WhizzCat schreef op 02 december 2002 @ 02:14:
[...]
Dat wordt dus eenvoudig weg Windows XP. Dat kan gewoon niet anders. De
meeste games hebben een geweldig verlies van FPS onder 2000. XP is zo'n beetje hét game platform met goede ondersteuning voor alle hardware en, heel belangrijk, DirectX. Bovendien loopt XP op die machine van jou waarschijnlijk als een treintje! 95 zou ik echt niet aan beginnen.
Het probleem dat 2000 voor jou een beetje gaat opleveren is denk ik dat games niet direct de hardware kunnen aanspreken. Dat kan onder XP, min of meer, wel. Dat wordt iig veel beter afgehandeld. Zoals de meeste mensen hier je wel kunnen vertellen (ik game zelf niet zoveel nl.) is de prestatie van games onder XP gewoon veel beter dan 2000, om over win 95 nog maar te zwijgen! Veel succes iig!

Dat is kantklare onzin. Het ligt meer aan de specs/instellingen van je machine dan dat het ligt aan Windows 2000. Windows 2000 en Windows XP werken beide op een erg op elkaar lijkende NT kernel en veel 'intern' werkt precies hetzelfde.
Dat Windows 2000 misschien minder lijkt dan Windows XP komt misschien omdat Microsoft het eerst bij Windows XP ook doodnormale gebruikers aantrekt. En die kijken echt niet verder dan hun neus lang is, dus die krijgen dat 'alleen' Windows XP goed is (zoiets dergelijks).
De versienummers zijn vrijwel ook het zelfde: NT 5.0 en NT 5.1. Als Windows XP zoveel beter in elkaar is gezet etc dan Windows XP dan hadden ze er echt wel versie 6 van gemaakt.
En kom op zeg, iedere tweaker tweakt ff zun OS om het nog beter te laten runnen, dus ik snap niet dat Windows 2000 geen goeie optie is.
Dit is misschien persoonlijk, maar mijn gameperformance onder Windows XP Professional is vrijwel hetzelfde als nu in Windows 2000 'Advanced Server', how come?