Toon posts:

klacht : te snel closen van topics

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n klein klachtje, 't is misschien een pietluttigheid, maar toch had ik graag ff men ongezouten mening gegeven.

Gisteren heb ik in de loop van de vooravond ff een topic geopend ivm men PC die nietmeer wou booten doordat ik men HD in RAID had gezet en een extra ramlatje had gestoken.
In de hoop dat ik na een goed uurtje of 2 - 3 voldoende feedback had gekregen van de medetweakers, kom ik na 2 - 3 uur kijken of er iemand feedback heeft gegeven, moet ik concluderen dat de thread geclosed is door de mod van dienst.

Als reden geeft hij het "men pc doet het niet" en "ervaringen" topics.

Nu kan ik best verstaan dat als jan en alleman, en de doorsnee PC noob zulke threads begint te openen, dat je inderdaad de bomen niet meer door het bos ziet, maar ik denk toch wel dat ik na +170 posts, waarvan zo goed als geen over noob spul gaan, ik toch wel iemand ben die iets van een PC afkent, wat ook zo is daar ik als informaticus/netwerkbeheerder een job heb ( ok, kan je niet direct weten, maar kom ).

Als ik dan ff de link naar het "men pc doet het niet" en "ervaringen" topic volg, kom ik op een site terecht met de meest lullige info die je maar kan vinden :

- gebruik de search en alternatieve search : ja, die had ik al geprobeerd hoor, na 170 posts weet je ondertussen al dat je eerst ff moet searchen of het probleem al dan niet bestaat, of al eens op GoT heeft gestaan.
- lees de hangen en opstartprobleem troubleshooter : heel mooi die FAQ, daar niets van, maar ik heb geen probleem met te hoge temperaturen/overclocken/slecht RAM/en andere dingen die vooral in die FAQ staan.
- moest je dan toch een topic starten, dan dien je compleet te zijn : geef een exacte omschrijving van het probleem : men PC boot niet meer ( is toch duidelijk denk ik he ? letterlijk hij boot NIET meer, dus zelfs geen ram test of niets ). exacte omschrijving van de hardware : heb gezegd Epox 4G4A+ en dat ik 2 x 80 gig in RAID wou zetten en extra ram latje wou steken. Ook duidelijk denk ik. Geef de geschiedenis van het probleem aan : denk dat ik dat ook wel ff ingekort heb gezegd.

Om ff men ganse post te tonen :

--------------------------------------------------------------------
ik wilde een HD en wat ram bijsteken, maar dat is blijkbaar niet verlopen zoals het moest.

Om een lang verhaal kort te maken : de pc boot niet meer.
Bij het opstarten geeft hij een tuut geluid van +- 1 a 2 seconden, vervolgens even een pauze, en vervolgens geeft hij een blijvende tuut signaal, met daarin precies het geluid van een ambulance.

Het MB is een Epox 4G4A+ op de controleled die op het MB zit, komt de boodschap C3.
---------------------------------------------------------------------

Denk toch dat dat duidelijk is ? Zeggen dat er Win 2K op draai thoeft niet, want daar steekt dudielijk het probleem niet, daar ik zelfs de POST niet krijg te zien. Wat duidelijk is met : de pc boot niet meer.
Ik geef nog eens een duidelijke omschrijving van wat er zich voordoet en over het type MB. En wat ik vaststel als het probleem zich voordoet ( zijnde : niet booten, ambulancegeluid, C3 op controleled ).

Ik geef toe dat ik ben vergeten met vriendelijk "hey" te zeggen en te zeggen dat ik reeds de search en dat mijn ervaringen en men pc start niet meer opstart heb doorgelezen. Maar daarom moet je toch niet een thread van iemand die nu een maand op GoT zit zomaar afsluiten.
Ik was in elk geval toch wel wat teleurgesteld toen ik na 2 - 3 uur kwam kijken op replys, en mocht constateren dat de thread geclosed was.
Ikzelf was ten einde raad, doordat ik dacht zowat alles geprobeerd te hebben om men probleem te fixen, en hier wat meer te vinden, doch kreeg ik eerder een koude douche.

Anyway, na nog wat telefoontjes en zelf nog wat te prutsen met PC ( lees : alles eruit gesmeten en alles 1 voor 1, boot na boot er terug ingestoken te hebben ), raak ik nu toch al terug tot aan men windowslogon screen, waar ik getracteerd wordt op een blue screen. Maar ik zal maar voor de zekerheid er geen threadje over starten, want proply wordt dat ook geclosed. Wegens te-noob achtig ofzo ?
Ik denk dat als je problemen hebt na het opzetten van RAID dat het toch alles behalve noob is. En in de FAQ's van GoT staat er niets over, wel van de soorten die je hebt, maar daar blijft het bij.

