Toon posts:

MEGA schadeclaim Nintendo aan Sony!

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M E G A T O N
The Sonic, Megaman, Mario photo has a little something extra. It also spells PS2.

"Nintendo is set to file suit against Sony next week, declaring that the Playstation brand, and all of the profits made by Sony from it's sale, belong to Nintendo. While reading over the original contract between Sony and Nintendo (Sony were to make a CD drive for the Super Nes, entitled the Playstation), a lawyer for Nintendo noticed some key wording which showed that it was Sony's responsibility to make the drive, and that they broke the contract, not Nintendo, like initially believed.

According to sources, Nintendo is almost assured a victory, gaining all the profit's made by Sony off the Playstation since its introduction in 1996. Even if Nintendo do not win outright, they are guaranteed the rights to the Playstation name, and Sony will have to immediatley change the name of their console."

This is what will make Nintendo systems go flying from the shelves people. The "Nintendo Playstation," people won't know the difference, unsuspecting customers everywhere will be buying Nintendo, thinking that it's Sony. Sony is in a world of hurt."
bron: GameFAQ

Als dit waar is kan Nintendo al de winst die de Playstation sinds 1996 gemaakt heeft opeisen.

of is het een hoax ?
Klopt dit ivm Playstation cd voor Nintendo?

-----------------------------------------------------------------
UPDATE 18/12/2002 MEGATON BEKEND !!!
Nintendo en Sony hebben een overeenkomst over de naam 'Playstation' gesloten. Zoals we jullie onlangs meldden, was de Playstation oorspronkelijk bedoeld als een add-on bedoeld voor de Super Nintendo, tot Sony besloot om er zijn eigen console van te maken.
Maar omdat Nintendo volgens het contract ook een deel van het copyright op de naam 'Playstation' had, heeft Sony nu aangeboden om 10% van alle opbrengsten af te staan aan Nintendo. Zowel voor al gemaakte, als opbrengsten in de toekomst. Het bedrag dat Sony hierdoor nu aan Nintendo verschuldigd is, bedraagt zomaar even $2 300 000 000! Omdat dit zelfs voor een gigant als Sony een aardig bedrag is, staat Nintendo toe dat dit bedrag over de volgende 20 jaar verspreid wordt.

Nintendo heeft overigens al plannen voor de nieuwe inkomstenbron. Ze gaan The Artist Group oprichten, waarin leden van onder andere Sega, Nintendo, Namco, Capcom, Konami, Tecmo, Square-Enix zullen zitten, die samen gaan werken aan nieuwe games voor Nintendo.
Speciaal aan de samenwerking tussen deze bedrijven is het feit dat er verschillende game characters in hetzelfde spel gebruikt kunnen worden. Wat dacht je bijvoorbeeld van een nieuw Smash Brothers spel met als personages Pacman, Megaman, Sonic, Mario,...?
bronnen:

http://www.consoletalk.com/News/FullStory.php?id=146
http://games.telenet.be/index.php?game=21

Het zijn nieuwe geruchten, dus waar rook is, is er vuur ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 20:20 ]

• Kunstgebit666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02-2022

Kunstgebit666

The devil has no toothbrush

Als dit klopt heeft Sony wel een ENORM probleem iig....

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Een topic op een vaag forum is niet echt een bron te noemen, ik onthoud me van commentaar tot een beetje gamesite dit als nieuws heeft.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-01 20:24
beetje raaar dat ze daar nu pas achter komen :?

Verwijderd

Topicstarter
@sdomburg:

id, we mogen nog niets overhaasts besluiten; het is voorlopig nog altijd een GERUCHT.

• LordMithril
  • Laatst online: 11-01 14:24
T7D_Sneezy schreef op 02 December 2002 @ 09:16:
beetje raaar dat ze daar nu pas achter komen :?
enig idee hoeveel tekst er in zo'n contract staat?
daar is LOTR niks bij hoor ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• sdomburg
Afbeeldingslocatie: http://img.ranchoweb.com/images/wfederman/megat0n.jpg
Dat is dus het plaatje van Megaton... ik zie er niets in iig, zeker geen complottheorie :P

edit:
en maar meteen een soepje van mensen die er wel wat inzien :)
Afbeeldingslocatie: http://www.continuum2.com/images/nintendo_mosaic.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door sdomburg op 02-12-2002 09:22 ]

• Kunstgebit666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02-2022

Kunstgebit666

The devil has no toothbrush

Lord_Mithril schreef op 02 december 2002 @ 09:18:
[...]

Maar zo'n groot bedrijf zou toch wel moeten weten wat er in zo'n contract staat hoor... anders zouden ze er zo vanalles in kunnen zetten zonder dat de andere partij het zou weten... en dan zou wel }:O zijn...

Verwijderd

Topicstarter
@sdomburg:

bedoel je dat het een hoax is, of dat een insider van Nintendo dit gepost heeft?

• sdomburg
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 09:25:
@sdomburg:

bedoel je dat het een hoax is, of dat een insider van Nintendo dit gepost heeft?
Weet je niet zeker, maar omdat het tot nu toe op geen enkele gerenommeerde gamesite te vinden is, ga ik persoonlijk voor fake.

