Toon posts:

hoe netwerken netjes uitgewerkt op papier krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit in het juiste topic is voor mijn probleem.

Voor mijn werk heb ik een aantal netwerken gelegt. Binnenkort komen hier nog een aantal bij. :9 :P

Nu moet ik hier beheer over houden. Voor mij in principe niet echt een probleem, het zit in mijn hoofd, maar wat als er iets met me gebeurd, of een ander persoon dit voor mij gaat opvolgen . . . |:(

Maar nu komt mijn vraag: hoe zet ik dit zo op papier dat het voor iedereen die redelijk wat verstand heeft van netwerken dit ook snapt. Wat ik eigenlijk bedoel, zijn er bepaalde documenten die in te vullen zijn (sjablonen). O-)

Ik hoop dat ik hier wat reacties op krijg, is namelijk zeer belangrijk voor mij om dit te weten.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp. _/-\o_

Verwijderd

Microsoft Visio 2002

Verwijderd

Ms Visio

/te laat

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 22:53 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

met goede uitleg over instellingen en software.

BOINC stats

Verwijderd

Het is een moddeling programma voor (bedrijfs)technische processen, etc

check http://www.microsoft.com/office/visio/default.asp

Ik zou je niet de details kunnen vertellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 22:56 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
Een soort voorbedrukt Excel dingetje zou idd wel handig zijn.. voor grotere dingen is visio wel handig... maar voor kleine lannetjes (paar pctjes, 1 of misschien 2 servers) issut imho overkill.

ik pleur zelf altijd een papiertje neer met passwrds, overzicht IP adressen, aangemaakte accounts/mailboxen, installed software/servicepacks, en overzicht config (dhcp aan/uit, dns eventueel enz), werkgroep/domeinnamen..

Maar zoiets netjes in een (voor)bedrukt papiertje... lijkt me ook wel wat

edit: grmb got fucked up...

edit 2: doetut weer! :)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 01-12-2002 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor zover bedankt voor jullie replies (echt supersnel he !!!). Maar ik bedoel dus eigenlijk zoiets als wat DJSmiley ook steeds maakt op papier. Maar zijn er dan misschien programma's minder uitgebreid als Viso. Of ergens een website ofzo waar je dat kan vinden. Mag dus ook wel een Excel-sheet zijn of iets dergelijks.

Wederom alvast bedankt !

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik kan mij nog herinner dat er op de resource kit van Win2000 (a)S (of op de install CD zelf)een tooltje staat die jouw netwerk zelf verkend en uittekend... maar uitgebreid was dat tooltje niet

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1