Toon posts:

Lotus notes openen vanuit excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogenlijk om vanuit Excel Notes te openen met behulp van een macro? en dan het liefst zo dat we in een bepaalde database en view uitkomen?

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 09:34:
Is het mogenlijk om vanuit Excel Notes te openen met behulp van een macro? en dan het liefst zo dat we in een bepaalde database en view uitkomen?
Ik vind je vraag -en probleemstelling ietwat beperkt, maar ja het is mogelijk. Je zit echter wel aan een export vast vanuit Notes. Zoek in de Notes help maar eens op 'tabular text', '.COL files' of 'export' en dan kom je al een heel eind.

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
ne het gaat verder niet over importeren ofzo maar echt wat er staan puur een bepaalde database openen in een bepaalde view. and thats it.
het is namenlijk zo dat we nu vanuit een ander programma excel aanroepen maar dat moet notes worden omdat excel die hoeveelheden data die wij hebben niet aankan.

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:58:
ne het gaat verder niet over importeren ofzo maar echt wat er staan puur een bepaalde database openen in een bepaalde view. and thats it.
het is namenlijk zo dat we nu vanuit een ander programma excel aanroepen maar dat moet notes worden omdat excel die hoeveelheden data die wij hebben niet aankan.
Ok, begrijp ik nu dat je ergens data hebt staan die je met Notes wil openen, omdat Excel de data-hoeveelheid niet aankan? Dan is mijn vraag: waar(in) staat de data? :+

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
nog niet helemaal goed uitgelegd zie ik. :P
het enigste wat we willen is notes open met een macro.
alle data staat al in notes

normaal was het zo dat we Binnen ons CRM pakket op een knop klikte om omzet gegevens te zien binnen Excel. maar tegenwoordig willen ze zoveel zien dat excel het niet meer aankan dus hebben we de gegevens in Notes gezet en wordt iedere nacht automatisch overgehaald vanuit SAP.
om te voorkomen dat we het CRM pakket moeten laten aanpassen op zeer kort termijn willen we voorlopig dat op het moment dat we op de knop van de omzet klikken dat excel geopent wordt en dat meteen daarna door excel notes geopend wordt.

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:19:
nog niet helemaal goed uitgelegd zie ik. :P
Mwah... ;)
het enigste wat we willen is notes open met een macro.
alle data staat al in notes
Als alle data al in Domino (4? 5?) staat, waarom dan via Excel Notes openen? :?
normaal was het zo dat we Binnen ons CRM pakket op een knop klikte om omzet gegevens te zien binnen Excel. maar tegenwoordig willen ze zoveel zien dat excel het niet meer aankan dus hebben we de gegevens in Notes gezet en wordt iedere nacht automatisch overgehaald vanuit SAP.
om te voorkomen dat we het CRM pakket moeten laten aanpassen op zeer kort termijn willen we voorlopig dat op het moment dat we op de knop van de omzet klikken dat excel geopent wordt en dat meteen daarna door excel notes geopend wordt.
Kan je die 'omzet' knop niet aanpassen zodat je direct een Notes View opent? Dat zou moeten kunnen in SAP. Ik zou dus gewoon in de Domino Designer een nieuwe View of Form (zodat je bijvoorbeeld kan zoeken via het Form) aanmaken met alle gegevens en direct vanuit SAP daarheen linken.

Sundown Circus

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik denk dat dat moeilijk wordt. Het is volgens mij wel mogelijk om een NSF te openen door hem te starten, als hij dan goed gekoppeld is aan Notes dan moet ie die opstarten. Je zit alleen met het probleem van je identificatie. Heeft ieder ID toegang tot die DB. Als je R5 hebt kun je misschien je Domino server instellen als webserver (kan dat met R4 soms ook????) en misschien kun je dan in je URL iets meer info opgeven. Alleen dan moet je nog steeds wel de gebruikers toegang geven tot die NSF maar das een kwestie van gebruikers aanmaken en het internet wachtwoord invullen. Ik heb het eerlijk gezegt nog nooit geprobeerd maar ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, ligt een beetje aan hoe uniekde URL moet zijn.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

mbrouwer schreef op 02 december 2002 @ 10:27:
Ik denk dat dat moeilijk wordt. Het is volgens mij wel mogelijk om een NSF te openen door hem te starten, als hij dan goed gekoppeld is aan Notes dan moet ie die opstarten. Je zit alleen met het probleem van je identificatie. Heeft ieder ID toegang tot die DB. Als je R5 hebt kun je misschien je Domino server instellen als webserver (kan dat met R4 soms ook????) en misschien kun je dan in je URL iets meer info opgeven. Alleen dan moet je nog steeds wel de gebruikers toegang geven tot die NSF maar das een kwestie van gebruikers aanmaken en het internet wachtwoord invullen. Ik heb het eerlijk gezegt nog nooit geprobeerd maar ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, ligt een beetje aan hoe uniekde URL moet zijn.
Je _kan_ een .nsf gewoon openen in Notes mits je daar de rechten voor hebt. De juiste rechten zetten voor iedereen om een View te openen (group aanmaken met de juiste rechten en dan alle personen daarin gooien) is denk ik minder werk dan de Notes webserver (dat kan in zowel R4 als R5, R4 is alleen erg buggy) te gaan installeren, alhoewel dat wel de mooiste oplossing is. Maar ook in het geval van een webserver zal je rechten moeten zetten die net zo ingewikkeld zijn als bij het 'gewoon' openen van een .nsf in Notes.

Sundown Circus

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37
Ok dat is waar. Maar kun je bij het openen van een NSF via de Notes client ook een specifieke view opgeven die je wilt openen (of kun je makkelijk een default view aangeven in designer)? Dit kan namelijk wel via de weboptie :
code:
1
%webmailbijdebaas%/mbrouwer.nsf/People?OpenView

Waarbij de People view natuurlijk kan worden vervangen door een willekeurige naam. Dit is op een mailbox maar das ook maar gewoon een DB met views dus dat zal niet anders zijn bij andere databases.

[ Voor 11% gewijzigd door mbrouwer op 02-12-2002 10:49 ]

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
Het R5 maar de webserver gebruiken is geen optie omdat er ook stand alone laptops bijzitten die via een vpn inbellen om te repliceren.

verder om die knop aan te laten passen zijn we ook mee bezig maar dat duurt wel ff omdat het over meerdere lagen moet (lang leve het moederbedrijf ;( ) en omdat we er ZSM mee willen werken zoeken we naar andere tijdenlijke mogenlijkheden. en opzich lijkt het me niet zo moeilijk om met een VB macro een R5 DB te openen maar je moet natuurlijk wel weten hoe.

verder zit die knop ook niet in ons ERP systeem maar in ons CRM systeem en daar kunnen we zelf niet in wijzigen ;( en gezien ons moeder bedrijf een beetje begint te zeuren over de kosten. zijn we momenteel bezig met een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Dit is vrij gemakkelijk met Com te doen. Kijk eens in de Domino Designer helpfiles,

Begin met iets van:
Dim Workspace
WorkSpace=CreateObject("Notes.NotesUIWorkspace")

Ik doe dit zelf vanuit Delphi, maar vanuit VBA gaat dat vrijwel identiek
Pagina: 1