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 10-01 20:24
Lord_Mithril schreef op 02 december 2002 @ 09:18:
[...]

als iemand die naam van je nieuwe product jat, dan kom je daar echt niet pas 6 jaar later achter

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

bAdmuTs

mAzE

Ik kan me wel iets herrineren dat sony in 1ste instantie een cd-drive zou maken voor de n64 en sony wilde daar hun logo op hebben en dat wilde nintendo niet dus heeft sony maar een eigen console gemaakt, maar voor de supernes :?

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wat is dat "MEGATON" ? Nieuwe console van nintendo ofzo? En wat heeft sega (sonic) er mee te maken dan?

• sdomburg
bAdmuTs schreef op 02 december 2002 @ 09:29:
Ik kan me wel iets herrineren dat sony in 1ste instantie een cd-drive zou maken voor de n64 en sony wilde daar hun logo op hebben en dat wilde nintendo niet dus heeft sony maar een eigen console gemaakt, maar voor de supernes :?
I have a letter from Nintendo regarding about the same thing. I'm warning you ahead of time, that this is old; it was replied to me in the year 2000.

Hi,

We worked with Phillips and Sony in the development of a CD player for the Super NES. However, neither product met our high expectations, which explains why it was never released. There are lots of rumors that Sony used the Super NES CD Player as the basis for their Playstation design, but that really doesn't make a lot of sense. The CD player portion is just a data storage device. Designing a video game system around data storage would be a lot like designing a car around a new set of tires.
One more thing, I wanted to let you know that we are inviting all of our consumers with Internet access to sign-up for the Nintendo Power Source and receive free E-mail updates about all of the hottest Nintendo news. You can sign-up at: http://www.nintendo.com/newsletter.html.
Nintendo of America Inc.
Mike Chandler

Nintendo's home page: http://www.nintendo.com/ Power Line (Automated Product Info): (425) 885-7529

>>> <-@aol.com> 03/04/00 04:25PM >>>
Is it true that you had a contract with Sony to make the SNES CD but then broke the contract?
Bron: GameFAQ Forum

Verwijderd

CT schreef op 02 december 2002 @ 09:33:
Wat is dat "MEGATON" ? Nieuwe console van nintendo ofzo? En wat heeft sega (sonic) er mee te maken dan?
Over één of twee weken komt Nintendo met een grote aankondiging dat de games-industrie zal veranderen. Deze aankondiging zal ook meer gamecubes gaan verkopen. De mensen gebruiken het woord Megaton omdat het een vage vertaling is vanuit het Japans naar Engels, er werden een paar grappen over gemaakt en sindsdien gebruikt iedereen dat woord om deze aankondiging te beschrijven. Megaton == Nintendo announcement. :)

Tot nu toe speculeren mensen erop los en dit is één van die vele geruchten. Dat plaatje die hierboven is gepost is wéér een ander gerucht.

Andere geruchten zijn bijvoorbeeld:

- GBA versie 2.
- Nintendo koopt Sega (of onderdelen daarvan bijvoorbeeld: Sonic Team of Amusement Vision).
- Nintendo koopt Namco.
- Final Fantasy 11 en 12 voor de Cube (of: Nintendo koopt Square Enix) :z
- Dragon Quest van Enix. (al voor PS2 aangekondigd)
- Nintendo gaat fuseren met Sega en Capcom (zie plaatje) (is al bekend dat het fake is)
- Nintendo claimt de naam playstation :z
- Nintendo gaat samenwerken met 7 (!) grote Japanse bedrijven. Zij gaan oude franchises van Nintendo weer tot leven brengen en ze gaan daarnaast ook nieuwe games ontwikkelen (vergelijkbaar met het Nintendo-Triforce-Arcade project).

Zoals je ziet: veel geruchten, de één nog ambitieuzer dan de ander.

Op dit moment is er nog geen concrete datum bekend. Waarschijnlijk komt die er ook niet want als Nintendo iets aankondigd dan doen zij dat op een moment wanneer niemand het verwacht (meest recente voorbeeld: Capcom aankondiging). Er bestaat dus een kans dat er helemaal niks bekend wordt gemaakt in december (maar daar ga ik niet van uit).

Voor meer informatie over de SNES CD addon: http://www.nintendoland.com/snes/snescdr.htm (thx Lamsh)
Daar staat alles gedetailleerd uitgelegd (onderhandelingen met Phillips en Sony etc). Verder geloof IK niks van deze Nintendo-Sony rechtszaak.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 11:45 ]

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Lijkt me wel lachen als Sony de naam PlayStation niet meer mogen begruiken :) zijn ze meteen een stuk naamsbekendheid kwijt bij hun volgende console en de nog te procuceren PS2 consoles
/me Dark_M wordt altijd heel erg blij van dit soort nieuws, je raad het al Dark_M heeft een hekel aan Sony PlayStation :)
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 10:59:
[...]
- Nintendo koopt Sega (of onderdelen daarvan bijvoorbeeld: Sonic Team of Amusement Vision).
Zou nog wel eens heel erg goed kunnen maar ik denk eerder aan een groot aandeel in Sega.
CSK is eigenlijk de moedermaatschappij van Sega, maar voor hoe lang nog?

