Toon posts:

Dode pixels in plasma scherm..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze week een Philips 42PF9952 plasma scherm.

ik ga deze zelf ophangen omdat de desbetreffende winkel er 199 € vraagt voor het ophangen. 8)7 Ik doe het zelf wel. :)

Nu las in ik topics over flatscreen dat je op dooie pixels moet letten.
Is dit ook zo voor deze plasma schermen, en zo ja weet iemand wat de tolerantie is van deze schermen?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

star-saber

Ryzen

dat verschilt per merk
kijk even op de website van de fabrikant.

Verwijderd

move VB --> AV

Verwijderd

Plasma schermen hebben bijna geen last van kapote pixels
en omdat ze een grote licht opbrengst hebben zou je het zowieso
(bijna) niet zien

Btw je gaat toch niet naar een 42 inch scherm vanaf minder dan 2 meter zitten kijken
dus zelfs bij een lcd van dat formaat zou ik me er niet aan ergeren

wel zijn plasma schermen meestal heel fragiel en dus kun je ze maar beter laten ophangen
als het dan fout gaat kun je de instaleurs de schuld geven en heb je dus gewoon garantie

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Doe je het calibreren van het scherm ook zelf? (zat vroeger bij de kosten van het ophangen/instellen)
En ik snap niet dat als je wel 8.000 euro voor zo'n scherm neer legt, je niet de 200 hebt voor het goed laten instellen van het scherm.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

MeNTaL_TO schreef op 02 December 2002 @ 10:34:
En ik snap niet dat als je wel 8.000 euro voor zo'n scherm neer legt, je niet de 200 hebt voor het goed laten instellen van het scherm.
Ik ben dus niet de enige 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het calibreren is allemaal al gedaan door de winkel.
Het gaat puur om het ophangen van de tv aan de muur. Is doormiddel van beugels.

En ook al is de tv een hoop geld 200 € is nog altijd 450 gulden hoor. En dat voor het ophangen en wegwerken van de kabels. Ik ga een poging wagen lukt het niet kan ik altijd nog iemand laten komen is afgesproken met de winkel.

Maar dode pixels komt dus haast niet voor, oke want daar moet ik wel op letten ivm garantie.

• KMK
  • Laatst online: 03-03 23:20

KMK

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 10:39:

En ook al is de tv een hoop geld 200 € is nog altijd 450 gulden hoor. En dat voor het ophangen en wegwerken van de kabels. Ik ga een poging wagen lukt het niet kan ik altijd nog iemand laten komen is afgesproken met de winkel.

Maar dode pixels komt dus haast niet voor, oke want daar moet ik wel op letten ivm garantie.
Heb je wel garantie als hij door jou ophangen van de muur pleurt?
Dat heb je wel als de winkel hem ophangt denk ik..

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Topicstarter
Nee als ik het uit mijn handen laat vallen heb ik geen garatie nee. gek he.

Maar het gaat om de dode pixels en niet of ik dat ding uit mijn handen laat vallen. :)

• KMK
  • Laatst online: 03-03 23:20

KMK

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:47:
Nee als ik het uit mijn handen laat vallen heb ik geen garatie nee. gek he.

Maar het gaat om de dode pixels en niet of ik dat ding uit mijn handen laat vallen. :)
Dat bedoel ik niet..
Als de bouten na een week uit de muur geraken dan ben je flink het haasje..
Anders niet

Maar goed.. Heeft een plasma wel last van dode pixels..? Werk het niet gewoon heel anders zodat het niet kan optreden of trap is nu in de marketing verkoop praat plasma?

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je dat ding zelf vervoert, let dan op dat je hem niet plat liggend vervoert, maar dit zal ook duidelijk op de doos staan..

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij word thuis afgeleverd in de woonkamer dan laat ik die gasten wachten totdat ik beeld heb als het goed is kunnen ze gaan anders gelijk dat ding mee terug.

En als hij na een week van de muur pleurt, heb ik indd een probleem...

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:39:

Is gedaan in de winkel?
Zover mij verteld is (door rodisc) maakt het een hoop uit waar en hoe je dat ding ophangt. Sowieso kan kleurcalibratie pas gedaan worden nadat het ding is opgehangen.

Maar goed, om kort op je vraag terug te komen, natuurlijk kan je dit zelf.
Vrienden van mij kunnen ook van een vectra2000 (2.0i 16v) een 2.oi16v turbo maken, wil niet zeggen dat ik het kan. Als je handig genoeg bent om wat gaatjes te boren, de goede pluggen kan uitzoeken kan je het natuurlijk zelf.
Zelf zou ik het niet doen (en zeker niet met zo'n scherm).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal jullie ff op de hoogte stellen als die op zijn plaat is.!!!!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik heb weleens gehoord over "op je plaat vallen"..... ;)
Maar, een beetje doehetzelver kan toch zeker wel een paar keilboutjes in de muur maken. Het lijkt me dat je daar geen hogeschool doehetzelver voor hoeft te zijn! :)
Of dat nou voor een plank is waar een 70cm ktv op komt, of voor een plasmascherm, dat maakt uiteindelijk niets uit! (ktv is waarschijnlijk zwaarder)
Ik zou het iig ook zelf doen, dan wist ik tenminste zeker dat het goed gebeurde!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Indd ik ben ook weer geen nico maar heb zeker geen 2 linker handen.
En omdat ik nog niet helemaal zeker ben waar het scherm moet komen doe ik het gewoon zelf. Met 2 man moet het makkelijk lukken. En het weegt helemaal niks, en er zitten 2 handvaten aan om het nog makelijker te maken.!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:35:
Indd ik ben ook weer geen nico maar heb zeker geen 2 linker handen.
En omdat ik nog niet helemaal zeker ben waar het scherm moet komen doe ik het gewoon zelf. Met 2 man moet het makkelijk lukken. En het weegt helemaal niks, en er zitten 2 handvaten aan om het nog makelijker te maken.!!!!
weegt helemaal niks ??

die van mij is over de 40 kilo
heb m met ze 2en opgehangen maar zal t niet nog ene keer willen doen

verder heb ik m door en door geboord
ook geen kans dat ie los komt

Verwijderd

Topicstarter
A dat is een goed idee indd.
Op welke manier is die van jouw aan de muur bevestigd?
Ik heb een pioneer gezien die had gewoon 2 beugels waar je hem aan ophangt.

Verwijderd

bij mij schroef je de beugels op de muur en vervolgens hand je het scherm daar aan

Verwijderd

Topicstarter
Welk merk heb je?
En welke grote? Ik heb een 42 inch, staat in de winkel wel leuk maar thuis is hij denk ik best groot :)
Pagina: 1