verwijderd

Je kunt elk formaat wat je Stand Alone DVD speler kan lezen weg schrijven op een beschrijfbare DVD. De speler kijkt naar het bestandsformaat en begint dan te spelen. Een menu maken is handig als je meerdere films/albums op een DVD weg schrijft

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 15:53:
[...]

Laat inderdaad de resultaten ff weten. Heb ook een 444... Kan je trouwens ook een MP3 DVD maken?
Precies dat wil ik ook weten, nu weet ik niet of als het op de 444 werkt dat het dan ook op de 350/454 werkt, maar het geeft wel een indicatie.

Misschien dat er iemand is met een 350/454 die het voor die spelers wil proberen?

• Spais

Spais

The Spais Melange

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 15:58:
Je kunt elk formaat wat je Stand Alone DVD speler kan lezen weg schrijven op een beschrijfbare DVD. De speler kijkt naar het bestandsformaat en begint dan te spelen. Een menu maken is handig als je meerdere films/albums op een DVD weg schrijft
Ik betwijfel of het werkt.. Maar kzal het eens proberen straks.. Ben erg benieuwd.. Maar het lijkt me niet voor niks dat ze overal roepen dat je moet authoren..

En een menu maken kan je alleen doen als je authored natuurlijk :)

• Spais

Spais

The Spais Melange

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 15:53:
[...]

DVD-MP3 zal ik ook wel even testen.. Volgens vcdhelp.com zou mijn speler t niet moeten kunnen, maar ga t toch maar ff proberen :)

Volgens mij issut probleem bij die pioneers dat ze herkennen dat t een dvd-disc is en dan alleen het dvd-bestandssysteem willen lezen.. (Vandaar ook dattik sceptisch ben over het drap-and-drop met vcd's, en dus alleen geauthorede dvd-(s)vcd willen lezen..).

• Spais

Spais

The Spais Melange

Sorry maar heb helaas nog geen tijd gehad vanwege drukte met mn werk.. Ik doe het zo snel mogelijk en post de resultaten dan!

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
ik geloof dat je niet in de gaten hebt dat een VCD met MPEG-1 werkt, en video-DVD met MPEG-2. die kun je niet mixen als je het niet op een ROM zet.

je software gaat direct sputteren als je een video-dvd probeert te maken met MPEG-1 bestanden als orgineel.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 20:45

Rival24

I'll Be Back

je software gaat direct sputteren als je een video-dvd probeert te maken met MPEG-1 bestanden als orgineel.
Maar je kunt toch gewoon een vcd maken en die met een paar gig aan MPEG-1 vullen, zodat je in feite gewoon een heel grote cd-rom hebt ipv dvd.

Verwijderd

phoxetis schreef op 04 december 2002 @ 15:47:
ik geloof dat je niet in de gaten hebt dat een VCD met MPEG-1 werkt, en video-DVD met MPEG-2. die kun je niet mixen als je het niet op een ROM zet.

Volgens VCD help zit Mpeg1 ook binnen de DVD specs... Dus zo raar is dat niet..

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Maar als je toch een dvd-writer koopt is een dvd kopie natuurlijk nog leuker.
2 svcd schijfjes is toch niet echt een probleem?
Heb je er toch gewoon een pauze tussen. :)
Maar nooit getest of mijn dvd speler een Dvd-r svcd aan kan.
Ga ik wel vanuit natuurlijk :+

• Spais

Spais

The Spais Melange

phoxetis schreef op 04 december 2002 @ 15:47:

Als je het topic had doorgelezen had je gezien dat je wel MPEG-1 kan authoren op een dvd.. Maar de vraag was nu of t ook werkt door de mpg's direct op de dvd te gooien (iets wat ik sterk betwijfel) aangezien Danny_Toudi dat beweerde.. En of de pioneer ook dvd-mp3 aankan..

[ Voor 5% gewijzigd door Spais op 05-12-2002 11:46 ]

• Spais

Spais

The Spais Melange

EDIT: oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Spais op 05-12-2002 11:46 ]

• Spais

Spais

The Spais Melange

Zoals verwacht: drap&drop werkt dus niet.. Gewoon een normaal authoring programma gebruiken dus :)

MP3's moetik nog ff testen..

[ Voor 8% gewijzigd door Spais op 05-12-2002 21:30 ]

Pagina: 1