@home kabelmodem verplaatsbaar?

Pagina: 1
Acties:

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
We zijn mee een groep van plan binnenkort een kleine lanparty te gaan houden in een kantine...

We zouden daar ook graag internet hebben wat er nog niet is...
wel beschikt het gebied over @home dekking...
en heb ik in mijn bezit een @home kabelverbinding (dus ook modem)
Zou ik nu mijn modem er tijdelijk uit kunnen schroeven en deze voor een dag op een andere lokatie aan de gang kunnen krijgen :? . Om deze vervolgens gewoon weer terug te plaatsen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
je moet een paar cm van de splitter vandaan zitten, beter is even een UTP lijntje leggen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

P5ycho schreef op 02 December 2002 @ 00:13:
je moet een paar cm van de splitter vandaan zitten, beter is even een UTP lijntje leggen.
Ik neem aan dat hij een heeeeeeeeel eind verderop wil zitten... dus een UTP-kabeltje van enkele honderden meters/ enkele kilometers lijkt me niet echt een optie.

Maar daar komt bovenop dat dus die SPLITTER ook op de andere locatie aanwezig moet zijn!!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het wel kan... Zomaar even met een lokaal CP??????-A nummer ergens anders inloggen...

• BrokenRules
Ja, en als die splitter ook op die andere lokatie tijdelijk word over gebouwd zou het dan werken?

• WFvN
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Brokenrules schreef op 02 december 2002 @ 00:17:
Ja, en als die splitter ook op die andere lokatie tijdelijk word over gebouwd zou het dan werken?
Mogelijk wel, waarschijnlijk niet.

Er moet ook iets gebeuren in die grijze kastjes die in de straat staan van waaruit de kabelaansluiting gesplitst wordt naar de woningen in de straat.

Verwijderd

Lijkt me niet omdat jou modem een mac adres heeft, en die is volgens mij aan de node bij jou in de buurt toegekend...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 00:18:
Lijkt me niet omdat jou modem een mac adres heeft, en die is volgens mij aan de node bij jou in de buurt toegekend...
Aanpassen ;)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33

Yucko

One clown to rule them all !

Je moet gewoon dat splitter-doosje + kabel (coax) + modem in zijn geheel verplaatsen naar de nieuwe lokatie. Probleem is alleen dat die nieuwe lokatie op dezelfde node van het @home netwerk aangesloten moet zijn, omdat hij het anders niet pikt.

En dan gewoon hetzelfde CP-nummer gebruiken zoals je altijd deed.

Zo had ik met mijn broer afgesproken dat in de tijd dat hij naar Tenerife op vakantie was, dat ik dan op het huis zou passen. Natuurlijk alleen als ik daar ook op Internet kon komen met mijn @home abbo 8)7. Hij woont in Born daar waar ik in Buchten woon (1 dorp van elkaar verwijderd). En dat werkte perfect.

Alleen, toen we ooit eens een kleine lan wilden houden in Sittard (nog een klein stukkie verder, we spreken over ong. 6-7 km) en daar mijn modem aansloten, bleek het dus niet te werken omdat we op een andere node zaten :(

En iemand heeft het over aanpassen. Nou, ik zie een paar problemen:
  1. Het moet een bij @home bekend mac-adres zijn
  2. En dat moet dan ook nog geaccepteerd worden als een bestaand mac-adres voor de desbetreffende nieuwe node
  3. Hoe verander je het mac-adres in een com21 modem :?

[ Voor 64% gewijzigd door Yucko op 02-12-2002 00:27 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49

CoolHead621

Enjoy every moment

Gaat niet werken....

Lees reakties hierboven, macadress van modem is gekoppeld aan kastje in de straat.. (en die verplaats je niet zo 1.2.3.)

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• BrokenRules
Das heel jammer... als het inderdaad gekoppeld is aan het kastje
Bedank voor jullie reacties... gaan we verder zoeken naar een oplossing

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

hmmm ik d8 dat MAC adres niet gekoppeld word in het grijze kastje in de straat. Het MAC adres wordt gesjekt op de server die de IP adressen weggeeft (DHCP...) en die staat niet in elk grijs kastje maar centraal ergens. Dus als het mogelijk is om die lokatie een @home abbo te hebben dan werkt het gewoon.

