Toon posts:

[Tiger Woods PGA Tour 2003] Info, links, tips, etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een poosje geleden dacht ik dat Links 2003 mooi was, na het spelen van de demo. Nou, het is inderdaad veel mooier dan Links 2002. Maar toen kwam Tiger Woods PGA Tour 2003 op de PC en... WOW! Dat spel BLAAST Links totaal van de golfbaan! Van alle kanten bekeken is TW2003 echt superieur! Klasse! Schitterend! Echt nog stukken beter dan TW 2002 (dat ik pas na de demo van Links 2003 ontdekte...)!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tigerwoods_110602_24.jpg

Zelfs op mijn inmiddels weer verouderde systeem (Athlon 1600+, GeForce 3 Ti200) loopt het echt ongelooflijk op 1024x768x32. Je staat ECHT op de baan. In tegenstelling tot Links, dat meer op een diashow van een plaatselijk reisburo lijkt... Goeiendag zeg... na het spelen van TW 2003 is Links echt zo ongelooflijk saai, gedateerd, doods, achterhaald en ga zo maar door. In TW ziet alles er perfect uit. De bomen, het water (die reflecties!), de lucht, het hele sfeertje zit er in: je staat echt TUSSEN de bomen: in Links staan ze altijd ver van je af, lijk het. En die camerabewegingen... SUPER! Zo mooi! En smooth! Niet alleen wordt het balletje mooi gevolgd, met steeds weer wisselende camera's, maar je kunt ook, voordat je slaat, de baan van alle kanten bekijken: dit kan met voorgebakken camerabewegingen (heel mooi), maar je kunt de camera ook met de bekende fps toetsen (w, s, a, d) de baan vanuit elke hoek bekijken.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Links is dead, long live Tiger Woods!

En niet alleen het grafisch gedeelte is beter: ook het spelen gaat ongelooflijk intuitief en makkelijk (zonder dat je gelijk alles onder par speelt!) met de schitterende swingmethode. In tegenstelling tot de nieuwe swing van Links krijg je bij TW echt het idee dat je met een echt club slaat: je kan heel makkelijk een bal zachter slaan om een goede chip te maken. Bij Links blijft het nog teveel een soort berekenen (hoever haal ik de club naar achter en zo: het lijkt een soort van interatieve 3-click methode...): maar bij TW kan je het ECHT op GEVOEL doen. Schitterend.

Okay, laten we het niet meer hebben over dat zielige Links: dit moet hét Tiger Woods PGA Tour 2003 topic worden!

Er zit trouwens ook een Course Architect bij! Nou zijn de banen die er standaard inzitten al wonderschoon, maar het is toch leuk dat er wellicht binnenkort via internet nog meer banen bij komen!

Zijn er hier al meer mensen die het spel hebben? Wat vinden jullie ervan? Ervaringen? Tips? Links naar interessante fansites? (De enige werkende link die ik vond, Copyright Club, was niet echt up to date.) En zijn er al mensen hier die online hebben gespeeld? Een GoT-tournament lijkt me best wel cool!

Links en info om het compleet te maken:

Officiële EA Tiger Woods PGA Tour 2003 site
Officiële download site met o.a. de demo.
Demo mirrors (4)

Een paar (lovende) reviews plus quotes (voor het geval je mij niet gelooft... ;) én voor stapel screenshots):

Gamers Hell review
A great game. It has everything a golf game needs. It doesn't have a very hard learning curve, there are things to keep you busy well into when the next installment of the game comes out, it looks and sounds great, there is something for every skill level from a newbie to Tiger himself. I only have a few complaints about the game: framerate issues, the announcers, you appendages going below the course, and the audience going "ahhhhh" when you sink a 20 foot putt! Other than these minor issues, I would recommend this to anyone who is even remotely interested in a golf game.
GameSpot review
A game that truly succeeds in placing you in the midst of a drop-dead-gorgeous golfing world. It offers more courses, more touring pros, a bushel of playing alternatives, a superb rendition of the mouse-motion swing, an incredible array of camera perspectives, and several welcome new perks.
GameSpy review
The Tiger Woods golf line is now officially back in the loop, no longer an also-ran in the race for PC golf dominance. A few weeks ago, we all but proclaimed Links 2003 the best golf sim of the year, but it turns out we jumped the gun -- you can make a very strong argument that Tiger 2003 is the best golf sim on the market. Regardless of which game you prefer, there has never been a better time to be a PC golf enthusiast.
IGN review
Editors Choice Award!
Tiger Woods PGA TOUR® 2003 PC System Requirements
Voordat ik alles opsom nog ff een persoonlijke toevoeging: ik speel TW2003 op Windows 98 SE, met een Athlon 1600+, met een Asus GeForce 3 Ti 200 en 256 Mb RAM met een res van 1024x768x32. Ik heb wel de laatste nVidia drivers moeten installeren (40.72) omdat anders het water er lelijk uit zag (in 32 bit: in 16 bit was het wel okay). Het spel vraagt dus wel om up to date drivers! Op mijn systeem loopt het verder perfect, zelfs beter dan de eerste Tiger Woods game die ik ooit bij een printer kreeg. Die eerste versie vond ik trouwens waardeloos. Mocht jij dat ook zo vinden, vergis je niet: de nieuwste versie is echt een compleet andere versie!!!

