Toon posts:

MS Outlook Web Access & apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen,

ik heb een w2k bakkie en wou ik exchange gaan installeren voor het leuke Outlook Web Access :) omdat ik vaak op locatie ben en VPN zit er niet

maar goed ik zit wat te lezen en kom er achter M$ wil het alleen met IIS hebben maar ik wil dat niet
verder gezocht het wordt aangestuurd iets WEB_DAV ofzo of begrijp ik het nou verkeerd??

in ieder geval apache 2 heeft die mod bij zich

is het daarme klaar apache er op en exchange en klaar het werkt
of maar uitwijken naar een ander pakket die ook web access kan bieden

iemand ervaringen?...ik kan zeg maar weinig vinden

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als je OWA installeerd heb je onder IIS iig een virtual dir. Wellicht kan je proberen of het gewoon werkt met APache, wanneer je IIS stopt, en de Apache webserver naar deze dir verwijst.

Onder IIS ist iig een mooie tool. (overigens best goed te beveiligen..)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Kan Apache ASP aan dan :?
offtopic:
M$ wordt niet gewaardeerd :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je Exchange server draait toch al IIS? Apache hoeft dus alleen maar reverse proxy te doen.
(Of zit je nog met Exchange 5.5 te klunzen?)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op 02 december 2002 @ 12:41:
Je Exchange server draait toch al IIS? Apache hoeft dus alleen maar reverse proxy te doen.
Ja dat vroeg ik me dus ook al af. Exchange 2000 zal echt niet installeren als er geen IIS op staat.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We praten hier in dit soort gevallen over "Microsoft" dan wel afgekort met "MS".
Zielige dingen als "M$" doen we niet aan ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 02 December 2002 @ 12:41:
ik wou exchange gaan installeren :)
nee exchange 2000.
had ik idd moeten vermelden

[newbiemode] reverse proxy??? .... wat is dat

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
M$ sorry idd niet de bedoeling

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 13:36:
ik wou exchange gaan installeren :)
[...]
Ja, dat gaat niet lukken zonder IIS. Maar - zoals gezegd - je hebt helemaal geen Exchange 2000 frontend nodig voor het doorgeven van OWA, als je Apache als reverse proxy inzet, met die WEB_DAV modules, idd.
Die WEB_DAV toestanden zijn vnl. nodig om absolute en relatieve URL's correct te vertalen. Eventueel kun je die noodzaak nog voorkomen door een HTTP 1.0 client te gebruiken
edit:
Reverse proxy wil zeggen dat je de proxy server gebruikt voor het doorsluizen van requests van externe clients naar een interne server.
Meer over webdav: http://www.webdav.org/other/proxy.html

[ Voor 18% gewijzigd door Brahiewahiewa op 02-12-2002 13:47 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Waarom wel Exchange willen gebruiken en geen IIS?.. Straks wil je het eigenlijk ook nog onder Linux hebben draaien :)
Je kan eens kijken naar andere paketten als Imail (ipswitch) of Kerio Mailserver. beide draaien onder windows en hebben een webinterface.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
vandijk schreef op 02 december 2002 @ 13:43:
Waarom wel Exchange willen gebruiken en geen IIS?.. Straks wil je het eigenlijk ook nog onder Linux hebben draaien :)
Je kan eens kijken naar andere paketten als Imail (ipswitch) of Kerio Mailserver. beide draaien onder windows en hebben een webinterface.
omdat ik veritas heb draaiende als gekozen back-up pakket en bij een nieuwe job automatisch backup van je exchange

en ja pure ms keuze het sluit allemaal perfect op elkaar aan
update patches keuze , ik ben de naam van het pakket vergeten maar ms heeft zo'n tooltje om je hele machine te update alle pakketen in 1 keer ideaal qua beheer

iis is mij gewoon te raar pakket .... een keer overweging gemaakt getest etc. op mijn werk en toen is gewoon gebleken dat het alle kanten niet juist werkt

dus mocht ik kiezen voor andere pakketten gaat er veel werk in zitten om het te beheren / updaten het aan elkaar linken
Pagina: 1