[win2k] Directory die niet gedelete kan worden?

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een directory op mijn hd die ik niet kan deleten. Het is gekomen door een anti-leech download die vast is gelopen. Het opvallende is dat de naam eindigd op een spatie. Ik heb ook safe mode al geprobeerd maar ook dat wil niet.
Wie heeft een idee hoe ik deze dir kwijt kan raken zonder te formatteren?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

heb je het via de command line geprobeerd? Probeer een nieuwe folder aan te maken met exact dezelfde naam, overwriten, nog een keer proberen te deleten. Dit werkt iig soms met niet-deletebare files.

• Bor

Bor

Topicstarter
Helaas, command line wil niet en het overwriten is ook geen optie: cannot read from source drive. Ik heb het gevoel dat er wel een referentie naar de directory is, maar dat de directory zelf nergens te vinden is. Iemand zei tegen mij dat het wellicht met een ftp client met speciale commando's oid zou lukken, maar wat daar precies mee is bedoeld?

Verwijderd

Renamen werkt ook niet? Moven?

• Bor

Bor

Topicstarter
Renamen en moven werkt ook nie :( Het is net of windows er echt helemaal niet bij kan. Ik heb op het net wel iets over "broken directories" gelezen, maar dat was onder unix. Wellicht heeft het hier toch iets mee te maken?

Verwijderd

heb je al een disk check gedaan?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
weet niet wat voor filesystem je gebruikt, maar als het echt niet lukt, zou ik ff een linux-iets gaan gebruiken, kan bij fat32 iig, en bij ntfs tot nu toe nog niet echt..dat blijft read-only
als je een beetje internetverbinding hebt zou ik ff knoppix oid downloaden :)

als renamen en moven en safemode niet lukt zal er vrij weinig anders opzitten

weet niet wat de naam precies is :?
als ie >8 tekens is kan je het onder command prompt nog proberen met del 123456~1 zeg maar...waar 123456 dus de 1e 6 tekens van de bestandsnaam zijn.... :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb knoppix al in de download que zitten. Helaas, in dit geval, is het filesystem NTFS. Ook scandisk etc vinden niets raars op de schijf of in de fat.

Verwijderd

Ben je owner van de directory?
Is er geen andere software die die directory in gebruik heeft omdat er een bestand open staat?
Heb je al geprobeerd op de command line te delete en de naam van de dir in quotes?
Wat zijn de exacte rechten op de directory?
Kun je wel de properties opvragen?

• Bor

Bor

Topicstarter
Properties kan ik wel opvragen, filesize is 0 bytes. Size on disk trouwens ook. De rechten staan op everybody full control. Ik ben zelf administrator. Command line met quotes had ik al geprobeerd maar werkt helaas ook niet. Is er iemand die de ftp truck waar ik het over had kent?

Verwijderd

Hier een link naar MS waar het probleem gedeeltelijk wordt beschreven maar vooralsnog geen oplossing gegeven wordt dan een link naar een question-page:

303079 - How To Locate and Correct Disk Space Problems on NTFS Volumes
Often times it is not possible to rename or delete these files or folders. When you attempt to rename or delete them, you may receive one of the following error messages:

Error renaming file or folder

Cannot rename file: Cannot read from the source file or disk.

-or-

Error deleting file or folder

Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk.
If you have directories or files that cannot be deleted or renamed, contact Product Support Services at the following Microsoft Web site:

http://support.microsoft.com/directory/question.asp

Verwijderd

Ik denk dat-ie bedoelt dat je een ftp moet opzetten en iemand van buitenaf laten connecten en map deleten. Ik betwijfel of het lukt. Ik ken de methode niet.

• Bor

Bor

Topicstarter
Het lijkt er dus op dat het een known error is waar nog geen oplossing voor bestaat? Hmm, morgen ga ik de knoppix cd eens proberen. Verder heb ik nog een ultimate bootdisk liggen, maar volgens mij kan die alleen ntfs lezen en niet schrijven. Wat de ftp methode precies is weet ik niet maar ik zie niet in waarom een ftp server of client iets anders zou kunnen bereiken dan het os zelf..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 02 december 2002 @ 07:46:
Het lijkt er dus op dat het een known error is waar nog geen oplossing voor bestaat? Hmm, morgen ga ik de knoppix cd eens proberen. Verder heb ik nog een ultimate bootdisk liggen, maar volgens mij kan die alleen ntfs lezen en niet schrijven. Wat de ftp methode precies is weet ik niet maar ik zie niet in waarom een ftp server of client iets anders zou kunnen bereiken dan het os zelf..
die ftp methode is simpel, jij gaat een ftp server draaien, en dan log je via een andere compu (of localhost...kan denk ik ook wel...) in op die server, en dan wis je de directory.
moet je dus wel voldoende rechten hebben ensow eh :)

ntfs is idd nog steeds readonly, je kan wel een nieuwe kernel bakken die wel ntfs kan schrijven...dacht iig dat dat ook een mogelijkheid was bij de nieuwste kernels, maar dat zal op je knoppix cdtje niet lukken, dan moet je m echt op een hd installen :)

nog een mogelijkheidje misschien; share die schijf en probeer het via een win9x workstation bijvoorbeeld.. :?

• Bor

Bor

Topicstarter
Veldmuis: waarom zou het met een ftp server of via een share wel moeten lukken dan? Dan word't toch nog steeds door mijn win2k os afgehandeld of heb ik dat mis?

Pagina: 1