[asp]Op trefwoorden zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 12:57
In een formulier is er de mogelijkheid om op trefwoorden te zoeken. Tijdens het scripten ervan kwam ik wat moeilijkheden tegen, heeft iemand enig id hoe ik dit op kan lossen?
Ik wil namelijk dat men op meerdere trefwoorden kan zoeken. Met split kan ik de woorden scheiden en in een array zetten, maar dan wil ik de array doorlopen en wat sql maken. Hoe weet ik nu hoe vaak hij die array moet doorlopen, oftewel op hoeveel trefwoorden de gebruiker heeft gezocht??
ASP:
1
2
3
4
If Request.QueryString("trefwoorden") <> "" Then
   TrefwoordArray = Split(Request.QueryString("trefwoorden"))
      'maak de sql query'
End If

iemand een idee? De zoekpagina waar dit over gaat kan gevonden worden op http://g14.p1.ica.han.nl/Dynamische_Site/baantjes_zoeken.htm

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Maak de query met een "OR" statement tussen de verschillende zoek woorden (of AND natuurlijk ligt eraan wat de gebruiker kiest zou ik zeggen), je kunt immers het aantal variabelen tellen wat in je array zit. en met een for lus je query opbouwen. Probleem is toch echt redelijk standaard.

Je brein, doe er wat mee!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.