maxtor HD maakt rare geluiden.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Is er iemand bekend met Maxtor diamondmax harde schijven?

Ik heb op de beurs pas geleden 2 X 20,4GB 7200rpm ata100 maxtor harde schijven gekocht en in RAID 0 configuratie gezet met mijn KT7-RAID.

maar een van die schijven maakt bij het koud opstarten nogal rare schraap geluiden als ie ff niks doet(alsof de naald op de plaat komt).
Weet iemand of dit normaal is (ik denk zelf van niet) en of dit kwaad kan?

bvd

DOC.

DOC.

Verwijderd

geen id gewoon even aanzien , zit toch garantie op als het goed is .... mijn seagate's maken ook vage ratelgeluiden tijdens acces in raid 0 op kt7 raid
maar geen problemen verder , was het niet zo dat de kt7 problemen had met maxtor's ?? nou ja dat zal hier weinig meet te maken hebben ....

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
Ik hoop het niet tenmiste, want als er problemen zijn met maxtor HD's en KT7RAID bordjes, dan is dat niet zo mooi voor me.

maar er zit inderdaad 3 jaar garantie op, ik zal eens ff een jaartje afwachten en kijken wat mijn HD gaat doen.

DOC.

DOC.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Wat je even moet doen is maxblast of een andere testutitily te downloaden om zo even de hele schijf te testen op zijn functioneren.. Ik heb 'n keer een hardeschijf gehad van maxtor die weirde geluiden maakte maar wel prima werkte... Toen heb ik die util gedownload en gedraait.. bleek de schijf niet in orde te zijn.. Krijg je 'n errorcode die je opgeeft bij die techhelp, zodat je 'n RMA # krijgt en daarmee je HD kunt opsturen naar de fabrikant indien in de garantie

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Zeker als je RAID-0 draait: ONMIDDELIJK BACKUPPEN!!

Meestal als schijven vreemde geluiden gaan produceren dan is de kans groot dat er koppen op de plaat schuren. De kans op uitval op korte termijn (maand tot jaar) zijn aanzienlijk groot. Bovendien, omdat je RAID-0 draait betekent het crashen van 1 schijf het uitvallen van je complete array. Oftewel: alles pleituh.
Direct backuppen voordat je verder gaat testen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:04
Hmm, dat heb ik ook maar dan in een gewoon UDMA33. Het is maar heel af en toe en dan alleen als ik de computer opstarrt.

Hop,hop,hop!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
volgens mij is het een bekend iets bij maxtor schijfjes.
ik heb er heel wat voorbij zien komen in de pc zaak waar ik werk. ze zijn dan niet kapot ofzo, het is gewoon normaal bij die dingen.
bij het starten van windows hoor je dan een vreselijke tik, heel vaag, vrij hard. zo'n schijfje doet dit eenmalig bij het opstarten van windows. niets aan de hand.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
had ik laatst ook met mijn IBM schijf

bleek kapot te zijn

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Topicstarter
ahet is helaas geen tikgeluid, maar een hoog schrapend geluid (af en toe), Ik heb gelukkig nog garantie op die hd mocht ie dood gaan, maar het grootste probleem is toch de data die je kwijt kan raken vind ik.
Zal dan de belangrijkste files maar eens ff op cd fikken.

thx all.

DOC.

Pagina: 1