Een poosje geleden dacht ik dat Links 2003 mooi was, na het spelen van de demo. Nou, het is inderdaad veel mooier dan Links 2002. Maar toen kwam Tiger Woods PGA Tour 2003 op de PC en... WOW! Dat spel BLAAST Links totaal van de golfbaan! Van alle kanten bekeken is TW2003 echt superieur! Klasse! Schitterend! Echt nog stukken beter dan TW 2002 (dat ik pas na de demo van Links 2003 ontdekte...)!

Zelfs op mijn inmiddels weer verouderde systeem (Athlon 1600+, GeForce 3 Ti200) loopt het echt ongelooflijk op 1024x768x32. Je staat ECHT op de baan. In tegenstelling tot Links, dat meer op een diashow van een plaatselijk reisburo lijkt... Goeiendag zeg... na het spelen van TW 2003 is Links echt zo ongelooflijk saai, gedateerd, doods, achterhaald en ga zo maar door. In TW ziet alles er perfect uit. De bomen, het water (die reflecties!), de lucht, het hele sfeertje zit er in: je staat echt TUSSEN de bomen: in Links staan ze altijd ver van je af, lijk het. En die camerabewegingen... SUPER! Zo mooi! En smooth! Niet alleen wordt het balletje mooi gevolgd, met steeds weer wisselende camera's, maar je kunt ook, voordat je slaat, de baan van alle kanten bekijken: dit kan met voorgebakken camerabewegingen (heel mooi), maar je kunt de camera ook met de bekende fps toetsen (w, s, a, d) de baan vanuit elke hoek bekijken.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Links is dead, long live Tiger Woods!
En niet alleen het grafisch gedeelte is beter: ook het spelen gaat ongelooflijk intuitief en makkelijk (zonder dat je gelijk alles onder par speelt!) met de schitterende swingmethode. In tegenstelling tot de nieuwe swing van Links krijg je bij TW echt het idee dat je met een echt club slaat: je kan heel makkelijk een bal zachter slaan om een goede chip te maken. Bij Links blijft het nog teveel een soort berekenen (hoever haal ik de club naar achter en zo: het lijkt een soort van interatieve 3-click methode...): maar bij TW kan je het ECHT op GEVOEL doen. Schitterend.
Okay, laten we het niet meer hebben over dat zielige Links: dit moet hét Tiger Woods PGA Tour 2003 topic worden!
Er zit trouwens ook een Course Architect bij! Nou zijn de banen die er standaard inzitten al wonderschoon, maar het is toch leuk dat er wellicht binnenkort via internet nog meer banen bij komen!
Zijn er hier al meer mensen die het spel hebben? Wat vinden jullie ervan? Ervaringen? Tips? Links naar interessante fansites? (De enige werkende link die ik vond, Copyright Club, was niet echt up to date.) En zijn er al mensen hier die online hebben gespeeld? Een GoT-tournament lijkt me best wel cool!
Links en info om het compleet te maken:
Officiële EA Tiger Woods PGA Tour 2003 site
Officiële download site met o.a. de demo.
Demo mirrors (4)
Een paar (lovende) reviews plus quotes (voor het geval je mij niet gelooft...
én voor stapel screenshots):
Gamers Hell review
Voordat ik alles opsom nog ff een persoonlijke toevoeging: ik speel TW2003 op Windows 98 SE, met een Athlon 1600+, met een Asus GeForce 3 Ti 200 en 256 Mb RAM met een res van 1024x768x32. Ik heb wel de laatste nVidia drivers moeten installeren (40.72) omdat anders het water er lelijk uit zag (in 32 bit: in 16 bit was het wel okay). Het spel vraagt dus wel om up to date drivers! Op mijn systeem loopt het verder perfect, zelfs beter dan de eerste Tiger Woods game die ik ooit bij een printer kreeg. Die eerste versie vond ik trouwens waardeloos. Mocht jij dat ook zo vinden, vergis je niet: de nieuwste versie is echt een compleet andere versie!!!