OS: Windows XP/ME/2000/98 (Win95 and NT are not supported)

Minimum Requirements with a supported 3D card
CPU: 333 Mhz Intel Pentium II (or AMD equivalent) Processor
RAM: 64 MB (128MB for Win XP/2000)
Video Card: 16 MB Direct3D Supported
Video Card with Directx 8.1 compatible driver
CDROM/DVD Rom Speed: 8X
Hard Drive Space: 820 MB
Sound Card: DirectX 8.1 Compatible Sound Card
Input: Keyboard and Mouse

Supported 3D cards
Nvidia: TNT, TNT2, TNT2-Ultra, TNT2-64, TNT2-Aladdin, Vanta, GeForce SDR/DDR, GeForce 2/2 MX/ 2MXR/Ultra, GeForce Quatro, GeForce Quadro/Quadro2/Quadro DDR, GeForce 3/Ti200/Ti500, GeForce 4 MMX/Ti 4200/Ti 4400/Ti 4600, GeForce 2-go, GeForce 4 MX 2-go, Nvidia NV-17. ATI: ATI Rage 128/ATI Rage 128 Fury/ATI Rage 128 Pro/Radeon 7000/7500/ 8500/9000/ 9700/VE, ATI All-in-wonder (16 MB+)/Radeon Mobility

Minimum Requirements without a supported 3D card
CPU: 500 Mhz Intel Pentium III
Video Card: 4 MB Direct3D Supported

Recommended PC Specifications
CPU: 700 Mhz Intel Pentium III (or AMD equivalent) Processor
RAM: 128 MB or more RAM
Video Card: 32 MB T&L Supported Video Card or greater
Hard Drive Space: 1GB or more

Laptop PC Recommendations
Video Card: 16 MB D3D Supported Video Card or greater

Required for Multiplayer
1 disc/player per computer
Internet: (2-4 Player) 28.8 Kbps
Network: TCP/IP Compliant Network, 32 MB VC
EA SPORTS Online: Internet Explorer 6.0 or higher

Required for Course Architect
RAM: 128 MB or more RAM
Hard Drive Space: 500 MB

Zo, kom maar op met de reacties: tips, links, screenshots, alles is welkom!

Verwijderd

Niemand?
Ik ben ook wel interested!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb em ook :)
Ben nu al een paar dagen bezig met de career mode...zit nu qua career ergens in de 3e maand geloof ik.
Vind het wel cool dat je bv eerst voor bepaalde slagen lessen moet nemen enz. voor dat je ze pas in een wedstrijd kan toepassen. Ook erg goed is dat alle type wedstrijd vormen naar voren komen ipv alleen maar dat eeuwige stroke-play.
Qua graphics ben ik ook zeer tevreden, op mijn klasieke Athlon 850 icm Hercules 8500 AIW DV draait het als een zonnetje _/-\o_ en de banen zijn echt MOOI :9~

Ik heb nog niet de course editor geprobeerd, maar ik ga binnenkort zeker wel ff checken...
ff kijken of ik ergens een tekening van de lokale golfbaan kan scoren en die nabouwen.

Eind oordeel voor TW2003 is dan ook toch zeker wel een dikke 9...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog geeneens toegekomen aan die careermode: ik heb alleen nog maar wat losse rondjes gespeeld en heb al wel die ene mode gedaan waarin je een bepaald doel moet halen om verder te komen (de bovenste uit het rijtje modes: ik ben de naam ff kwijt). Erg lollig. Maar die careermode ga ik zeker ook spelen! Lijkt me top!

Ik had nog geen cijfer gegeven, maar dat wordt toch wel een 9,5. Er zijn een paar kleine dingetjes die een 10 in de weg staan. Bijvoorbeeld die ene mode waar ik het net over had: als je het doel niet haalt wordt je weer helemaal naar het main menu gestuurd en moet je weer compleet van voren af aan alles opstarten. Da's jammer... Daar had echt een herstart mogelijkheid gepast! Enne... nou ja, dat was het wel eigenlijk. :) O ja, nog iets, maar dat irriteert me aan ALLE EA games...: je kunt dat intro van EA niet escapen! Dat vind ik zo klierig... Ze zouden elke game-developer moeten VERPLICHTEN een mogelijk in te bouwen om de intro videos te kunnen skippen. Maar ach, voor de rest is TW 2003 ZOOOOOOO mooi... Mij hoor je niet klagen!

Dat 'ie op een Athlon 850 ook goed draait is ook netjes! En wat ik ok errug netjes vind van EA is dat je het spel ook ZONDER 3D kaart kunt spelen! Geen reet aan dan, natuurlijk, maar toch wel netjes, vind ik. Dat geeft denk ik ook wel aan dat ze hun best hebben gedaan om de code te optimaliseren. Wat ik al zei: het spel draait soepeler dan de voorgaande versies en ziet er echt tig keer zo mooi uit! (Heb je de golven van de zee bij Pebble Beach al gezien...? :9~ :9~ :9~ :9~

Mocht iemand nog leuke links vinden (heel vervelend dat het woord LINKS hier steeds weer voorbij komt... >:) :0) naar fansites of andere reviews, laat het dan ff weten! Ik vind niets leuker dan heel veel lezen over een favoriete game!!!

Edit:
O ja, nog iets anders: wat ik ook zo mooi vind: het balletje! Dat ziet er echt uit als een golfballetje! Logisch, zou je zeggen. Nou, kijk dan maar eens naar andere games: daar is het vaak een verzameling witte pixels. Maar hier zie het balletje echt draaien met die bumps (of hoe je die ook noemt) en het logo erop. Net echt. Vooral in die prachtige close-ups, die elke keer weer anders zijn. En als het balletje in het gras ligt, zie je dat ook: je ziet echt gras rond het balletje!
Ja, je vraagt je misschien af, waar maakt die gozer zich druk om: 'gras rond het balletje'? Nou, het is gewoon het oog voor detail dat deze game zo subliem maakt. Het zijn die kleine dingen die het spel zo realistisch maken. Echt, je schrikt je compleet te pletter als je eh... dat andere golfspel speelt: dat ziet er opeens verschrikkelijk uit!

