Toon posts:

[SCSI] HDD op AVA2904 met Bad Block, hoe low level doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn oude quantum fireball met 2 gb ruimte heeft het even gehad.

systeem:
ik draai windhoos 2000
heb een quantum fireball met scsi aansluiting
heb een non bootable scsi controller (adaptec ava2904)
heb een wel bootable ide harddisk en cdrom
heb geen floppydrive

probleem:
bovengenoemde quantum harddisk heeft bad blocks vlgens mijn event viewer
dus ik denk: Low-Level format
dan kom je erachter dat je scsi controller onder dos niet werkt, en directe drivetoegang onder win2k niet zo lekker is.

in ieder geval, ik wil van mijn bad blocks af, en dus de schijf volschrijven met zeer laag level 0000000000000000...etc

kan iemand tips geven hoe ik mijn harddisk op low-level kan formatteren onder (misschien in een w2k safe mode?) windows2000.

(heb beschikking over een linux boot cd mocht ik daar iets mee kunnen)(heb ook geen linux ervaring)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Het is altijd het verstandigst een schijf te formateren met software van de fabrikant.

http://maxtor.com/en/support/downloads/qdps.htm
Onder 2000 kun je vergeten. Misschien kun je zelf een bootable cd klussen. Meer uitleg op bovenstaande pagina.

Op die pagina staat niet dat het voor je schijf is, maar als je via support en dan utilities gaat, kom je hierop terecht. Voor zowel een Fireball TM, als een Fireball ST, een Capella en een DSP schijf. Ze zeggen wel dat het alleen voor SMART-capable drives is, weet niet of zo'n oude schijf dat support. Welke je precies hebt weet ik niet.

[ Voor 41% gewijzigd door White Feather op 02-12-2002 01:35 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

tuurlijk werkt ie wel onder dos. Met de eerste de beste win98 bootdisk, want daar staat aspi8dos.sys voor je ava2904 kaart op. Hoe je de disk zichtbaar maakt onder een biosloos kaartje is een heel ander verhaal helaas. Waarom is win2000 geen optie? "niet zo lekker"

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

omdat win2k volgens mij niet toestaat dat progjes zelf direct richting de hdd schrijven, maar dat weet ik niet zeker.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Topicstarter
okee opstarten vanaf een bootable cd met daarop de win98startupdisk lukt,
maar dan
fdisk ?
show disk info: geen partities
choose disk:
disk -- grootte - - - bla
1 - - - - 1MB
2 - - - - 1MB
3 - - - - 1MB
4 - - - - 1MB
5 - - - - 1MB
6 - - - - 1MB
7 - - - - 1MB
8 - - - - 1MB

? nou kan ik nog niets dus ?

Verwijderd

Topicstarter
er zit op dat moment in het systeem:
bootable ide cdromdrive
nog een ide cdromdrive
een ava2904 scsikaart met daaraan de 2gb harddisk

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
Voor een low level format zou ik even een bootable SCSI kaart zoeken (mag een hele oude zijn). De schijf dan vanuit het SCSI bios lowlevelen en verifieren.
Pagina: 1