TV-out aangesloten -> bromtoon uit versterker

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
De situatie is als volgt. Er staan hier twee pc's, die samen staan aangesloten op één versterker. De ene zit op de 'video' ingang, en de andere op de 'cd' ingang.
De ene pc zit met een Abit GF-2 MX-400 op via de tulpuitgang van de videokaart op de tulp ingang van de tv aangesloten. Aan de andere pc hangt alleen een monitor.
Nu hoor ik een lichte bromtoon, maar hard genoeg om er last van te hebben. Helemaal met een koptelefoon op is het niet om aan te horen. Nu heb ik echter vandaag uitgevonden, dat wanneer ik de tv los koppel van de pc, de bromtoon bij beide pc's wegvalt. Sluit ik de tv weer aan, is de bromtoon bij beide pc's weer terug.
Het maakt niet uit of de tv aan, stand-by of helemaal uit staat, de bromtoon blijft.
Beide pc's zijn geaard, de tv niet. Dat kan ook niet, want die heeft ook geen geaarde stekker.
Iemand hier een verklaring voor en/of een oplossing?

Verwijderd

heb je geprobeerd om de s-video aan te sluiten, ik had een zelfde probleem met mijn tv maar nu ik de s-video gebruik is het weg:s erg vaag

Verwijderd

is een aardlus, condensator kopen. weten ze bij je plaatselijke electronicazaak alles van

• Papparaat
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Kijk anders even op: http://www.z74.net/FAQ-Brom.txt

Hier worden alle soortgelijke problemen behandeld, uitgelegd en waar mogelijk opgelost.

Succes!

Verwijderd

ik zie net dat het hier ook in de faq staat.
De AVH FAQ nummertje 7

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 23:09 ]

• gabberjoost
Aha, ik heb het gelezen, thanx...
Binnenkort de elektronicaboer maar ff met een verzoekje vereren... :)
Maareh, moet je hierbij self de soldeerbout ter hand nemen of kan je ook iets kant en klaar kopen om er tussen te doen?

• Papparaat
Je hebt kant-en-klare mantelstroomfilters, maar je kunt natuurlijk ook lekker gaan knutselen....net wat je zelf wil! Zelf knutselen kán goedkoper zijn, maar is zeker niet gegarandeerd....

• gabberjoost
Papparaat schreef op 02 december 2002 @ 00:23:
Je hebt kant-en-klare mantelstroomfilters, maar je kunt natuurlijk ook lekker gaan knutselen....net wat je zelf wil! Zelf knutselen kán goedkoper zijn, maar is zeker niet gegarandeerd....
Wat gaat zoiets ongeveer kosten, denk je?
Ken bij Conrad en Velleman niks vinden op 'mantelstroomfilter'...

• Papparaat
Hmmmm...ik kan het bij Conrad inderdaad ook zo snel niet vinden. Begon al aan mezelf te twijfelen. Gelukkig vond ik deze links nog: http://www.vego.nl/4/m/m_062.htm en http://www.vego.nl/4/m/m_076.htm. Hier staat in elk geval uitgelegd wat het is.....

Succes bij de zoektocht! ;-)

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

In 6x klikken gevonden na zoeken op mantelstroom bij conrad.nl
in het overzicht naar 2e optie (antenne onderdelen)
ga naar pagina 4 - laatste onderdeel

[ Voor 68% gewijzigd door bwt op 02-12-2002 00:51 . Reden: link wil niet werken omdat ie zo verrekte lang is ]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• gabberjoost
Heb er nu een mantelstroomfilter tussen hangen, en de brom is weg.
Maar nu heb ik een ander probleem erbij gekregen.
Het beeld van mijn tv was al niet al te best (sneeuwerig), maar het was aan te zien. Sommige kanalen waren wel goed, en die zijn goed gebleven. Maar de kanalen die al een beetje slecht waren, zijn nu heel erg slecht geworden. Niet meer om aan te zien
Er staan 3 tv's aangesloten op de kabel met splitters en kabelinternet.
Weet iemand een oplossing?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Signaal vesterker.
Aansluiten na splitsing met internet en tv en voor de tv`s.
Verkrijgbaar bij de meeste electronika zaken denk ik

• Papparaat
gabberjoost schreef op 02 December 2002 @ 22:39:
Heb er nu een mantelstroomfilter tussen hangen, en de brom is weg.
Maar nu heb ik een ander probleem erbij gekregen.
Het beeld van mijn tv was al niet al te best (sneeuwerig), maar het was aan te zien. Sommige kanalen waren wel goed, en die zijn goed gebleven. Maar de kanalen die al een beetje slecht waren, zijn nu heel erg slecht geworden. Niet meer om aan te zien
Er staan 3 tv's aangesloten op de kabel met splitters en kabelinternet.
Weet iemand een oplossing?
Heb je kwalitatief goede kabel gebruikt? Een versterker kan inderdaad wat oplossen, maar als je 'Gamma-kabel' gebruikt zal het nooit geweldig worden...
Pagina: 1