Okay, genoeg gebazeld... Als ik ergens enthousiast over ben, ben ik soms niet te stoppen... ;) Ik beloof dat ik minstens een kwartier niets meer zal posten! ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 13:43 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 13:33:
O ja, nog iets, maar dat irriteert me aan ALLE EA games...: je kunt dat intro van EA niet escapen! Dat vind ik zo klierig... Ze zouden elke game-developer moeten VERPLICHTEN een mogelijk in te bouwen om de intro videos te kunnen skippen. Maar ach, voor de rest is TW 2003 ZOOOOOOO mooi... Mij hoor je niet klagen!
Kan wel hoor...gewoon op Enter rammen of muis clicken... Blijft alleen dat draaiende logo nog over...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 13:33:
Heb je de golven van de zee bij Pebble Beach al gezien...? :9~ :9~ :9~ :9~
Jah! :9~
Ga maar gauw de career mode doen, dan krijg je na 2 maanden gespeeld te hebben er weer een baan bij (ben ff de naam kwijt) die onwijs in de bossen ligt...mooie lange banen en onwijs lastig met al die bomen.. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 02 December 2002 @ 14:07:
[...]

Blijft alleen dat draaiende logo nog over...
Eh... ja, die bedoelde ik juist... Heel irritant, dat logo. ;)

Maar volgens mij kun je gewoon die filmpjes vervangen door 'lege filmpjes': dan krijg je alleen heel snel een zwart scherm te zien en skipped 'ie de boel vanzelf. Vanavond ff uitzoeken hoe die filmpjes heten. Intro movies interesseren me niet. (Wat vind jij trouwens van die heftige muziek tijdens het intro? Niet te geloven, zeg! Welke klojo heeft dat uitgezocht? Volgens mij was het een fps fan die denkt dat je bij golf je egenstanders moet uitschakelen door een balletje tegen z'n harses te rammen! 'Want gewoon een balletje in een gaatje tikken, nee, dat doet toch niemand voor de lol?' ;) Niet echt passend, moet ik zeggen. Klinkt op zich wel aardig, hoor, dat wel... :))
momania schreef op 02 December 2002 @ 14:10:
[...]

Jah! :9~
Ga maar gauw de career mode doen, dan krijg je na 2 maanden gespeeld te hebben er weer een baan bij (ben ff de naam kwijt) die onwijs in de bossen ligt...mooie lange banen en onwijs lastig met al die bomen.. _/-\o_
Shit, hé! Ik dacht al dat ik wat banen mistte... Volgens mij heb ik die bosbaan wel al langs zien komen bij die ene mode waarvan ik de naam nog steeds niet weet ('k zal vanavond ff op m'n computer kijken): die was erg lastig: veel heuvels, veel bomen: prachtig! Nou, nog een reden om vanavond gelijk met de careermode te starten!

Edit:
Hoe lang duren twee maanden in careermode...? Een paar dagen avond aan avond golfen of gaat dat redelijk snel?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 15:32 ]

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

Glorificationer426

come we hero rush yes?

woah, tiger woods! dit wordt vast weer zo'n topic van 20 delen :9

:+

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 15:31:
Wat vind jij trouwens van die heftige muziek tijdens het intro?
Muziek is vet! Zie je eerst die suffer grasmaaiers en denk je moah..aardig, ramt er in een keer een vette gitaar doorheen... geniaal! Geeft het golf een beetje stoerder karakter.
Shit, hé! Ik dacht al dat ik wat banen mistte... Volgens mij heb ik die bosbaan wel al langs zien komen bij die ene mode waarvan ik de naam nog steeds niet weet ('k zal vanavond ff op m'n computer kijken): die was erg lastig: veel heuvels, veel bomen: prachtig! Nou, nog een reden om vanavond gelijk met de careermode te starten!
Ik zag bij de installatie volgens mij iets van 7 og 8 courses voorbij komen (is niet voor niets een aparte cd bij de install), dus dat belooft nog veel goeds voor de rest van de career mode :9~
Edit:
Hoe lang duren twee maanden in careermode...? Een paar dagen avond aan avond golfen of gaat dat redelijk snel?
Career mode gaat vrij snel. In de eerste maand dat je speelt staan er verschillende wedstrijdjes op de kalender. Je kan zelf kiezen welke je allemaal wilt spelen, maar ik speel je gewoon allemaal netjes op volgorde. Zitten ook korte wedstrijdjes bij als: longest drive, closest chip etc. match play, stroke play enz.. Ik was met de eerste maand volgens mij 2 avondjes kwijt.

Tussen door in de career mode krijg je aanwijzingen dat je lessen kan volgen voor een bepaalde slag. Voor iedere wedstrijd is er ook een inleg, waarna je bij een goed resultaat weer geld kan winnen. Met dat geld kan je dan je set clubs uitbreiden en golflessen nemen of je krachten qua distance, accuratie etc. upgraden. Als je dan op een gegeven moment een groot toernooi gewonnen hebt, of iig goed gespeeld hebt, wordt je status geupgrade van bv amateur naar semi-prof en later verder. Hoe verder je komt, hoe duurder ook steeds de inleg is, maar hoe meer je ook weer kan winnen :)

Ik zal vanavond es kijken of ik van die nieuwe banen wat screenies kan maken (zit nu nog op m'n werk), wat was daar trouwens ook weer een goede tool voor?

Wat ik trouwens ook erg stoer vind is wanneer je een onwijs mooie slag maakt die vrij goed op de green komt er dan gelijk in breedbeeld zo'n action replay komt 8). Dat had ik laatst op Pebble Beach waar ik met de tweede slag op een par 4 over 156 yard een eagle maakte, die was echt BRUUT >:) 8)

Ik kan nu ook omdat ik al een stukje verder ben bv een Power Shot maken bij de tee-shot, dan is je slag minder accuraat, maar je slaat zo 280 yards aan flarden :9

Tip: koop zo snel mogelijk een LW en SW (je begint geloof ik alleen met een PW), dan hoef je op de kortere afstanden waarbij je met je PW al gauw moet chippen met bv een LW vaak nog wel gewoon slaan. Da's meestal makkelijker.