OS: Windows XP/ME/2000/98 (Win95 and NT are not supported)
Minimum Requirements with a supported 3D card
CPU: 333 Mhz Intel Pentium II (or AMD equivalent) Processor
RAM: 64 MB (128MB for Win XP/2000)
Video Card: 16 MB Direct3D Supported
Video Card with Directx 8.1 compatible driver
CDROM/DVD Rom Speed: 8X
Hard Drive Space: 820 MB
Sound Card: DirectX 8.1 Compatible Sound Card
Input: Keyboard and Mouse
Supported 3D cards
Nvidia: TNT, TNT2, TNT2-Ultra, TNT2-64, TNT2-Aladdin, Vanta, GeForce SDR/DDR, GeForce 2/2 MX/ 2MXR/Ultra, GeForce Quatro, GeForce Quadro/Quadro2/Quadro DDR, GeForce 3/Ti200/Ti500, GeForce 4 MMX/Ti 4200/Ti 4400/Ti 4600, GeForce 2-go, GeForce 4 MX 2-go, Nvidia NV-17. ATI: ATI Rage 128/ATI Rage 128 Fury/ATI Rage 128 Pro/Radeon 7000/7500/ 8500/9000/ 9700/VE, ATI All-in-wonder (16 MB+)/Radeon Mobility
Minimum Requirements without a supported 3D card
CPU: 500 Mhz Intel Pentium III
Video Card: 4 MB Direct3D Supported
Recommended PC Specifications
CPU: 700 Mhz Intel Pentium III (or AMD equivalent) Processor
RAM: 128 MB or more RAM
Video Card: 32 MB T&L Supported Video Card or greater
Hard Drive Space: 1GB or more
Laptop PC Recommendations
Video Card: 16 MB D3D Supported Video Card or greater
Required for Multiplayer
1 disc/player per computer
Internet: (2-4 Player) 28.8 Kbps
Network: TCP/IP Compliant Network, 32 MB VC
EA SPORTS Online: Internet Explorer 6.0 or higher
Required for Course Architect
Hard Drive Space: 500 MB
Zo, kom maar op met de reacties: tips, links, screenshots, alles is welkom!

Zelfs op mijn inmiddels weer verouderde systeem (Athlon 1600+, GeForce 3 Ti200) loopt het echt ongelooflijk op 1024x768x32. Je staat ECHT op de baan. In tegenstelling tot Links, dat meer op een diashow van een plaatselijk reisburo lijkt... Goeiendag zeg... na het spelen van TW 2003 is Links echt zo ongelooflijk saai, gedateerd, doods, achterhaald en ga zo maar door. In TW ziet alles er perfect uit. De bomen, het water (die reflecties!), de lucht, het hele sfeertje zit er in: je staat echt TUSSEN de bomen: in Links staan ze altijd ver van je af, lijk het. En die camerabewegingen... SUPER! Zo mooi! En smooth! Niet alleen wordt het balletje mooi gevolgd, met steeds weer wisselende camera's, maar je kunt ook, voordat je slaat, de baan van alle kanten bekijken: dit kan met voorgebakken camerabewegingen (heel mooi), maar je kunt de camera ook met de bekende fps toetsen (w, s, a, d) de baan vanuit elke hoek bekijken.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Links is dead, long live Tiger Woods!
En niet alleen het grafisch gedeelte is beter: ook het spelen gaat ongelooflijk intuitief en makkelijk (zonder dat je gelijk alles onder par speelt!) met de schitterende swingmethode. In tegenstelling tot de nieuwe swing van Links krijg je bij TW echt het idee dat je met een echt club slaat: je kan heel makkelijk een bal zachter slaan om een goede chip te maken. Bij Links blijft het nog teveel een soort berekenen (hoever haal ik de club naar achter en zo: het lijkt een soort van interatieve 3-click methode...): maar bij TW kan je het ECHT op GEVOEL doen. Schitterend.
Okay, laten we het niet meer hebben over dat zielige Links: dit moet hét Tiger Woods PGA Tour 2003 topic worden!
Er zit trouwens ook een Course Architect bij! Nou zijn de banen die er standaard inzitten al wonderschoon, maar het is toch leuk dat er wellicht binnenkort via internet nog meer banen bij komen!
Zijn er hier al meer mensen die het spel hebben? Wat vinden jullie ervan? Ervaringen? Tips? Links naar interessante fansites? (De enige werkende link die ik vond, Copyright Club, was niet echt up to date.) En zijn er al mensen hier die online hebben gespeeld? Een GoT-tournament lijkt me best wel cool!