Sega zou aan het plannen zijn om de meerderheid van hun aandeel in CSK te verkopen. En dat nog voor het einde van dit fiscale jaar.
Dit kan duiden op een breuk tussen Sega en CSK Corporation, berichtte de Japanse krant de Nihon Keizai Shimbun. Het 5.9% aandeel zou dan verkocht worden voor ongeveer 10 billioen yen (ongeveer 85 millioen euro). Zo is de prijs momenteel. De aandelen worden door CSK zelf gekocht.

Deze actie zou het "samenwerkingsverband", door middel van aandelen, ten einde brengen. Hoewel CSK niet van plan is hun 22,8% aandeel in Sega te verkopen, gaan er wel geruchten dat CSK dat zegt omdat het aandeel Sega momenteel niet zo hoog staat.
CSK heeft onlangs aangekondigd hun focus in de industrie te verkleinen. Veel analisten voorspelden al dat CSK hun aandeel in Sega gaat verkopen zodra de prijs van het aandeel goed is.

De relaties tussen de twee bedrijven waren na de dood van Sega's directeur en CSK oprichter Isao Okawa al sterk verminderd. Okawa zette zich fanatiek in voor Sega, wat nu niet meer zo gebeurd als vroeger vanuit CSK.
Hoe het met Sega zal gaan zonder CSK is een interessante vraag. Maar hoe het precies gaat lopen is nog steeds open. Wij hopen in ieder geval dat de bedrijven aan elkaar gekoppeld blijven.
Bron:http://www.servicegames.nl/

[ Voor 74% gewijzigd door Dark_M op 02-12-2002 13:28 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

dit ruikt naar een groot broodje aap verhaal >>> rond 94/95 was al bekend dat nintendo en sony samen iets wilden produceren, nintendo haakte toen af en sony ging alleen verder en voila de playstation was geboren. Dat playstation van nintendo is daar komen ze zeker nu pas achter na 6 a 7 jaar??? think again. Nintendo is gewoon bang dat de strijd niet kunnen winnen met de gamecube en komen ze met dit soort onzin, dit is net zo kinderachtig als die gamecube.

Modbreak:
Flamebait verwijderd

[ Voor 16% gewijzigd door M@NIC op 03-12-2002 16:52 ]

• DenniZ
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Dit is zeker nep :?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
IK WORD GEK VAN DIE MEGATON GERUCHTEN! AAAAAAAAAARGH!!!!!

Zo, dat is eruit.

Laten we nu maar gewoon even afwachten totdat Nintendo ZELF iets aankondigt, dan gelijk maar al die vreemde geruchten voor waar aan te nemen, dit begint namelijk abominabele vormen aan te nemen. Straks stelt de MEGATON announcement zelfs teleur omdat men zoveel geruchten verzonnen heeft...

Dus please, stop it ;(

• BlackMage
  • Laatst online: 08-01 18:28
Hoop niet dat dit waar is.

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 13:37:
Nintendo is gewoon bang dat de strijd niet kunnen winnen met de gamecube en komen ze met dit soort onzin, dit is net zo kinderachtig als die gamecube. (no offence, maar in mijn ogen is gamecube kiddy en niet vanwege de zuurstok-kleurtjes.)
Tja, het is maar wat je winnen noemt he. Jij denkt natuurlijk ook dat de psx het op alle fronten heeft gewonnen van de N64 he... Well, think again

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Het is gewoon niet waar.

Er is no such thing als Megaton.

Nintendo heeft de GameCube.

Sony heeft de PS2.

Klaar :P

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:59:
[...]

Over één of twee weken komt Nintendo met een grote aankondiging dat de games-industrie zal veranderen. Deze aankondiging zal ook meer gamecubes gaan verkopen. .... [verhaal]
Thanks voor de uitleg :P
Ik dacht al..
Want ik zat al een beetje te spitten tussen de Gamecube topics omdat 'k der maybe wel 1tje wil. En toen ineens "megaton" ? Dus ik dacht, wow nual weer een nieuwe console :P Heb Mario64 nog nieteens uit kunnen spelen.. :P

Verwijderd

Doet me denken aan de transformers, alleen was dat megatron :P

Verwijderd

sja eigen schuld als je het mij vraagt, lekker originele designers daaro

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

ilyc schreef op 02 December 2002 @ 13:47:
IK WORD GEK VAN DIE MEGATON GERUCHTEN! AAAAAAAAAARGH!!!!!

Zo, dat is eruit.

Laten we nu maar gewoon even afwachten totdat Nintendo ZELF iets aankondigt, dan gelijk maar al die vreemde geruchten voor waar aan te nemen, dit begint namelijk abominabele vormen aan te nemen. Straks stelt de MEGATON announcement zelfs teleur omdat men zoveel geruchten verzonnen heeft...