Tip2: Bij de nieuwere banen moet je vaak gelijk een soort bocht om. Probeer als het even kan niet die bocht te slaan, maar leg je bal eerst met een korte slag goed voor de recht lijn van de rest van de baan en mep em dan met je 9 graden Driver richting de green. Zo loop je nooit het gevaar dan je je bal net de bomen in slaat wat gegarandeerd een slag extra opleverd omdat je em dan meestal eerst goed op de fairway moet krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 02-12-2002 15:57 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Glorificationer schreef op 02 december 2002 @ 15:40:
woah, tiger woods! dit wordt vast weer zo'n topic van 20 delen :9

:+
Met die lappen tekst die wij schrijven wil dat wel aardig opschieten ja :D 8)

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer reviews! Niet allemaal van de PC versie (denk ik) maar dat maakt niet echt uit...

Gamezone
With the holidays coming up I can't see a better gift for the golf enthusiast who likes to hit the links in the off-season.  The game is beautifully done and the courses are top notch.  For a price tag that one would easily pay for a round of golf with a cart, this would make a great stocking stuffer.
Operation Sports
If you want a great game to play online, go with "Links"; if you want a great career mode, go with Tiger Woods. Both games are equal (I know, it's a cop out) and you can't go wrong with either one.
(Ben ik het niet mee eens, maar goed... ;))

PC Gameworld
Casual and hardcore sports gamers will find this title of the highest quality - a must have for golf fans!
Get Into The Game
Tiger Woods PGA Tour 2003 will appeal to the duffer in even the most casual golf fan.
Wat ik onderhand wel heb uitgevonden, en dat vind ik heel jammer, is dat je niet zomaar via internet kunt spelen! Je kunt wel peer-to-peer spelen, maar dat moet je dus echt met elkaar afspreken. Als je gewoon ff online wilt spelen zul je dat via EA's server moeten doen en... na drie gartis maanden (of zo) gaat je dat zo'n 5 dollar per maand kosten... :( Da's toch wel errug jammer. Nu krijgt 'ie zeker geen 10 meer van me! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste screenshots van TW 2003! Gemaakt met ScreenShooter, dat ik al gebruikte voor FS 2002. Ideaal prog: zet de screenshots gelijk om naar jpg in de resolutie die je wil en onder de naam die je opgeeft. Het werkt dus ook perfect met TW 2003! Hier is een directe link. als het goed is. Als het niet werkt, zoek dan even op www.avsim.com naar Screen Shooter (let op de spatie!).

Okay, ik ga met de careermode beginnen. Zie ik er niet dandy uit...? ;).
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv2.jpg

Mijn eerste opdracht!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv4.jpg

Daar ga ik...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv0.jpg

Ha! Ik moet tegen een dame! En haar eerste slag komt al in de zandbak terecht! Dit ga ik dus makkelijk winnen!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv5.jpg

Niet dus: zij droogde mij op die drie holes compleet af... Morgen beter...

Nog even een plaatje van de golven...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv1.jpg

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik ben d'r vandaag nog niet aan toe gekomen om screenies te maken, was laat thuis en heb :Z nodig.
Zal morgen ff tooltje proberen en beter m'n best doen voor de screenies ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weer een review: Gamers Depot
Most importantly Tiger Woods 2003 is a fun golf game to play and a great game to look at, even if you are hack golfers like us.
Trouwens... nu ik m'n eigen screenshots eens bekijk... Dit is echt zo'n programma waar screenshots een niet al te beste indruk van geven: het ziet er nogal strak en eigenlijk nogal neppig uit. :o Dat komt in deze gevallen ook doordat de weersomstandigheden errug standaard waren: compleet blauwe lucht en zo. Maar dan nog: als je alles (maar dan ook alles) ziet bewegen is het echt stukken mooier! Die bomen zijn echt 3D: geen platte gekruiste pixels. En de rough, daar kan je de grassprietjes tellen! Alles 'leeft', en da's op zeker op deze screenies niet echt te zien... Zeker die poppetjes... die moet je echt zien bewegen. Ze bewegen constant en steeds weer anders. Nee, de screenshots doet het spel geen recht...

Ik zal vanavond proberen wat mooiere screenies te maken, die een wat betere indruk geven!

Gisteravond ben ik dus begonnen met de careermode. Ik vind 'm erg leuk! In plaats van de hele tijd gewone stroke play doe je van alles en nog wat (zoals momania ook al zei). Voor de newbies is het sowieso interessant omdat de golf lessons je alles vertellen over alle verschillende mogelijke schoten.

Wat ook erg leuk is: elke careermode is weer anders! De kalender is wel hetzelfde, maar in de ene career speel je sommige onderdelen op andere golfbanen en holes dan in de andere career. Leuk voor als je nog eens een keer helemaal op nieuw wilt beginnen! (Zoals ik gisteren...: ik had al m'n geld binnen no time opgemaakt. Toen ik m'n eerste partij meteen verloor was ik bankroet! Ik heb toen maar een nieuwe career opgestart...)

Wat wel ff wennen is: je begint als amateur en je bent dus gewoon slecht, ook al ken je het spel goed... Da's een vreemde gewaarwording! Het putten liep opeens voor geen meter, terwijl ik de afeglopen dagen al heel wat birdies heb gemaakt in de 'vrije mode'. Je moet dus echt je stats opwaarderen om verder te komen.

Al met al vind ik het aardig verslavend: leuker als ik had gedacht! Toen ik TW 2003 kocht dacht ik gewoon zo nu en dan een rondje golf te spelen voor de lol, maar die careermode maakt het echt veel leuker allemaal.