Links en info om het compleet te maken:
Officiële EA Tiger Woods PGA Tour 2003 site
Officiële download site met o.a. de demo.
Demo mirrors (4)
Een paar (lovende) reviews plus quotes (voor het geval je mij niet gelooft...
Gamers Hell review
GameSpot reviewA great game. It has everything a golf game needs. It doesn't have a very hard learning curve, there are things to keep you busy well into when the next installment of the game comes out, it looks and sounds great, there is something for every skill level from a newbie to Tiger himself. I only have a few complaints about the game: framerate issues, the announcers, you appendages going below the course, and the audience going "ahhhhh" when you sink a 20 foot putt! Other than these minor issues, I would recommend this to anyone who is even remotely interested in a golf game.
GameSpy reviewA game that truly succeeds in placing you in the midst of a drop-dead-gorgeous golfing world. It offers more courses, more touring pros, a bushel of playing alternatives, a superb rendition of the mouse-motion swing, an incredible array of camera perspectives, and several welcome new perks.
IGN reviewThe Tiger Woods golf line is now officially back in the loop, no longer an also-ran in the race for PC golf dominance. A few weeks ago, we all but proclaimed Links 2003 the best golf sim of the year, but it turns out we jumped the gun -- you can make a very strong argument that Tiger 2003 is the best golf sim on the market. Regardless of which game you prefer, there has never been a better time to be a PC golf enthusiast.
Tiger Woods PGA TOUR® 2003 PC System RequirementsEditors Choice Award!
Voordat ik alles opsom nog ff een persoonlijke toevoeging: ik speel TW2003 op Windows 98 SE, met een Athlon 1600+, met een Asus GeForce 3 Ti 200 en 256 Mb RAM met een res van 1024x768x32. Ik heb wel de laatste nVidia drivers moeten installeren (40.72) omdat anders het water er lelijk uit zag (in 32 bit: in 16 bit was het wel okay). Het spel vraagt dus wel om up to date drivers! Op mijn systeem loopt het verder perfect, zelfs beter dan de eerste Tiger Woods game die ik ooit bij een printer kreeg. Die eerste versie vond ik trouwens waardeloos. Mocht jij dat ook zo vinden, vergis je niet: de nieuwste versie is echt een compleet andere versie!!!
OS: Windows XP/ME/2000/98 (Win95 and NT are not supported)
Minimum Requirements with a supported 3D card
CPU: 333 Mhz Intel Pentium II (or AMD equivalent) Processor
Video Card: 16 MB Direct3D Supported
CDROM/DVD Rom Speed: 8X
Hard Drive Space: 820 MB
Sound Card: DirectX 8.1 Compatible Sound Card
Input: Keyboard and Mouse
Supported 3D cards
Nvidia: TNT, TNT2, TNT2-Ultra, TNT2-64, TNT2-Aladdin, Vanta, GeForce SDR/DDR, GeForce 2/2 MX/ 2MXR/Ultra, GeForce Quatro, GeForce Quadro/Quadro2/Quadro DDR, GeForce 3/Ti200/Ti500, GeForce 4 MMX/Ti 4200/Ti 4400/Ti 4600, GeForce 2-go, GeForce 4 MX 2-go, Nvidia NV-17. ATI: ATI Rage 128/ATI Rage 128 Fury/ATI Rage 128 Pro/Radeon 7000/7500/ 8500/9000/ 9700/VE, ATI All-in-wonder (16 MB+)/Radeon Mobility
Minimum Requirements without a supported 3D card
Video Card: 4 MB Direct3D Supported
Recommended PC Specifications
CPU: 700 Mhz Intel Pentium III (or AMD equivalent) Processor
Video Card: 32 MB T&L Supported Video Card or greater
Hard Drive Space: 1GB or more
Laptop PC Recommendations
Video Card: 16 MB D3D Supported Video Card or greater
Required for Multiplayer
1 disc/player per computer
Internet: (2-4 Player) 28.8 Kbps
Network: TCP/IP Compliant Network, 32 MB VC
EA SPORTS Online: Internet Explorer 6.0 or higher
Required for Course Architect
Hard Drive Space: 500 MB
Zo, kom maar op met de reacties: tips, links, screenshots, alles is welkom!