U ftp + router = hulp gevraagd :)

Pagina: 1
Acties:

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
Ik heb een router tussen me internet verbinding zitten. Ik wil een ftp opzetten op me eigen pc d.m.v u ftp. Standaard is voor een ftp poort 21 toch? Als ik deze openzet dan kan ik niet met me 'ftp' connecten. Weet iemand hoe dat komt? ik heb poort 21 opengezet gelinkt naar het lokale ip-adres van mij (zit in een netwerk van 3 pc's) of moet dat naar de ip van de provider (=@home bij mij)

[ Voor 4% gewijzigd door Cougar op 02-12-2002 00:05 ]

Verwijderd

Gebruik je een hardware of een software router? In beide gevallen moet je geloof ik ff dit lezen Het Grote Poortmappingsverhaal

• Cougar
het is idd een hardware router , ik heb via portmapping poort 21 opengezet (dat is standaard voor ftp toch? ) Begrijp niet dat het nu nog niet lukt , maar ik zal ff bij je link kijken

hier lees ik dat het gewoon tcp 21 moet zijn voor filetransfer/ftp

ftp 21/tcp File Transfer [Control]
ftp 21/udp File Transfer [Control]

[ Voor 33% gewijzigd door Cougar op 02-12-2002 00:13 ]

• Cougar
heb het nu zover dat ik wel ben connected met me ftp on port 21, maar ik blijft een zandlopertje staan bij het verkrijgen van de lijst :? vervolgens = de connection failed/time out.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Passive aanvinken in FlashFXP en mocht je Serv-u gebruiken 'Allow Passive Mode Transfers trough IP (Eigen IP)'

• Cougar
werkt ook niet :( , er kan toch niet veel verkeerd zijn , heb alles naar mijn weten goed ingesteld maar het werkt nog steeds niet.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm ik heb ook een poort doorgelust naar een FTP-server hier. Als ik in een browser intyp: ftp://mnipadres:poort dan kom IK er niet op, maar een ANDER komt er wel op, doordat m'n router (SmoothWall) blijkbaar niet toestaat dat ik met m'n eigen pc mag connecten oid... Misschien is dat bij jou ook zo... Vraag eens een ander of die er -wel- op komt?
Pagina: 1