Zijn er nou nog meer mensen behalve momania en ik die TW 2003 leuk vinden...? Of moeten wij met z'n tweeën dit topic in de lucht houden...? ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgende review...:

Irish Player
Golf is often described as "a good walk, spoiled" but there's little in Tiger Woods 2003 to disappoint, it should compare favourably to Microsoft's Links series.
Ik hou het maar even op PC reviews (voor zover ik dat kan achterhalen) anders blijf ik bezig want het barst echt van de console reviews!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 09:25:
Weer een review: Gamers Depot
Zijn er nou nog meer mensen behalve momania en ik die TW 2003 leuk vinden...? Of moeten wij met z'n tweeën dit topic in de lucht houden...? ;)
Ik hoop ook dat er nog meer mensen zijn, mee we doen ons best met z'n tweeën :)

Ik zal vanavond wel even zo'n screenshot van een action-replay proberen te maken (die zijn wel stoer) en eentje van een close-up van een shot vanuit de rough, kunnen de mensen hier ook een beetje van de echte details genieten (gras ;) )

Trouwens, dat die career mode iedere keer anders is wist ik ook niet. Ik ben er gelijk mee begonnen, maar ben niet als een gek van alles gaan kopen. Ik dacht: Eerst maar es een paar potjes spelen en dan zien we wel weer verder... Ondertussen heb is geloof ik al iets van 48k dollar gewonnen in m'n career :Y) 8)
Nadeel alleen nu is dat iedere wedstrijd je al 1 tot 2 duizend dollar kost om mee te mogen doen, dwz: je moet wel je best doen, want anders is je poen ook zo weer op...

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 03 December 2002 @ 10:51:
Nadeel alleen nu is dat iedere wedstrijd je al 1 tot 2 duizend dollar kost om mee te mogen doen, dwz: je moet wel je best doen, want anders is je poen ook zo weer op...
Ja, dat is dus juist hartstikke leuk: in alle golfspelen die ik tot nu toe heb gespeeld (en dat zijn er aardig wat geweest in de afgelopen 15 jaar!), heb ik eigenlijk nooit wat anders gedaan dan stroke play over 18 holes, hoogstens een toernooi over 4 dagen of zo. Allemaal gewoon voor de lol.

Maar ik heb eerlijk gezegd gisteren in die careermode al meer spanning beleeft dan in al die 15 jaar golfen (nou ja...). Een stroke spel over 9 holes is VEEL spannender als je weet dat je zowat al je geld kunt verliezen! Ik baalde dan ook flink toen ik op de laatste hole alles verprutste en van de 2e naar de 5e plaats kelderde. Voorheen had ik dan zoiets van 'ach, jammer'. Nu vond ik het echt klierig. Heerlijk! ;)

Ook speelde ik een eh... hoe-heet-dat-ook-al-weer-spelletje (je speelt met vier anderen en op elk hole staat een geldbedrag: degene die het minste aantal slagen nodig heeft, krijgt het geld, en dat dus voor elk hole apart). Het is ZWAAR kicken als je dan met een prachtige chip de bal vanuit de zandbunker in één keer in de hole prikt! Yes! Weer geld om beter te worden en meer kans te hebben!

Zoals ik al zei: ik vind het HEEL verslavend. En alhoewel ik dus altijd al golfspelen heb gespeeld, heb ik dát nog nooit van golfspel gezegd!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Vanaf de derde maand krijg je ook de spelvorm waarbij je een soort en met van team play doet. Je slaat dan allebei af en kiest daarna met welke bal jullie beide verder spelen. Vanaf die postitie sla je dan weer beide af en kies je weer de beste etc. etc. tot je bal in de hole beland...

Met dat spel wat jij bedoeld (skins, staat in je screenshot ;) ) is het helemaal erg als er op de eerste drie holes er steeds een paar gelijk spelen, dan komt het allemaal op de laatste hole aan, waarbij de dan of alles wint of niets... Dan zit je 'm af en toe echt wel ff te knijpen.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door momania op 03-12-2002 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 03 December 2002 @ 12:08:
Vanaf de derde maand krijg je ook de spelvorm waarbij je een soort en met van team play doet. Je slaat dan allebei af en kiest daarna met welke bal jullie beide verder spelen. Vanaf die postitie sla je dan weer beide af en kies je weer de beste etc. etc. tot je bal in de hole beland...

Met dat spel wat jij bedoeld (kom ook ff niet op de naam) is het helemaal erg als er op de eerste drie holes er steeds een paar gelijk spelen, dan komt het allemaal op de laatste hole aan, waarbij de dan of alles wint of niets... Dan zit je 'm af en toe echt wel ff te knijpen.. ;)
Ja, heerlijk, hè? ;) Dat spel heet trouwens Skins. Hoe ik daar zo opeens op kom? Eh... het staat op mijn eigen screenshot van de calendar hierboven... :o :)

Verwijderd

hmm, heeft wel wat met TW te maken, maar uhh, ik heb dus 2002, en ik kan gewoon niet putten, jah, van 30 CM afstand ofzo... telkens als ik moet putten, en het is wat verder weg, dan schiet de bal er telkens net naast... maar mik ik dan met opzet iets naast, dan gat ie ook gewoon naast... kun je op de 1 of andere manier de bal een draai meegeven ofzo???