Dus please, stop it ;(
Hm ik neem enige frustratie waar ;)
Marruk schreef op 02 december 2002 @ 14:08:
[...]
Komt door de reputatie van de n64. Ik denk dat heel veel mensen zo kijken :)

Maar ik denk ook dat dit nonsensverhaal met een korreltje zout moet worden genomen.
Mensen zijn hokjes proppers, en ik heb een hekel aan mensen die dingen in hokjes proppen.. wees gewoon blij en ga gewoon lekker gamen of dat nou met UT2003 of met Mario is als je maar lol hebt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Dark_M op 02-12-2002 14:34 ]

Verwijderd

Geef mij maar een atari met space invaders...Jaaaaaaaaahhhhhhhhh

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
MegaTron is cker zo`n site die PRO-NINTENDO is

Volgens mij is dat allemaal vette bullshit maar ja :) :).

Verwijderd

de N64 was/is ook een goede console (heb er ook een thuis, dus dat is het niet). Maar de meeste spellen die op de gamecube uitkomen hebben niet echt mijn smaak kwa games, die van de ps2 wel. Dat argument van RE/turok slaat nergens op, dat is hooguit 1 van de 5 spellen die dan weer niet "kiddy" zijn. Dit is mijn mening geen poging tot flaming e.d. ontopic: we zien wel wat het wordt, denk alleen dat 7 jaar (te laat) iets teveel van het goede is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 14:54 ]

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Altijd leuk... die runup voor Kerstmis :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ach ja en dat komt alleen maar omdat er een vrolijk kleurtje in voor komt.

Niemand kan om het feit heen dat spellen als Zelda, Mario enz gewoon keiharde toppers zijn kwa gameplay.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Marruk schreef op 02 december 2002 @ 14:08:
[...]

Komt door de reputatie van de n64. Ik denk dat heel veel mensen zo kijken :)

Maar ik denk ook dat dit nonsensverhaal met een korreltje zout moet worden genomen.
Ik vond de N64 helemaal niet kiddy Zelda, Goldeneye en perfectdark waren ver van kiddy als je die kiddy vind dan weet ik het niet meer

Verwijderd

Dit is dus echt een hoax mensen :)
ilyc schreef op 02 december 2002 @ 13:53:
Het is gewoon niet waar.

Sony heeft de PS2.

Sim-pel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 16:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 16:39:
Dit is dus echt een hoax mensen :)

[...]

Sim-pel :)

Modbreak:
Erg slim :|

[ Voor 28% gewijzigd door M@NIC op 03-12-2002 16:55 ]

Verwijderd

ilyc schreef op 02 december 2002 @ 13:53:
Het is gewoon niet waar.

Sony heeft de PS2.

Ja zo simpel is het op het eerste gezicht maar je hebt het hier over vele honderden miljoenen dan niet miljarden dollars daar maak je niet 1 2 3 een rechtzaak van, helemaal niet met de ingewikkelde contracten die die bedrijfen hebben.
En ja sony heeft ps2 en nintendo ps2 en microsoft xbox.
Maar wat zegt dat over copyright schending??? Helemaal niks!!!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
sdomburg schreef op 02 December 2002 @ 09:20:
[afbeelding]
Dat is dus het plaatje van Megaton... ik zie er niets in iig, zeker geen complottheorie :P

edit:
en maar meteen een soepje van mensen die er wel wat inzien :)
[afbeelding]
Jouw 2e pic zie ik niet (kruisje) maar ik zie er zelf dit in:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.spee/megaton.jpg

fftjes snel pics opgezocht en gesoept :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Verwijderd

grappig, uiteraard een hoax, alleen een foutje met die tijdsaanduiding want dit ps2 had moeten spellen dan klopt het niet echt met psone, ps2 is van 2001 geloof ik, als ze dat gewijzigd hadden had t iets geloofwaariger geweest:D

Verwijderd

Het is idd waar dat Sony de CD-Drive voor de SNES zou moeten ontwikkelen. Bij mijn weten is het zo gegaan:
Nintendo wou concurentie aan Sega bieden. Sega had al CD-Drives bij hun Megadrive. Nintendo huurde hiervoor Sony in, omdat Sony veel patenten op CD Speler onderdelen heeft (das een lang verhaal wat ik hier niet neer ga zetten).
Vervolgens dacht Sony bij het maken van dat ding, 'He, het is eigenlijk veel te goed om te verkopen', en vervolgens maakten ze er een console om heen, de Playstation.
Technisch gezien superieur aan de SNES.

Verwijderd

Topicstarter
Ook op Planet GameCube weten ze hiervan:
Well, now that Dragon Quest 8 is out of the picture (it was announced for the PS2 earlier this week), we're back to guessing. Could Nintendo be buying Sega, Capcom, or Namco? How about all three of them? Will the announcement just be the revealing of Pokemon or Mario Kart Online? Or maybe they're suing Sony, and we're going to be playing our Nintendo Playstation's in a couple years! Perhaps there really will be a game featuring Mario, Sonic, and Megaman? And those pigs we've always been talking about, now would be a better time than ever for them to fly out of my ass!

But hey, after Square, Sega, and Namco developing for Nintendo, Rare getting bought by Microsoft, and now Square and Enix merging, there's just no way I can say for certain that any of the above mentioned rumors are factually incorrect. Even the Nintendo Playstation thing, as absolutely absurd as the thesis might be, if not impossible, the events that have transpired this year have taught me to wait and see what happens before declaring anything.

