Ik heb een NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 in mijn computer (PIII 667 768 SD-Ram) lopen onder Windows XP Pro. Zodra ik de laatste drivers download en installeer van Nvidia (Detonator) en vervolgens de PC opnieuw opstart, gaat al het beeld via mijn TV. Als ik naar "Geavanceerd" ga bij de instellingen van mij beeldscherm, en op beeldscherm detecteren klik, dan vind deze ook alleen maar de PAL-TV. Mijn monitor staat vanaf het Windows schermpje op stand by en is er voor geen mogelijkheid uit te krijgen. Maar installeer ik de wat oudere drivers (WinXP_21.83.exe) dan werkt me monitor goed (ik spreek niet over de TV-Out want die durf ik dan niet aan te zetten
). Enigste probleem met deze drivers dat me systeem totaal vast loopt en na reboot zegt Windows dat dit aan de GeForce2 ligt. Heeft iemand dit probleem ook en/of een oplossing ? (een werkende TV-Out vind ik niet belangrijk, zolang mijn systeem maar niet vast loopt)
Probeer je TVOut kabeltje eruit te trekken... had ie niet autodetect? Of is dat met mn ATi?
30.82 zijn een beetje de snelste voor een GF2mx en zo goed als bugloos
Verwijderd
Nvidia Detonator 23.11 drivers zijn bekend als het stabielst en het snelst voor Geforce2 mx/200/400 kaarten. De versies 30.xx en hoger zijn meer voor Geforce3/4 kaarten geoptimaliseerd.
Ik heb nu Detonator 23.11 geïnstalleerd, en deze werkt (Tot nu toe) nog lekker, alle hogere versies ("Toevallig" met nView) werken niet. Kan het zijn dat mijn monitor te oud is voor die software ?
En als ik de TV-Out kabel eruit trek heb ik helemaal geen beeld (Zet ik de TV aan heb ik daar wel beeld, maar me monitor staat dan op stand by).
Ik zal nog een berichtje posten nadat ik merk dat deze drivers ook niet werken.
Thnx
En als ik de TV-Out kabel eruit trek heb ik helemaal geen beeld (Zet ik de TV aan heb ik daar wel beeld, maar me monitor staat dan op stand by).
Ik zal nog een berichtje posten nadat ik merk dat deze drivers ook niet werken.
probeer anders is de laatste WHQL drivers te laden, misschien dat dat wat helpt.
23.12 is toch de WHQL, of is die zoveel slechter? Met 23.1x waren er toch nog aardig wat mensen met de nv4_disp.dll BSOD hoor.Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:20:
Nvidia Detonator 23.11 drivers zijn bekend als het stabielst en het snelst voor Geforce2 mx/200/400 kaarten.
Dat is een aanname/het zijn geruchten.De versies 30.xx en hoger zijn meer voor Geforce3/4 kaarten geoptimaliseerd.
Of denk je dat nVidia heeft gezegd: als we nu alle GF2 optimalisatie eruit halen dan koopt iedereen een GF3/GF4. Ik denk dat maar een heel klein deel van de drivers GF-versie specifiek zijn. Tuurlijk is het zo dat de ene driver sneller is dan de andere en dat de GF2 minder aandacht krijgt, maar je moet niet op voorhand drivers uitsluiten. IMHO zijn de 3x.xx overall beter dan de 2x.xx (ook beter dan de 4x.xx op de mijn soon-to-be-replaced GTS), ook al hebben die 2x.xx misschien (!) een paar meer 3dMarks.
het schijnt dat de 29.42 voor de ti het beste zijn en de 23.11 voor de mx
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Pagina: 1