[RAID-0] Win98 wel, XP niet :/

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hallo,

Ik heb sinds kort 2x 40Gb Maxtor 7200rpm schijven. Verder heb ik een RAID controller die op mijn Aopen AX4T II zit. Nou hang ik beide schijven aan een apparte RAID poort, allebei Master. Array aangemaakt op RAID0. Allemaal oke.

Nou wilde ik WinXP instaleren. Ik druk op F6 voor heel die RAID shit te instaleren. Ik heb de drivers van Aopen.com geplukt voor mijn controller (dan neem ik aan dat die goed zijn). Nou, drivers laden, dan gaat ie verder met laden van WinXP setup. Dat wil die WinXP setup starten en dan krijg ik een zwart scherm met een knipperend typgeval (hoe hete dat nou ook alweer :P) Dan hangt mijn systeem.

Nou heb ik Win98SE geprobeerd. Eerst alle partities gebouwt met PQ PartitionMagic 7. Gedaan en Win98SE installen. Dat gaat wel helemaal perfect.

Ik heb ook nog geprobeerd om 98 up te graden naar XP, maar dat vind ie niet goed :/

Waarom kan XP niet geinstaleerd word?

Ps: onder 98 zie (lampjes op HD's) ik beide schijven werken (als ie bezig is dan ;))

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe lang heb je gewacht bij dat knipperende 'cursor' ( zo heet dat ding dus :P ) :?
Hier krijg ik zoiets gedurende een halve/hele minuut en gaat dan vrolijk weer verder :)

[ Voor 39% gewijzigd door Vinnie op 02-12-2002 00:37 ]

C:\>_

• Go0s
Vinnie schreef op 02 December 2002 @ 00:31:
Hoe lang heb je gewacht bij dat knipperende 'cursor' ( zo heet dat ding dus :P ) :?
Hier krijg ik zoiets gedurende een halve/hele minuut en gaat dan vrolijk weer verder :)
Ik heb een keer 10 min gew8. Maar ik heb daarna nog dingen veranderd in BIOS en aan hardware.... Kzal morgen nog eens kijken. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer ook eens om de drivers twéémaal te laden tijdens F6. Dat had ik wel moeten doen toen ik nog de Promise FastTrak100 had. Ik weet niet waarom, maar het lijkt erop dat XP voor elk kanaal van de Promise een aparte driver nodig heeft. In de apparaatbeheer vind ik tenslotte ook twee 'apparaten' terug :)

• Go0s
Okay, ik zal het vanmiddag proberen. Kzit nu @ school :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overigens, welke RAID controller zit er exact op..?
Zie ook [rml][ RAID] Aopen AX4T II, RAID of niet :?[/rml]

• Go0s
BalusC schreef op 02 december 2002 @ 10:16:
Overigens, welke RAID controller zit er exact op..?
Zie ook [rml][ RAID] Aopen AX4T II, RAID of niet :?[/rml]
Het is de Promise FastTrak100 Lite.

Verwijderd

heb je de juiste driverdisk? je moet de drivers hebben die vergelzeld gaan van een oemsetup.inf of een txtsetup.oem ofzo. Want je hebt die winsetup-drivers van je hardwarefabrikant, en je hebt drivers die je installeerd zodra Windows is geinstalleerd. Dezen kunnen wel eens verschillen.

• Go0s
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:29:
heb je de juiste driverdisk? je moet de drivers hebben die vergelzeld gaan van een oemsetup.inf of een txtsetup.oem ofzo. Want je hebt die winsetup-drivers van je hardwarefabrikant, en je hebt drivers die je installeerd zodra Windows is geinstalleerd. Dezen kunnen wel eens verschillen.
Ik heb gewoon de drivers van Aopen.com... Ik mag aannemen dat dat de goede drivers zijn he :)

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Eh.. een beetje offtopic of zo maar ik had een vraag die ik nergens kan vinden. Als je 2 schijven in RAID0 wil zetten moet je die dan allebij op een apart kabeltje/poortje doen of allebij op een kabeltje/poortje. Weet iemand dit. Ja waarschijnlijk wel maar ik heb het in mijn zoektocht niet kunnen vinden.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

YaeX schreef op 07 December 2002 @ 13:10:
Eh.. een beetje offtopic of zo maar ik had een vraag die ik nergens kan vinden. Als je 2 schijven in RAID0 wil zetten moet je die dan allebij op een apart kabeltje/poortje doen of allebij op een kabeltje/poortje. Weet iemand dit. Ja waarschijnlijk wel maar ik heb het in mijn zoektocht niet kunnen vinden.
Check de OM FAQ, daar staat het allemaal in :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.