Maar goed, gedane zaken kan je niet ongedaan maken. Ik blijf voortaan wel gewoon op het casemodding & electronica forum en het DPC forum, daar kan je tenminste nog wel terecht met problemen over je S@H client of hoe je nu best die plexi in je case krijgt, zonder dat je behandeld wordt als noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Klinkt lullig, maar >>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<< en BalusC@tweakers.net zijn weer links die je krijgt en moet volgen :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een link naar het topic?

voor de rest geld dat zaken voor jouw misschien niet n00b achtig overkunnen komen maar deze misschien wel vaak voorkomend of simpel op te lossen zijn. Zeker opstart problemen komen zeer vaak voor op de GOT dus heb je grote kans dat zo'n topic al een keer is geweest.
En je geeft zelf al aan dat hij piept en C3 led brand, is het dan teveel moeite om in je mb-boekje te kijken waarvoor dat staat? of dit op internet op te zoeken?

Lijkt me dus terecht dat je topic dicht is, maar misschien is een linkje naar het topic wat duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je net zoveel tijd in die openingspost had gestopt als in deze dan was hij wel open gebleven.

Maar je geeft echt te weinig info in dat andere topic. welk geheugen, welke harde schijf, wat je allemaal al gedaan hebt etc etc..... verder zie Traag.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad logisch dat hij dicht is:
Ik heb volgend probleem :

ik wilde een HD en wat ram bijsteken, maar dat is blijkbaar niet verlopen zoals het moest.

Om een lang verhaal kort te maken : de pc boot niet meer.
Bij het opstarten geeft hij een tuut geluid van +- 1 a 2 seconden, vervolgens even een pauze, en vervolgens geeft hij een blijvende tuut signaal, met daarin precies het geluid van een ambulance.

Het MB is een Epox 4G4A+ op de controleled die op het MB zit, komt de boodschap C3.

Iemand enig id wat het probleem kan zijn, en hoe dit te verhelpen ?
PC start niet meer op

Lijkt me één van de standaard fouten bij het opstarten, dus zoals BalusC zegt: zie Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het kan aan mij liggen, maar ik vind je redelijk arrogant overkomen.
Nu kan ik best verstaan dat als jan en alleman, en de doorsnee PC noob zulke threads begint te openen, dat je inderdaad de bomen niet meer door het bos ziet, maar ik denk toch wel dat ik na +170 posts, waarvan zo goed als geen over noob spul gaan, ik toch wel iemand ben die iets van een PC afkent, wat ook zo is daar ik als informaticus/netwerkbeheerder een job heb ( ok, kan je niet direct weten, maar kom ).
- gebruik de search en alternatieve search : ja, die had ik al geprobeerd hoor, na 170 posts weet je ondertussen al dat je eerst ff moet searchen of het probleem al dan niet bestaat, of al eens op GoT heeft gestaan.
Maar daarom moet je toch niet een thread van iemand die nu een maand op GoT zit zomaar afsluiten.
Jij hebt al 181 posts. DPC en CME staan nou niet bekend om de enorme lastigheid van de posts die je moet maken. Als ik denk aan die twee subfora denk ik aan reacties als: "Oeh, netjes, boven Anandtech" en " :9~ mooie casemod, man". Als je nou redelijke posts in PNS en NOS zou doen zou het wat anders zijn. Maar als jij zeg dat jij wel weet hoe dit forum werkt, waarom heb je dan niet dat sticky topic gelezen dat Traag al gaf :?. Bovendien staan de redenen waarom je topic gesloten is letterlijk hier :).

Niet lullig bedoeld ofzo hoor, deze post, maar het gebeurt gewoon te vaak dat mensen het denken te weten, maar neem maar van mij aan dat je dat na ruim 5000 posts ook nog niet weet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 21:18

rammes

koekebakker 1e klas

ken het gevoel.. ervaring had ik met durden... zoeken etc etc bla bla.. vermoeiend

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben het met je eens dat er niet echt veel info is gegeven door mij, maar zo botweg sluiten, zonder dat er op de genoemde links ook maar enige info stond die ik kon gebruiken, vind ik eerlijk gezegd ook alles behalve hulpzaam.
Links waren wel goed voor meer basisproblemen bij het niet booten, maar niets dat te maken had met een RAID probleem bij het opstarten.

Maar goed, voor mij is het afgehandeld hoor jongens.
Zal de volgende keer proberne om alles zo duidelijk en uitgebreid mogelijk neer te typen, in de hoop dat het dan niet zo snel wordt geclosed.