Or at least until Louie opens his stinking mouth.
Misschien toch een grond van waarheid ?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendoland.com/graphics/console/NCD4.JPG
zo'n ding?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

hier een paar geruchten (ja ik weet het dat het al samengevat is maar effe voor de duidelijkheid ofzoiets):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[15:36:22] [WhackBonk] Nintendo "Megaton" announcement is really getting interesting
[15:36:59] [WhackBonk] Sony might be involved
[15:37:14] [WhackBonk] "it will be the deathblow to one of the competitors"
[15:37:37] [WhackBonk] I got it from a friend who has access to ign forums
[15:38:24] [WhackBonk] one even claimed that Nintendo will sue Sony
[15:38:32] [WhackBonk] but I dunno if that's true
[15:38:54] [WhackBonk] Sony was going to make a CD-player for Nintendo but there was some arguments and Sony left and made Playstation
[15:39:35] [WhackBonk] now one claimed that Nintendo will sue Sony for breaking their agreement and all the money Sony made with Playstation will go to Nintendo
[15:39:53] [WhackBonk] and that Sony gonna change their name of their console right now

dit lijkt mij meer in de buurt:
Before you all start doubting me, check my post history!

Nintendo plans to announce "many new titles" in the very near future! Nintendo also plans to announce an aliance between 7 of the biggest game companies at the present time. Kinda like Triforce, only this time, Nintendo is going all out.

The 7 Developers are said to be developing some of Nintendo's greatest franchises, plus many new titles.

Nintendo is also said to have some kind of "Gimmick" to go along with all this huge news. I have no clue as to what this means,( My source would say no more!) Im told Nintendo should announce all this within a week, maybe two? There is not a set date from what i understand.

This is all i know, and i told not to believe all the hype that's behind this thing. He says it's huge news, but not *******!
en hier een ander gerucht die er verder op in gaat:
people speculate in another forum that
'there are 3 separate annoncements, but on the same day.
The first is a new 2nd party. It's a very well known company, but not who you'd think.
The second is the confirmation of 5-8 1st and 2nd party ONLINE titles, all due before summer. The new 2nd party has 2-3 themselves. One is a massive collaboration.
The third is even more shocking than the first two. New hardware, which will make everyone do a double take.
I'll just say its the answer to all of the cube owners impatience. Look for the 23rd to be the day. It was originally slated for 2 weeks prior, but a contractual hang-up caused a delay. These are passed on to me from someone who is in the know, he even told me about Square over a year ago, so i'll trust him this time.'

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 13:37:
... soort onzin, dit is net zo kinderachtig als die gamecube. (no offence, maar in mijn ogen is gamecube kiddy en niet vanwege de zuurstok-kleurtjes.)
Ik vind het juist wel leuk, die "kiddy" spellen zoals mario party 4 en smash bros melee, echt geweldig !! :*)

Ik heb me pc wel voor de "volwassenere" spellen zoals rtcw en ut2k3 enzo, ik zie de gamecube (die ik nog moet halen) meer als een add-on (verrijking) dan een vervanger van de pc. De xbox en de ps2 gaan meer lijken op vervangers van de pc, en ik wil niet meer van hetzelfde. En het spel halo voor de xbox bijvoorbeeld, ten 1ste zijn de graphics echt niet mooier dan op soortgelijke pc spellen, ten 2de de bediening is veel minder dan met keyboard en muis.

Een xbox (gamecube ook wel) is mooi voor mensen met een slechte of geen pc.
Voor mensen die ook een goede computer hebben is een gamecube veel interessanter, want dat zijn heel andere type spellen!, die je niet op de pc kan spellen/krijgen.
Lekker gezellig met z'n 4en mario party 4 doen op een doorgaans saaie vakantie-avond is tog prachtig !, biertje erbij, bakkie chips, prachtig! :)

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Dat ding is de aard van alles wat kwaad is in deze wereld met dat ding heeft Nintendo een demon ontketend in de vorm van Sony en hebben ze een graf gegraven voor zichzelf en Sega :(

[ Voor 61% gewijzigd door M@NIC op 03-12-2002 16:57 ]

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01 01:35

admiral866

The King Personality Disorder

w00t, zou echt super zijn als het waar is :)
Misschien heeft nintendo wel zo lang gewacht met sony sue'en, zodat sony tijd had om wat op te bouwen; Voor nintendo dan ;)

haha

Verwijderd

admiral schreef op 03 December 2002 @ 13:17:
w00t, zou echt super zijn als het waar is :)
Misschien heeft nintendo wel zo lang gewacht met sony sue'en, zodat sony tijd had om wat op te bouwen; Voor nintendo dan ;)

haha
nee ik denk dat het niet waar is. nintendo zal zoiets niet doen :/ .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 13:48:
[...]

idd
Je kan zeggen wat je wil maar Nintendo is altijd (imho) een eerlijk bedrijf geweest
Ik heb nog nooit verhalen gehoord over dat ze bewust mensen uit de buisness proberen te drukken dus waarom zouden ze dat nu wel doen ?

