[Flash] Unicode in textfield

Pagina: 1
Acties:

• Amplify
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 10:39
Goedenavond,

Ik krijg het niet voor elkaar om dynamische tekst in een tekstfield goed weer te geven. Ik laad m.b.v. loadvariables(url,level) tekst in een variable (deze variable staat beschreven in het url document: test=deze tekst wil ik hebben).

Ik heb in een flash filmpje een tekstfield geplaatst met de eigenschap op dynamisch en de var "test" opgeven. Ik zou dus de tekst: "Deze tekst wil ik hebben" moeten zien. Dit werkt ook, maar indien ik speciale tekens gebruik worden er blokjes weergeven i.p.v. de juiste karaters. Dit geld niet voor de !@#$%^&*()) karakter maar alleen bij de speciale letters gek genoeg: "éúíáéó""ëç" ..etc
Ik heb het met het flash commando: "unescape" van alles geprobeert en bijna alles gecontroleerd en naar mijn idee niets fout gedaan.

Weet iemand hier iets meer vannaf ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Your mind is trapped by the thought of it.

Verwijderd

ik denk dat dat ligt aan het lettertype dat je gebruikt in je dynamisch textfield.

gebruik eens gewoon arial als lettertype en zet ook ff de functie embed characters aan ( dit zorgt ervoor dat het font word include in je swfje zodat ook je dynamic textfieldjes er STRAK uitzien :) )

• Amplify
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 10:39
Ik heb dat al geprobeerd. Het heeft niets uitgehaald. Ik heb ook de "trace" functie gebruikt in flash om te kijken wat de variable precies bevat. Hierbij word in plaats van het karater wat ik wil zien (In dit geval: é) een vraagteken geplaats.

Your mind is trapped by the thought of it.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

heeft te maken met de encoding in flash(MX), kijk hier ook even naar:
[rml][ flash/mime] dynamysche tekst met eurosymbool[/rml]

www.jurgroessen.nl