[PHP/Apache] WML uitvoer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem... voor een naburige website ben ik bezig aan een imode en een wap site. Het imode geval werkt inmiddels redelijk, echter de wap site hapert van alle kanten.
In de wapsimulator van verschillende sites werkt hij prima, maar als we hem testen op een wap telefoon (nokia 6510) werkt hij inmiddels maar voor een deel. Voor het deel wat niet werkt reageert de telefoon met ongeldig verzoek van de webserver, terwijl ik dit bericht tik denk ik opeens aan dat de webserver cookies kan sturen... maar wat voor dingen kunnen er nog meer mis gaan?
Content-type en Doc-Type staan goed... index pagina wordt nu dus ook goed weergegen. Maar als je op een linkje klikt ?i=24452 bijvoorbeeld krijg je weer zo'n foutmelding.

Iemand ervaring hiermee?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Wat staat er in je errorlogs van apache?

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Geen errors pagina wordt gewoon verstuurd, waarschijnlijk gaat het dus mis op het parsen door de mobile browser... wat ook weer vreemd is omdat de simulator hem gewoon laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Niet alle simulatoren lopen vast als er een PHP-warning wordt gegenereerd. Een telefoon kan er zeker niet tegen, en zal dan een melding geven van "Onbekende inhoud" oid.

- Niet alle simulatoren testen even goed of de tags juist worden afgesloten. Zeker voor een Nokia telefoon is dat heel essentieel

- Cookies moeten geen probleem zijn. Je kan in de telefoon aanzetten of deze wel of niet geaccepteerd moeten worden.

- De pagina kan groter zijn dan de maximale grootte die de telefoon accepteert. Simulatoren houden daar ook geen rekening mee.

Misschien kan je wat code of een uitvoer laten zien? Of heb je misschien een link naar die pagina?

edit:

moet volgende keer beter lezen....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Waarom maak je een aparte pagina voor wap en voor imode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
ET schreef op 02 december 2002 @ 10:40:
Waarom maak je een aparte pagina voor wap en voor imode?
omdat je op een wap telefoon geen chtml kan bekijken... en ik nog geen wap 1.2 site hebt gemaakt :)... maar ik ga waarschijnlijk verder met wap, imode was invergelijking tot wap iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Imode kan namelijk wel Wap lezen :) (Zelfs de imode simulator kan het aan, en laat het nu al goed zien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Haal voor de grap die <b> en </b> tags eens weg, misschien doet hij het dan wel @ 6510 :)
ET schreef op 02 December 2002 @ 10:53:
Imode kan namelijk wel Wap lezen :) (Zelfs de imode simulator kan het aan, en laat het nu al goed zien :) )
Ja maar ik denk dat je met een echte i-mode site toch veel leukere dingen kan doen dan met een wap site. Een wap site is echt alleen maar statische tekst met, als je een beetje ruig doet (:P), één mooi zwart-wit plaatje. Bij i-mode kan je al veel meer opmaken aan de pagina's. Daarom denk ik dat de topicstarter ook een aparte i-mode site ontwikkeld. Tenminste, dit zou dus mijn reden zijn om dat te doen :P

[ Voor 81% gewijzigd door ludo op 02-12-2002 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
ludo schreef op 02 december 2002 @ 11:00:
Haal voor de grap die <b> en </b> tags eens weg, misschien doet hij het dan wel @ 6510 :)
heb um weggehaald... alleen ik vraag me af of het uitmaakt... de laatste 9 berichten laat hij wel zien... maar de link werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
Skinkie schreef op 02 december 2002 @ 11:14:
[...]

heb um weggehaald... alleen ik vraag me af of het uitmaakt... de laatste 9 berichten laat hij wel zien... maar de link werkt niet...
Ow sorry... dan had ik je even verkeerd begrepen :)

Maar heb je nu die 6510 bij de hand? Wis de cache dan eens, en zet hem even uit en weer aan en probeer het dan nog eens een keer. Bij mij laat hij die berichten namelijk wel zien (als ik dus op zo'n link klik, ook op een 6510). Volgens mij laat de 6510 pagina's graag heel lang in z'n cache hangen, ook als je zegt dat hij hem opnieuw moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
ludo schreef op 02 december 2002 @ 11:21:
[...]
Ow sorry... dan had ik je even verkeerd begrepen :)

Maar heb je nu die 6510 bij de hand? Wis de cache dan eens, en zet hem even uit en weer aan en probeer het dan nog eens een keer. Bij mij laat hij die berichten namelijk wel zien (als ik dus op zo'n link klik, ook op een 6510). Volgens mij laat de 6510 pagina's graag heel lang in z'n cache hangen, ook als je zegt dat hij hem opnieuw moet laden.
nee niet bij de hand, telefoon is van flat_erik... maar doen de index, berichten en reacties het nu dan? dat zou :*) zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
Skinkie schreef op 02 december 2002 @ 11:31:
[...]

nee niet bij de hand, telefoon is van flat_erik... maar doen de index, berichten en reacties het nu dan? dat zou :*) zijn :)
Index & berichten doen het ja :)
Bij reacties krijg ik deze foutmelding:
code:
1
2
Warning: fopen("http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24282 r=0", "r") -
 Success in /home/skinkie/public_html/fok/wap/fok.php on line 27
Als er nog een & tussen id=24282 en r=0 had moeten staan moet je voor die & in de plaats eens een & proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door ludo op 02-12-2002 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
ludo schreef op 02 december 2002 @ 11:46:
[...]
Index & berichten doen het ja :)
Bij reacties krijg ik deze foutmelding:
code:
1
2
Warning: fopen("http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24282 r=0", "r") -
 Success in /home/skinkie/public_html/fok/wap/fok.php on line 27
Als er nog een & tussen id=24282 en r=0 had moeten staan moet je voor die & in de plaats eens een & proberen.
heb um verbeterd > & in link is nu & (en op de simulator werkt hij dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn simulator heeft problemen met de è in:

"Prijzen crèches stijgen explosief"

Misschien dat hier de telefoon op crashed???

waarom zijn trouwens al je links absoluut?? Dat kost je een hoop kostbare bits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 16:31:
Mijn simulator heeft problemen met de è in:

"Prijzen crèches stijgen explosief"

Misschien dat hier de telefoon op crashed???

waarom zijn trouwens al je links absoluut?? Dat kost je een hoop kostbare bits...
uh... dat heeft wel een reden... als ik de var $basehref uit zet... doet de site het "soms" niet. maar ik zal um even uit zetten... is misschien wat handiger...

Pagina: 1