Ik denk dat het hele schadeclaim verhaal enorme BS is maar ja zeker weten doe je het nooit :+

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01 01:35

admiral866

The King Personality Disorder

denk het ook niet. Daarom zei ik ook "haha" :P
Maar tzou wel lachen zijn als het echt zo zou zijn

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 13:48:
[...]

Ik denk het ook niet en als het wel zo zou zijn dan zou het alleen maar in het nadeel zijn Nintendo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 14:03:
[...]

idd
Je kan zeggen wat je wil maar Nintendo is altijd (imho) een eerlijk bedrijf geweest
Ik heb nog nooit verhalen gehoord over dat ze bewust mensen uit de buisness proberen te drukken dus waarom zouden ze dat nu wel doen ?

Ik denk dat het hele schadeclaim verhaal enorme BS is maar ja zeker weten doe je het nooit :+
nou nintendo doet dat zekers wel. Maar door middel van spellen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Dat vind ik nou eens geniaal van Nintendo een console maken en dan goeie games ervoor maken om de console verkocht te krijgen :D . Sim-pel but so true :) .

nofi voor sony en ms. Maar ik zie sony en ms zelf geen top games maken voor hun eigen console om et te kunnen verkopen. Dat houd niet weg dat er goeie games op de xbox en ps2 komen (want die zijn er degelijk wel :) ).

• M@NIC
  • Laatst online: 11-01 09:24
Ik heb zonet enkele flame(baits) verwijderd, en meer bullshit replies.
Als mensen het nodig vinden om Nintendo stuff "kiddie" te noemen doen dat maar ergens anders.
Vanaf nu wil ik dat dus ook niet meer zien!

Zie je een flame, ga er niet op terug flamen maar meld het gewoon in SM oid.

[ Voor 111% gewijzigd door M@NIC op 03-12-2002 17:01 ]

Verwijderd

DarK_M schreef op 03 december 2002 @ 14:59:
[...]

Ik denk het ook niet en als het wel zo zou zijn dan zou het alleen maar in het nadeel zijn Nintendo.
Ik volg je ff niet :?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ilyc schreef op 02 December 2002 @ 13:53:
Het is gewoon niet waar.

Sony heeft de PS2.

nietes, big N gaat iets aankondigen hoor :)

koop van sega zou extreem geil zijn (meteen alle old skool lui naar de cube hoop ik :+) en de naam playstation claimen is gewoon humor >:) ik hoop dat het ze lukt
_/-\o_

Verwijderd

Man, trek ik effe mijn hoofd onder mijn steen vandaan zie ik ook meteen dat het tijd werd. Wat een mooie berichten over Ninty. Als er ook maar 1 waar is ben ik al blij :)

• GTA3
  • Niet online
G33RT schreef op 03 December 2002 @ 17:43:
[...]

nietes, big N gaat iets aankondigen hoor :)

koop van sega zou extreem geil zijn (meteen alle old skool lui naar de cube hoop ik :+) en de naam playstation claimen is gewoon humor >:) ik hoop dat het ze lukt
_/-\o_
jah, lijkt me egt koel, dan heeft the big N alles gewoon, en X-Box heeft dand e console war duidelijk verloren :D

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is dit megaton gedoe een goede reden om een paar weken te wachten met de aanschaf van een gamecube :?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bartjuh schreef op 03 December 2002 @ 18:54:
Is dit megaton gedoe een goede reden om een paar weken te wachten met de aanschaf van een gamecube :?
kort: nee

lang: nee, omdat heb op korte termijn niet al teveel invloed zal hebben. Mochten Sony en N bijv. gaan samenwerken (jumme jummie koel koel :9) duurt et enige jaren eer de console op de markt is. dus op korte termijn is het geen argument.

Verwijderd

Bartjuh schreef op 03 December 2002 @ 18:54:
Tuurlijk niet je moet gewoon een gamecube kopen krijg je geen spijt. De MEGATON announcement is gewoon een extra voor de gamecube ofziets denk ik.
offtopic:
D6F is nieuwsgierig naar de MEGATON announcement

Verwijderd

GTA3 schreef op 03 december 2002 @ 18:31:
[...]

jah, lijkt me egt koel, dan heeft the big N alles gewoon, en X-Box heeft dand e console war duidelijk verloren :D
De Big N is anders maar een mini-"n" vergeleken met Sony. Mocht er waarheid in de geruchten zitten en Nintendo een rechtszaak beginnen tegen Sony over de merknaam Playstation zal Sony dat niet lief vinden. Een kwade Sony wil je niet tegen je hebben, het kostte ze ook geen moeite om destijds in 2 weken tijd de hele SNES markt in de Benelux om zeep te helpen om ruimte te maken voor de Playstation. Ik denk dat het ook zeker nooit zo ver zal komen, een onderhandse deal is veel waarschijnlijker.