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik zou niet weten hoe het in 2002 gaat, maar de bal kun je zowieso geen draai meegeven zover ik weet.
Wat bij jouw waarschijnlijk fout gaat is dat je bij het opnieuw mikken net weer iets te hard of te zacht slaat.
Bij putten is nml. niet alleen de richting erg belangrijg maar zeker de snelheid van de bal.
Als je een bal vrij hard slaat zal ie op een schuine helling best nog wel recht door gaan, maar op het moment dat de bal af begint te remmen, zal hij ook steeds meer afbuigen. Dat is dus iets waar je heel veel rekening mee moet houden

Verwijderd

Is hij al te koop in de winkel? Kan ik hem nog mooi als sinterklaaskado halen voor mijn oude heer.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ja denk het wel, ik kon iig uit hellogoodbye's verhaal opmaken dat hij 'm gekocht had.

* momania moet toegeven dat zijn versie gedownload is :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 14:21:
Is hij al te koop in de winkel? Kan ik hem nog mooi als sinterklaaskado halen voor mijn oude heer.
Ik heb 'm afgelopen vrijdag gekocht bij Dixons. Vreemd genoeg heb ik 'm ergens anders nog niet gezien... Dynabyte verwacht hem donderdag. En bij Music Store kon 'ie wel al besteld worden. Hij is dus wel officieel al uit. Maar ja, 't is geen UT 2003 hè, dus de schappen liggen niet automatisch vol... ;)

En eh... momania... :'( Zeg alsjeblieft dat je 'm alsnog gaat kopen... Of doe in ieder geval alsof... Alles beter dan warez toestanden in dit topic...

En o ja, je kan de bal inderdaad geen draai geven tijdens het putten , maar wel bij andere slagen! Dit even ter aanvulling.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 15:27:
En eh... momania... :'( Zeg alsjeblieft dat je 'm alsnog gaat kopen... Of doe in ieder geval alsof... Alles beter dan warez toestanden in dit topic...
Ik denk ook dat ik em nog wel ga kopen, ik kijk het altijd eerst ff een tijdeje aan met spellen, als ze dan leuk zijn wil ik ze wel kopen, maar anders vind ik het zonde van m'n geld..

Verwijderd

Ik heb trouwens gehoord dat je via internet verbinding met een weersite kunt maken om zo met de meeste actuele weersomstandigheden op de courses te spelen. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb het lang geleden ooit eens in een preview gelezen, ik weet niet of EA dit daadwerkelijk geimplementeerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 16:00:
Ik heb trouwens gehoord dat je via internet verbinding met een weersite kunt maken om zo met de meeste actuele weersomstandigheden op de courses te spelen. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb het lang geleden ooit eens in een preview gelezen, ik weet niet of EA dit daadwerkelijk geimplementeerd heeft.
Nee, dat zit er niet in. Was op zich wel leuk geweest, moet ik zeggen... Je kan natuurlijk ook ff op 't internet de weersomstandigheden opzoeken en ze vervolgens met de hand aanpassen. :)
Er zijn aardig wat weersomstandigheden in te stellen, maar zeker niet alle combinaties zijn mogelijk. Bovendien blijft het weer zoals het is. Dus als je in de sunset begint en je bent twee uur aan het klooien, zit je nog steeds in de sunset... Nog een gemiste kans...?

Het hele internetgebeuren valt sowieso nogal tegen, vooral omdat je alleen maar via een EA server op 't internet kan spelen (of je moet een peer-to-peer verbinding opzetten) en dat kost na drie maanden zo'n 5 dollar per maand... :| Erg jammer. Niet dat ik het spel dat niet gekocht zou hebben, absoluut niet, zelfs, maar het blijft spijtig. Nu moet je echt via MSN en weet ik veel wat mensen opzoeken en zo: heel omslachtig... Dat doe je gewoon niet zo gauw.
Maar ach, wie weet gooien ze de internetdeur ooit nog eens helemaal open...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 16:22:
[...]

Nee, dat zit er niet in. Was op zich wel leuk geweest, moet ik zeggen... Je kan natuurlijk ook ff op 't internet de weersomstandigheden opzoeken en ze vervolgens met de hand aanpassen. :)
Er zijn aardig wat weersomstandigheden in te stellen, maar zeker niet alle combinaties zijn mogelijk. Bovendien blijft het weer zoals het is. Dus als je in de sunset begint en je bent twee uur aan het klooien, zit je nog steeds in de sunset... Nog een gemiste kans...?

Het hele internetgebeuren valt sowieso nogal tegen, vooral omdat je alleen maar via een EA server op 't internet kan spelen (of je moet een peer-to-peer verbinding opzetten) en dat kost na drie maanden zo'n 5 dollar per maand... :| Erg jammer. Niet dat ik het spel dat niet gekocht zou hebben, absoluut niet, zelfs, maar het blijft spijtig. Nu moet je echt via MSN en weet ik veel wat mensen opzoeken en zo: heel omslachtig... Dat doe je gewoon niet zo gauw.
Maar ach, wie weet gooien ze de internetdeur ooit nog eens helemaal open...
We kunnen binnenkort wel even een potje proberen online :)
Moet je me maar ff ICQ'en of mailen of MSN'en, whatever...

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd nog wat sfeershots...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv03124.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv03125.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv03126.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv03127.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jv03128.jpg

Ik vrees dat er niet heel veel screenies meer zullen volgen: ik wilde een screenshot nemen van een (prachtige) herhaling, en toen rebootte m'n computer spontaan! Niet leuk.

Maar!!! Wat wel HEEL goed was: toen ik TW 2003 weer opstartte gaf 'ie aan dat het spel niet goed was afgesloten en vroeg 'ie of ik verder wilde gaan waar ik gebleven was! Ik stond toen weer op de hole, halverwege een toernooi, waar ik was toen de computer vasliep! Jammergeoeg moest ik de hole wel opniew spelen (ik moest dus uiteindelijk 1 slag overdoen), maar da's altijd beter dan een heel toernooi over moeten spelen!
Dit was in careermode: of TW dit ook doet in andere modes weet ik niet, maar het zou goed kunnen.

