Toon posts:

Hoe laat ik mijn koe 1 blokje per packet grazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De subject zegt het wel ..

Mijn systeem is F**king onstabiel, draait nog geen uur zonder fatal crash. Dus ik ben elke keer 4 blokjes kwijt (bij mij dus 1 packet).

Hoe kan ik het zo regelen dat mijn koetje packets van 1 blokje gaat grazen. Als het dan weer misgaat ben ik minder kwijt. Ik doe nl. bijna 2 uur over 4 blokjes.

Ik heb al wel een checkpoint-file ingesteld.

Verwijderd

Ik doe nl. bijna 2 uur over 4 blokjes.
Is het een 386 ofzo?

Als 'ie instabiel is, geeft dat aan dat je hardware-problemen hebt.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:31
Bij buffer en buffer update options de prefferred packet size op 28 zetten. Dan zou die packets van 1 wu moeten pakken. Maar die checkpoint file zou toch ook al moeten helpen ?

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een P166MMX@200. Maar dat ding draait weinig idle .. en hij is echt zo gaar als de pest. Als ik boot zegt hij al 200% memory-load en is 40% van CPU-cycles al bezet om Win95 (Ja, dat nep-OS :() overeind te houden. Daarbovenop komt dan McAfee, AtGuard, BlackIce en Netscape en zo. Weinig gras meer over ..

Als ik packets van 2^28 vraag krijg ik dus die packets van 4 wu's. En aangezien dit ding vaak genoeg binnen 5 minuten al op z'n gat gaat krijg ik zelden blokjes af. Elke reboot/scandisk duurt trouwens ook bijna 10 minuten. Dat schiet gewoon niet op :(

Ik zou gewoon graag zien dat hij 1 blokje per keer doet, zodat die tenminste een kans heeft om helemaal die 100% te halen :(

Die checkpoint-file maakt het geheel nog veel trager.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

als je je systeem sneller wil maken moet je eerst al die achtergrond shit uitzetten.. da's 1.. en om het geheel wat stabieler te maken lijkt het me verstandig om dat overklokken terug te draaien.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

de oplossing!:

- formateer je hele systeempje
- gooi er Win98 op
- en BlackIce ÓF AtGuard (heeft toch geen zin allebei)
- En een koetje

Virusscanner --> niet nodig... je hebt net een schoon systeem en je blijft er nu met je tengels vanaf. ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

of natuurlijk de good old DOS-client...

crasht er helemaal niks meer...

koezereskjoe...

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

je moet even een checkpoint file in the config instellen, daar worden reservekopieen van het gedane werk in opgeslagen.
Dus als ie dan crasht is niet alles verloren.

• Floor-is
  • Laatst online: 18:16

Floor-is

5.2

Ok, komtie:

Je moet wel ff zorgen dat je 10 minuutjes "on-the-roll" blijft, anders wordt het niks.

Je dubbeklikt op je koe, klikt vervolgens op je RECHTER muisknop (pijltje binnen het koe-beeld).
Kies config, ga naar buffer en buffer update options.
Dan kies je optie 10) Preferred packet size (2^X keys/packet) ==> RC5=28,DES=-1,CSC=-1

En maak je de regel die er komt zoals de regel hierboven... Moet lukken denk'.

Dat is alles... Het MOET gewoon werken nu.

Plezier

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Die checkpoint-file heb ik dus al ingesteld, dat heb ik boven al gezegd.

Die waarde van -1 op 28 heb ik vanochtend al aangepast en YES het schijnt te werken. :)

Al die *shit* op de achtergrond kan ik afzetten en dan garandeer ik nog dat hij binnen een uur platgaat. Bah. Ik kan ook niet alles gaan formatteren, reinstallen en zo. Anders had ik dat allang gedaan, trust me.

BlackIce EN AtGuard heeft mijns insziens wel degelijk nut. Ik krijg elke dag zeker 400 'attacks'. AtGuard blockt probes e.d., en BlackIce blockt scans en doet een leuke DNS-lookup en trace.

Maarre .. bedankt voor de tips. Ik kan nu toch af en toe een blokje flushen .. :)
Pagina: 1