Daarbij snap ik het hele gerucht uberhaupt niet, mocht de merknaam Playstation inderdaad van Nintendo zijn, hoe kan Sony dan het trademark op de naam hebben? En als dat Trademark dan niet rechtsgeldig is, hebben dan niet heel veel mensen op de registratie kantoren liggen slapen? Een trademark wordt altijd geregistreerd, en een conflicterende naam, of reeds gedeponeerde naam zou dan toch echt altijd gespot moeten worden. Aanspraak maken op de gemaakte winst op de Playstation is ook zoiets...die winst is gemaakt op het PRODUKT dat Sony Playstation heet...niet op de naam Playstation. Mocht Nintendo ook aanspraak mogen maken op het produkt (waar de basis van in opdracht van Nintendo is gemaakt) dat zou dat nog alleen gelden voor de PSOne, niet de PS2.

Het blijft een vaag verhaal allemaal, maar het is wel weer eens een interessante ontwikkeling om te blijven volgen :)

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04-2025
ik zat al te wachten op de wijze woorden van mister rudi. :)

Verwijderd

G33RT schreef op 03 december 2002 @ 18:57:
[...]

kort: nee

lang: nee, omdat heb op korte termijn niet al teveel invloed zal hebben. Mochten Sony en N bijv. gaan samenwerken (jumme jummie koel koel :9) duurt et enige jaren eer de console op de markt is. dus op korte termijn is het geen argument.
Jazekers wel als er leuke(re) titels komen dit jaar is het zekers leuk. Online titels zijn nog mooier :) . En ik zou em in ieder geval halen voordat Metroid Prime en zelda uit zijn :) .

Maar om nou expres een gamecube te kopen voor de megaton vind ik ver gezocht. De megaton word te veel gehyped door de mensen op het internet. Nintendo heeft nog helemaal niks gezegd maar gaat wel een announcement zeggen. Ik denk dat er idd verrasende games komen op de gamecube (waarschijnlijk ook om de kiddy gedoe van zich af te schudden). Maar er zijn nu genoeg redenen om er 1tje te kopen.
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 16:25:
[...]

De Big N is anders maar een mini-"n" vergeleken met Sony. Mocht er waarheid in de geruchten zitten en Nintendo een rechtszaak beginnen tegen Sony over de merknaam Playstation zal Sony dat niet lief vinden. Een kwade Sony wil je niet tegen je hebben, het kostte ze ook geen moeite om destijds in 2 weken tijd de hele SNES markt in de Benelux om zeep te helpen om ruimte te maken voor de Playstation. Ik denk dat het ook zeker nooit zo ver zal komen, een onderhandse deal is veel waarschijnlijker.

Daarbij snap ik het hele gerucht uberhaupt niet, mocht de merknaam Playstation inderdaad van Nintendo zijn, hoe kan Sony dan het trademark op de naam hebben? En als dat Trademark dan niet rechtsgeldig is, hebben dan niet heel veel mensen op de registratie kantoren liggen slapen? Een trademark wordt altijd geregistreerd, en een conflicterende naam, of reeds gedeponeerde naam zou dan toch echt altijd gespot moeten worden. Aanspraak maken op de gemaakte winst op de Playstation is ook zoiets...die winst is gemaakt op het PRODUKT dat Sony Playstation heet...niet op de naam Playstation. Mocht Nintendo ook aanspraak mogen maken op het produkt (waar de basis van in opdracht van Nintendo is gemaakt) dat zou dat nog alleen gelden voor de PSOne, niet de PS2.

Het blijft een vaag verhaal allemaal, maar het is wel weer eens een interessante ontwikkeling om te blijven volgen :)
idd het lijkt mij een domme zet om Sony aan te vallen en ik denk dat nintendo dat niet van plan is. Ik bedoel de PS2 is niet meer in te halen of weg te blazen. Ze laten sony gewoon rustig hun gang gaan. Ik denk meer dat ze MS gaan aanpakken. Want MS zit meer op Nintendos nek te hijgen dan sony. Sony zit al te lang in de markt om weg te blazen. Dat wil zeggen dat er te veel PS2 fans zijn om weg te blazen en lijkt me niet slim. Eerder lijkt me om de xbox weg te jagen. Alhoewel MS gewoon geld blijft pompen (met heel veel verlies) en dus niet opgeven. Zal nintendo waarschijnlijk zorgen dat hun eigen console omhoog schiet.

Maar we zullen zien en je moet er niet te veel van verwachten van de megaton. Gewoon wachten...kijken...en huiveren...en daarna Nintendo _/-\o_ _/-\o_ :+ .

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 19:46:
Mjah, niet dus :/. Er is helemaal niks aangekondigt en als je naar die "consoletalk" site verwijst dan ben je niet helemaal wijs.

Gewoon afwachten. Het zal plaats vinden tussen nu en 22 december (dan is die games festival afgelopen in Japan). Is er dan nog steeds niks aangekondigd dan komt er ook niks...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
bah bah !!! wat een vuile rot streek van nintendo ze kunnen het gewoon niet hebben dat hun n64 geen hit was en zoeken nu naar een excuse om toch aan wat geld te komen, ik vind dat sony dit absoluut niet verdiend (ook al ben ik niet echt een ps fan :) )

het is overigens wel btje dom van sony

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 19:52:
[...]
Mjah, niet dus :/. Er is helemaal niks aangekondigt en als je naar die "consoletalk" site verwijst dan ben je niet helemaal wijs.