Dan nu een HEEL BELANGRIJKE TIP!

Luister NOOIT (nooit!) naar de putting adviezen van de commentatoren! Het is niet te geloven hoe vaak die er naast zitten. 'Well, this one should go straight down the middle'... Ja, m'n ^!#($*! Wat een zakkenwassers... Echt, geloof, me, luister niet naar wat ze zeggen.

Ze zijn eigenlijk nooit al te slim... Tijdens een game waar het erom gaat wie het dichtst in de buurt van de hole kan chippen, zeggen ze rustig van een schot dat twee keer zo slecht is als de voorgaande 'Well, this could do it!'. Ze zijn zich dus totaal niet bewust van wat er voor en na het schot is/gaat gebeurt/gebeuren. Jammer...

Tot slot: vertrouw de caddy ook niet altijd: check altijd of je wel een goede club voor een bepaalde afstand. Regelmatig geven ze me een club die 180 ver kan terwijl ik er maar 120 moet... Zulk soort dingen.

Maar ach, al met al is dit allemaal niet heel erg: je moet het toch zelf leren doen!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Mijn screenshots onderweg van de Sahalee Country Club :)

ps.
Als je op de harde schijf kijkt in de directory van TW2k3 kan je in de courses dir zien hoeveel banen er eigenlijk al in zitten :9~ (Dat belooft veel :) )

(clickable)

Zo zie ik er dus uit 8) :
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/momania/tw2k3_0.jpg

Tee-off op de Sahalee Country Club :9~ :
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/momania/tw2k3_1.jpg

Gewoon een leuk shot :
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/momania/tw2k3_3.jpg

Action replays 8) :
nr1 :
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/momania/tw2k3_5.jpg

nr2:
Door de mist en check de details van de bal :9~
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/momania/tw2k3_7.jpg

nr3:
Gaat ie d'r in???? (hij ging net niet...)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/momania/tw2k3_8.jpg

Meer pics zullen nog wel volgen denk ik :)

En ja... ik speel nog in de 3 click mode, ben al wel bezig geweest met de losse hand, maar ik wil eerst m'n career afmaken voor dat ik met de lossen hand een niewe begin

[ Voor 80% gewijzigd door momania op 03-12-2002 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 03 December 2002 @ 22:14:
Mijn screenshots onderweg van de Sahalee Country Club :)

ps.
Als je op de harde schijf kijkt in de directory van TW2k3 kan je in de courses dir zien hoeveel banen er eigenlijk al in zitten :9~ (Dat belooft veel :) )

En ja... ik speel nog in de 3 click mode, ben al wel bezig geweest met de losse hand, maar ik wil eerst m'n career afmaken voor dat ik met de lossen hand een niewe begin
Nice pics!

Als ik nog iets mag noemen waar ik helemaal wild van ben (ik heb het al eerder gezegd, maar hier ga ik nog een keer... ;)): die TrueSwing! Die is echt subliem! Je doet jezelf echt te kort om nog met de 3-click te werken!
Met de TrueSwing heb je ECHT het idee dat je zelf staat te golfen. Je kan echt met gevoel een bal slaan. Ook schoten die niet op 100% sterkte geslagen moeten worden gaan erg goed. Chips. puts, alles, gewoon op gevoel en het werkt ook nog goed.

De TrueSwing van Links (hoe die ook moge heten) is totaal anders (knudde): daar zie je alsnog een balkje onderin beeld en moet je gewoon, net als bij een 3 click je snelheid en zo bepalen. Werkt niet lekker. Maar de TW TrueSwing gaat haast vanzelf: vooral chips en puts werken heel intuitief en heerlijk. Geen balkjes of weet ik veel, gewoon op het oog en op gevoel. Ook fades en pushes kun je zo heel makkelijk voor elkaar krijgen, alhoewel dat soms ook per ongeluk gebeurt... Maar: dat gaat in het echt ook zo!

Dat 'op gevoel' lijkt vreemd, want je voelt natuurlijk niets, maar na een tijdje weet je toch aardig precies hoe hard je de muis met schuiven om een bepaalde chip te maken. En het lukt me nog beter dan met de 3-click in Links 2001. Daar moest je gewoon leren: als ik dáár stop en dáár dan zal die waarschijnlijk zó ver komen: maar met de TrueSwing gaat het gewoon zoals het in het echt ook gaat: op gevoel en met inzicht.

Dit is nou juist één van de grote pluspunten van TW2003: die perfect geimplementeerde swingmethode!

Tjonge, wat kan ik lang lullen over één klein onderdeeltje van TW 2003... Ja, mijn vrouw is allang blij dat ik mijn 'TW-2003-emoties' hier oeverloos kan uiten, in plaats van bij haar... ;) :o

Verwijderd

Topicstarter
WAARSCHUWING

Tja, het volgende zal het enthousiasme voor degenen die TW 2003 willen KOPEN niet echt doen toenemen (en dit topic wellicht ten gronde richten...), maar ik wilde hier toch ff het volgende kwijt...

Vrijdag heb ik TW 2003 gekocht. De installatie liep vast bij 84 %, toen hij bezig was met disc 3. Vervolgens opnieuw geprobeerd, nu via een andere drive (een nieuwe cd-writer). Bij 84 % ging 'ie weer erg moeilijk doen, maar na een heeeeeeele tijd lukte de installatie alsnog (met een hoop geraas en geloei van de drive). Het registratieprogramma dat vervolgens opstartte zag er echter vreemd uit en liep vast.
Niet zo lekker allemaal. Dus... ik terug naar de winkel. En... ik mocht hem ruilen! Alleen moest ik ff wachten tot gisteren voordat de nieuwe er was.

Het programma werkte dus wel, maar echt lekker vond ik het niet... Stel je voor dat je na een maand of zo alles opnieuw moet installeren en de 3e cd werkt gewoon niet!