Alvast bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
maar niets dat te maken had met een RAID probleem bij het opstarten.
Je hebt ook niet vermeld dat je de schijven aan een RAID array had hangen :?
Dat het board RAID geschikt is wil niet automatisch zeggen dat je ook RAID gebruikt. Dat is een van de dingen die me zo opvallen. Verder vraag ik me af of je schijven op Master/Slave zaten en of daar misschien een conflict tussen was (omdat ik niet wist of je RAID gebruikte), ofdat je in de manual hebt nagekeken wat die foutmelding betekent, of wat het audiosignaal betekent.

Dat zijn zo een paar dingen die me opvallen. Indien je niet genoeg info hebt om te troubleshooten is het erg lastig om de vinger op een probleem te leggen. Vandaar dat dan snel de wat meer standaard links gegeven worden en je een sluitmessage krijgt.

Zoals ook in de FAQ te lezen valt is een goede topicstart behoorlijk belangrijk en tevens behoorlijk lastig. Er moet genoeg info in staan over wat je gedaan hebt en waar je gezocht hebt en het probleem moet duidelijk omschreven zijn. Een paar van die punten mis ik toch wel enigzins bij je, waardoor ik de sluitmessage bij je topic wel kan begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade op 02-12-2002 11:24 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rammes schreef op 02 December 2002 @ 09:53:
ken het gevoel.. ervaring had ik met durden... zoeken etc etc bla bla.. vermoeiend

:?

Is het zoeken vermoeiend?
Is durden vermoeiend, omdat hij terecht aangeeft dat je moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het probleem is dat dit soort topics wel vaker zijn langsgekomen, maar door de gebrekkige search en het niet gebruiken van de juiste zoektermen vind je die topics bijna niet meer terug. Ik heb zelf ook wel es iets waarvan ik weet dat er al topics over zijn geweest, maar ik kan het gewoon niet meer terugvinden. Een nieuw topic starten heeft dan toch geen zin omdat ie (ook bij mij met 9000+ posts) gewoon geclosed wordt...

Maar dit probleem van de topicstarter lijkt me duidelijk een geval van kapot of incompatible geheugen.

[ Voor 30% gewijzigd door Palomar op 02-12-2002 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt er een mooi onderbouwd verhaal van gemaakt moet ik toegeven, maar dit soort zaken gaan gewoon via de mail.

Even voor de duidelijkheid, de fout in je post is dat je niet eens even aangeeft wat je al wel gebrobeerd hebt en het komt over alsof je als eerste naar GoT grijpt. Wij kunnen niet ruiken wat jij al wel geprobeerd hebt, dus gaat het dicht omdat het niet aan de eisen voldoet.

In overleg lijkt me dat deze wel weer opnieuw geplaatst kan worden of open kan, maar dat overleg kan je dus via de moderators mail doen.

Succes

Polemar:

In dit geval had het niets met al dan niet searchen te maken, maar gewoon met een karige startpost, dit staat in de FAQ:
Zoals gezegd is het hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zélf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.

Mocht je een topic openen, maak je probleem dan duidelijk middels een goede topictitel en openingsreactie. Als je reageert op een topic, doe dit dan constructief en duidelijk. Een geintje moet kunnen, maar moet niet een heel topic gaan beheersen. Het is overigens al helemaal niet de bedoeling dat je hier de boel even flink op stelten komt zetten.
Datte ongeveer dus :)

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Het 'probleem' zat hem hier dus in dat het niet was aangegeven dat die standaardoplossingen niet hielpen. Daar kunnen we niet vanuitgaan dat iemand dat geprobeerd heeft, want 90% heeft dat namelijk niet en vindt het ook zeer vervelend dat je eerst zelf wat moet proberen (ik noem een rammes :z). In jouw geval was het dus een klein dingetje, maar ook dat moet via de mail.

In de policy over reageren op gesloten topics staat trouwens ook:
[Je hebt daadwerkelijk wel gezocht en je topic is toch gesloten
Als je topic, met in de opening alleen een simpele probleemstelling, toch gesloten is en je hebt wel al gezocht en de zaken ook daadwerkelijk geprobeerd, neem dan contact op met de mod en leg dat uit. Dan kan je wellicht je topic weer openen. Wil je dit voorkomen, zet er dan bij dat je al wat topics gevonden hebt en welke dat waren en dat de oplossingen daar niet werkten. De standaard disclaimer "Ik heb gezocht" zonder uitleg wordt genegeerd, net als de NOFI of wat dan ook.
Dat kan je hetzelfde zien als "ik heb wel vanalles geprobeerd en die FAQ gelezen", maar er niet even bij vermeld dus.

[ Voor 72% gewijzigd door JvS op 02-12-2002 13:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.