Ik heb geen @home maar Chello en ik kan overal waar chello netwerk ligt inpluggen. De server waar ik mijn IP van krijg staat in arnhem en ik zit in eindhoven

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• BrokenRules
klinkt niet verkeerd... Dus zelfde dorp zou te doen moeten zijn...?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

je IP-adres is NIET straatgebonden. Ik heb een poos geleden een keer het CC-adres van mijn oude (door mijn zus overgenomen) @home account op mijn huidige adres ingevuld, en het werkte gewoon. Ik kreeg hetzelfde IP nummer als wat zij normaal had en ik kon ook gewoon internetten (terwijl mijn eigen CC-nummer in storing lag :()

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

ik geloof dat het niet kan in de grijze kasjes die in de straat staan zitten filters die bij elk huis ertussen zitten
bij de huizen die kabel internet hebben zijn deze filter weg gehaald en ingebouwd in de splitter thuis en daarom ken je niet je modem bij iemand anders neerzetten

• Crashman
  • Laatst online: 29-07 14:59
Ik ben van een dorp (Oostrum, gem. Venray in N-Limburg) naar Venray verhuist, in een totaal andere wijk. Daar kon ik gewoon met mijn oude CP nummer internetten, makkelijk zat.

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:20

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Je kunt zolang die andere plaats een @home modem aansluiting heeft WEL gebruik maken van je eigen host (ook als op andere node is(zelf getest)) maar je kan NIET het modem meenemen naar een andere node zoals hierboven al gezegd is geworden.

-Te huur

• BrokenRules
Dus naar een plek waar wel @home dekking is maar nog nooit een modem is aangesloten zal het niet werken als ik daar een @home-modem neerhang????

Wat gebeurt er bij een @home installatie nog meer dan alleen de modem weghangen bij een normale aansluiting dan???

• MatJager
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-08 09:32
Je zal het moeten proberen, want in een woonplaats staan soms meerdere "Kabelmodemservers". Je kabelmodem wordt tijdens de installatie op een van die kabelmodemservers geconfigureerd. Als je 'm meeneemt naar een andere woonplaats waar @home ook zit dan doet ie 't niet omdat die server die modem(MAC-adres) niet kent. Als jou huis en de kantine op dezelfde server zitten dan kan dat prima.

Een ander probleem kan zijn dat je je wcd aan de muur met de daarin gebouwde splitter mee moet verhuizen. En de aansluitingen op zo'n wcd zijn F-connectoren (van die schroefverbindingen). Dus misscien moet je in de kantine een F-connector eraan knijpen. Als je de kabelmodem daar kunt aansluiten doe dat dan ook daar waar de kabel het gebouw binnenkomt, want dan heb je het beste signaal.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Domme vragen bestaan niet......
maar wat is een CP...adres is dat mijn C77xxx-a adres zoals @home mij al 2,5 jaar noemt?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:22
Ja, alleen daar zullen ze wel doorheen zijn geweest. Of het is voor een compleet andere regio (CC heb ik ook, overijssel)

Flickr | Lego collectie

• MatJager
Ja precies. denk ook om je werkgroepnaam (@home).

• MatJager
Het kan zijn dat bij de kantine de retourtap dichtstaat. Dan heb je dus een groot probleem want dan kun je het wel vergeten.

• MatJager
Handige link om te zien waar de ledjes voor dienen en wat ze betekenen.

http://gebruikersgroep.ka...om_21_ledjes_algemeen.htm

http://gebruikersgroep.ka.../com_21_ledjes_oranje.htm

[ Voor 22% gewijzigd door MatJager op 02-12-2002 09:22 . Reden: Nog een link... ]

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

* blimmel zou gewoon het grijze kastje even meenemen >:)

Join TeamBVD!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

<off-topic>
Hey DaDouPy, zie je dit: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knopje rechtsboven bij jouw post....
daar kan je je post mee editten zodat je niet 3x achter elkaar hoeft te posten...
</off-topic>

en fff on-topic... ik denk dat je het gewoon moet proberen...
da's de enige zekerheid..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
kan niet, want er moeten ook dinken in gesteld worden in het 'grijze'kastje in de straat :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1