Ok. Gisteren dus de nieuwe versie opgehaald. En... nu blijft hij zelfs op m'n nieuwe cd-writer hangen! Bij 84 % gaat het opeens heel langzaam, en na een hele tijd blijft 'ie ergens verderop gewoon hangen. Hij komt niet verder!

Vraag:
Zijn er hier nu nog mensen die TW 2003 GEKOCHT hebben en die GEEN problemen hebben?

Anders moet de conclusie zijn:
De kans is groot dat er een hele shipment met foute derde discs in de winkels ligt!

Als je TW 2003 dus wilt kopen (en het blijft echt de moeite waard!), doe dat dan bij een winkel die je kan vertrouwen en die jou vertrouwt, zodat je het spel kan ruilen als het inderdaad niet werkt.
Ikzelf ga vandaag proberen meer info bij EA vandaan te halen hierover.
Mocht iemand WEL een goed werkende disc 3 hebben, laat het even weten, dan kan ik deze info updaten.

P.S. Ik heb TW 2003 gewoon aan de praat gekregen met een 'andere cd 3' van 'onbekende origine' en dat werkt goed. Gelukkig maar. Maar ja, als je van zulk soort bronnen afhankelijk moet zijn...! Als ik die twee cd's vergelijk, zie ik ook dat bepaalde icons ontbreken op de foute officiële cd. Klopt echt niet, dus...

Verwijderd

Topicstarter
Weer een review:
Next Level Gaming

Zijn er hier nou echt zo weinig mensen die TW 2003 spelen...?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het: ik ben de enige die dit topic interesseert... ;) maar ik moet dit toch ff kwijt:

GADVERDEGADVERDEGADVER!!!

Net een toernooi gedaan in career mode op Sawgrass. Ik lag tweede. Tot hole 17... Dat teringding op dat pokke-eilandje!!! Potverdorie, wat een klotehole is dat!!! Minstens vier keer in het water geslagen! Ik eindigde dus als gedeeld 45e... Wat een shitzooi...

Maar ook: wat een heerlijk spel! Echt een uitdaging! Zeker gee makkie! Gadverdegadver...

Verwijderd

Zeer gaaf spel!!!!

Ik heb hiervoor nooit golf spellen gedaan (laatste was 10 jaar geleden op een XT), maar echt een geweldig spel is dit en zeeeeeeer verslavend.
Heb het een weekje gespeeld en eindelijk het hoogste niveau gehaald :)

Nu wil ik wel eens op internet spelen. Zijn er ook gamerooms voor?

Verwijderd

Ik heb tiger woods 2003 ook.

Ik heb alleen een probleem met mijn muis.

Ik moet nl naar boven schuiven met mijn muis. 8)7
( en dan bedoel ik in career mode anders kan je nl wel voor H swing kiezen)

IPV naar links.

Dit schiet natuurlijk niet op.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hé, het topic leeft weer! Da's mooi! :)
't Is inderdaad zeer verslavend. Dat zou je niet verwachten van een golfspel. Wat mij betreft komt dat zeer zeker door de careermode: die is erg leuk: erg afwisselend en je wilt gewoon verder komen.

Gamerooms zijn er volgens mij niet. Voor zover ik weet kan je alleen via een EA-server spelen en daar moet je (na een paar manden ) voor dokken. Maar ik heb dat nog niet geprobeerd.

Wat die muis betreft... geen idee... Ik gebruik zelf juist die naar-boven-shuif-methode: die komt me logischer over (tenzij je de speler op het scherm vanuit een andere hoek belijkt).

Ik herinner me nu opeens een opmerking ergens dat je dit soort dingen in moet stellen voordat je aan je career begint: daarna kun je het niet meer wijzigen. Heb je bij het opstarten van de careermode wel de goede optie angezet bij het maken van de speler?
Probeer anders eens een nieuwe career te starten en configureer je speler dan zoals je precies wilt, dus met de links-recht-slag-methode. Misschien dat het dan wel werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 09:58:

Wat die muis betreft... geen idee... Ik gebruik zelf juist die naar-boven-shuif-methode: die komt me logischer over (tenzij je de speler op het scherm vanuit een andere hoek belijkt).

Ik herinner me nu opeens een opmerking ergens dat je dit soort dingen in moet stellen voordat je aan je career begint: daarna kun je het niet meer wijzigen. Heb je bij het opstarten van de careermode wel de goede optie angezet bij het maken van de speler?
Probeer anders eens een nieuwe career te starten en configureer je speler dan zoals je precies wilt, dus met de links-recht-slag-methode. Misschien dat het dan wel werkt.
Ik heb het al ondekt.
Je moet eerst bij de careermode je laten voorlichten en daarna kan je kiezen.

Verwijderd

Ik heb het spel alleen nu al uit.

Het is dus wel een beetje makkelijk!

Verwijderd

Eindelijk career mode uitgespeeld. Op zich is het spel niet moeilijk, maar bij de laatste (2/3) careers moet je toch aardig wat holes spelen om het benodigde geld bijeen te sprokkelen.

Iemand hier al online gespeeld?
Ik ben benieuwd hoe het spel online speelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 15:53:
Eindelijk career mode uitgespeeld. Op zich is het spel niet moeilijk, maar bij de laatste (2/3) careers moet je toch aardig wat holes spelen om het benodigde geld bijeen te sprokkelen.

Iemand hier al online gespeeld?
Ik ben benieuwd hoe het spel online speelt.
Helaas ben ik mijn savegames kwijt. 8)7

Na een nieuwe hardeschijf ben ik ze toch kwijt geraakt.
En toen moest ik terug naar mijn laaste backup.

Ik wil wel eens online spelen.

Verwijderd

Let's meet & greet....someday...
Pagina: 1