Gewoon afwachten. Het zal plaats vinden tussen nu en 22 december (dan is die games festival afgelopen in Japan). Is er dan nog steeds niks aangekondigd dan komt er ook niks...
Zal mijn post editen.

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04-2025
STIMPPYYY schreef op 18 december 2002 @ 20:18:
bah bah !!! wat een vuile rot streek van nintendo ze kunnen het gewoon niet hebben dat hun n64 geen hit was en zoeken nu naar een excuse om toch aan wat geld te komen, ik vind dat sony dit absoluut niet verdiend (ook al ben ik niet echt een ps fan :) )

het is overigens wel btje dom van sony
als je met dit soort loze posts komt, hou je dan even buiten de discussie...

Verwijderd

enig idee wat de totaal waarde van Nintendo nu is? kan me zo voorstellen dat het nu best interesant wordt voor Sony om Nintendo gewoon in haar geheel op te kopen...
En dan nog, als het waar zou zijn had je niet hoeven hopen op info op gerenomeerde gamesites hoor, dan was het gewoon op het 8uur journaal geweest, 2,3Mjrd is journaal waardig

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 20:39:
enig idee wat de totaal waarde van Nintendo nu is? kan me zo voorstellen dat het nu best interesant wordt voor Sony om Nintendo gewoon in haar geheel op te kopen...
En dan nog, als het waar zou zijn had je niet hoeven hopen op info op gerenomeerde gamesites hoor, dan was het gewoon op het 8uur journaal geweest, 2,3Mjrd is journaal waardig
Denk je echt dat Nintendo zich LAAT overnemen door Sony? Microsoft had er ook al 25 miljard dollar voor over. Gelukkig is Yamauchi een man van eer en laat hij zijn bedrijf waar hij al een dikke 50 jaar president van is niet zomaar afnemen door Bill of Steve die met dollarbriefjes staan te zwaaien.
Want :?

[ Voor 10% gewijzigd door GZ op 18-12-2002 21:34 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

flauw van nintendo.....

Verwijderd

Bill of Steve of Microsoft... dat was een kwestie van een Americaans bedrijf dat een Japans bedrijf wilde overnemen, groote ophef over in Japan, drama hier drama daar...
Sony... kwestie van een fusie/overnamen van Japanse bedrijfen, indrukwekkend maar niet schrikbarend...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 22:44:
Bill of Steve of Microsoft... dat was een kwestie van een Americaans bedrijf dat een Japans bedrijf wilde overnemen, groote ophef over in Japan, drama hier drama daar...
Sony... kwestie van een fusie/overnamen van Japanse bedrijfen, indrukwekkend maar niet schrikbarend...
:?

Verwijderd

was een reply op GolbeZeromus, wat is er zo gek aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 01:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 20:39:
Nintendo is niet over te nemen...tenminste niet vijandig, the Big N is een familiebedrijf, meerendeel van het bedrijf is nog steeds eigendom van de oprichters, en die verkopen niet...Microsoft kan er over meepraten :)

Verwijderd

The Big N bestaat al zo lang en draait al die jaren al zo goed, dat verander je niet zomaar ff door met een paar koffers geld aan te kloppen

Verwijderd

$2 300 000 000! Wat een bedrag zeg daar zal ik wel 0.1 % van willen hebben is toch ook niet veel :P Het zal allemaal wel weer terecht zijn wat Nintendo doet maar in de wereld van tegenwoordig kunnen ze zo overdrijven over dit soort zaken. Ik vind het weer wel netjes opgemerkt van de zakenmensen van nintendo. Zo sleep je toch weer een lekker bedrag binnen.

Verwijderd

En weer gelooft iedereen vage geruchten van vage sites. En gaat zich er dan gelijk druk om lopen te maken. Kijk eerst eens hoeveel waarheid er achter een nieuwsbericht zit voordat je er zo over opwind.

• Creepy
  • Laatst online: 11-01 14:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie ook http://www.gamesindustry....?section_name=pub&aid=998
Van bovenstaande website dus
Yes, people actually believe this. Presumably they also expect the megaton announcement itself to be made by Shigeru Miyamoto on the back of a flying pig…

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

als we nou gewoon allemaal ff w88 op een officiële announcement..
Deze geruchten zijn toch allemaal bullshit...

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Wat dacht je bijvoorbeeld van een nieuw Smash Brothers spel met als personages Pacman, Megaman, Sonic, Mario,...?
Mario vs. Sonic 3..2..1.. Fight
Wahahahaha dat lijkt me echt wel superwreed :)

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ook zij kopieren raak ;)

Als het echte verhaal ooit komt horen jullie het wel van de echte N-fans. Geen fanboys trouwens... :)

[ Voor 25% gewijzigd door GZ op 19-12-2002 19:17 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• RenOfHeavens
  • Laatst online: 06-11-2003

RenOfHeavens

i want my share!!!

Mooi dan kan Nintendo weer nieuwe sega ideen brengen.

the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing

Pagina: 1