Ik heb een PC gebouwd met een eagletec 810lmr moederboard. Alleen doet ie het niet
Als ik op de power knop druk gaat de pc niet aan , ik zie wel even de cpu-fan voor 0,005 seconde draaien. Ik heb er niets op aangesloten (geen IDE kabels , andere kaarten zoals geluidskaart/videokaart. Er gebeurt helemaal niks , ik weet zeker dat de Power switch kabel goed zit. Er zit alleen cpu/geheugen in. Ik heb al een andere voeding geprobeerd , maar dat gaf geen verbetering. Heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen of is dit moederboard gewoon defect (wat ik denk) ?
Geeft hij nog piepjes? (of heb je ook de speaker niet aangesloten indien die niet op het mobo geïntegreerd is
)
geen videokaart, wat doet die als er wel een videokaart in zit?
reset je bios eens
zit je cpu cooler er wel goed op?
probeer eens een andere voeding, cpu, geheugen en videokaart?
reset je bios eens
zit je cpu cooler er wel goed op?
probeer eens een andere voeding, cpu, geheugen en videokaart?
[ Voor 22% gewijzigd door robbert op 01-12-2002 23:05 ]
Heb je je moederbord wel goed aangesloten dat hij geen sluiting maakt met je kast
hij geeft geen piepjes. Bios heb ik al gereset. 'Bios clear' jumper zit goed. Ik zal nog even kijken naar de cpu cooler. Voeding fan draait ook niet
heb je de powerstekker van je (pentium4) cpu aangesloten, check voor kortsluitingen. zit de atx connector goed?
Heb je dit al helemaal gelezen?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Er zit ergens kortsluiting. Kan eens of je moederbord niet tegen je kast aanzit
Verwijderd
Inderdaad zit er ergens sluiting, probeer het eens met alleen het mobo aangesloten, geen geheugen en geen processor. Indien je voedingsfan dan nog niet draait is je mobo kapot. Wat trouwens ook nog kan is dat een eventuele 110/220 switch op je voeding verkeerd staat
Dat lijkt me sterk want als je een kast koopt is dat meestal afgeplaktVerwijderd schreef op 01 December 2002 @ 23:10:
Inderdaad zit er ergens sluiting, probeer het eens met alleen het mobo aangesloten, geen geheugen en geen processor. Indien je voedingsfan dan nog niet draait is je mobo kapot. Wat trouwens ook nog kan is dat een eventuele 110/220 switch op je voeding verkeerd staat
Krijgt ie nog al de kans voor in 0.005 secVerwijderd schreef op 01 December 2002 @ 23:06:
hij geeft geen piepjes. Bios heb ik al gereset. 'Bios clear' jumper zit goed. Ik zal nog even kijken naar de cpu cooler. Voeding fan draait ook niet
Haal even je moederbord uit de kast, leg hem op het bureau, CPU, RAM d'rin en zet hem eens aan.. wat gebeurd er nu?
bedankt voor jullie reacties , ik heb het bord nu niet hier , ik ga het morgen even proberen (uit de kast halen en aansluiten enz.)
Kijk voor dat je hem eruit haalt of hij niet ergens tegen de kast aan zit
geen montage boutjes teveel onder je mobo ? eventueel jumpers goed staan ? power on cable goed op je mobo ? bios niet standaard op cmos clear ??? (ga zo maar door , check alles ff goed )
ik denk kortsluiting met he board en je kast ,
zet overal vul stukjes tussen.
en kijk of alles los uit de kast werkt.
suc6
zet overal vul stukjes tussen.
en kijk of alles los uit de kast werkt.
suc6
ehhh.. noppes
Sja, al de bovenstaande suggesties (en meer) staan dus ook gewoon in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ.. Wil je de volgende keer gewoon even de FAQ's/stickies doorlopen eer je een topic opent? Dank je
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()