Toon posts:

Ik word steeds van Wanadoo afgekickt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn probleem: ik heb sinds kort wanadoo broadband premium, maar wordt er steeds afgekickt. Voordat ik eraf wordt geflikkerd krijg ik iets van netwerkkabel niet aangesloten. Als ik opnieuw wil verbinden krijg ik:

Error 734: PPP-link control protocol was terminated.

Dit betekent volgens de }:Oen van de helpdesk dat de modem nog verbinding heeft en je dan niet nog eens verbinding kan maken. Hun suggestie is 15 min. wachten en dan kan je weer verbinding maken, maar hier heb ik geen zin in.

Ik heb een andere netwerkkaart geprobeerd, een nieuwe netwerkkabel en ik heb m'n pc opnieuw geïnstalleerd. Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Kabel er uit trekken.. weer goed vastdraaien.. wil soms nog wel helpen....

Verwijderd

Topicstarter
helaas, werkt niet. modem aan en uit wel maar verhelpt niet dat ik er afgegooid word

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

PPP-link? :? PPP wordt gebruikt voor inbelverbindingen, haal dat maar weg bij je netwerkonderdelen.

Als je de melding krijgt dat je netwerkkabel niet is aangesloten ligt dat niet bepaald aan Wanadoo. Je hebt al een andere netwerkkaart en een andere kabel geprobeerd zei je, dan ligt het misschien aan de aansluiting in de kabelmodem.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 23:27

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

GerbenW schreef op 01 December 2002 @ 22:05:
PPP-link? :? PPP wordt gebruikt voor inbelverbindingen, haal dat maar weg bij je netwerkonderdelen.
Ter info: Wanadoo gebruik het PPP-over-Ethernet protocol om verbinding te maken. Het PPPoE-protocol verwijderen zorgt er dus voor dat je helemaal niet meer verbinding kan maken. Niet weghalen dus |:(

Dat het een kwartier duurt om te reconnecten heb ik ook altijd als de verbindig ruw wordt verbroken. Als ik de verbinding netjes verbreek kan ik gelijk weer verbinding maak.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

het beste is wanadoo installatie helemaal ongedaan maken...
setup opnieuw draaien vanuit de map casema\nts\setup.exe

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

en staat je netwerkkaart wel op 10Mbit halfduplex ingesteld... dat is ook vrij belangrijk, die casema modem accepteerd namelijk niets anders...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb ook wel eens dat ik niet kan connecten met wanadoo of dat je er zo maar wordt afgepleurd.
Je kan proberen wat je wilt, maar krijgt het niet goed.

Als dat gebeurt gooi ik er een ghost overheen, en is het probleem opgelost.

Is je netwerkkaart wel goed geinstalleerd, of probeer het eens met een andere.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 21:44:

Dit betekent volgens de }:Oen van de helpdesk dat de modem nog verbinding heeft en je dan niet nog eens verbinding kan maken. Hun suggestie is 15 min. wachten en dan kan je weer verbinding maken, maar hier heb ik geen zin in.
Hoe weet je dat die "oen" geen gelijk heeft dan?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Fear-factoR schreef op 01 december 2002 @ 22:32:
en staat je netwerkkaart wel op 10Mbit halfduplex ingesteld... dat is ook vrij belangrijk, die casema modem accepteerd namelijk niets anders...
Nts in xp (ga er even van uit dat de topic starter dit heeft) moet je sowieso niet doen dat werkt niet echt lekker en bij mij staat mijn netwerkkaart op auto en geeft geen enkel probleem.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

MrTinux schreef op 01 December 2002 @ 22:07:
[...]

Ter info: Wanadoo gebruik het PPP-over-Ethernet protocol om verbinding te maken. Het PPPoE-protocol verwijderen zorgt er dus voor dat je helemaal niet meer verbinding kan maken. Niet weghalen dus |:(

Dat het een kwartier duurt om te reconnecten heb ik ook altijd als de verbindig ruw wordt verbroken. Als ik de verbinding netjes verbreek kan ik gelijk weer verbinding maak.
Ja ik WEET wat het verschil tussen PPP en PPPoE is maar er stond toch echt PPP in die foutmelding die hij gaf... Nouja het zal wel.

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Keesk schreef op 01 December 2002 @ 22:42:
[...]

Nts in xp (ga er even van uit dat de topic starter dit heeft) moet je sowieso niet doen dat werkt niet echt lekker en bij mij staat mijn netwerkkaart op auto en geeft geen enkel probleem.
ik geef alleen maar aan wat mijn eigen ervaringen zijn met casema, ik kan het ook niet helpen dat de topic starter niet meer info geeft bij z'n probleem (staat toch duidelijk in de FAQ omschreven, hoe je een topic moet openen)... no flame intended :)

P.s. auto is natuurlijk ook een instelling die mogelijk is, maar bij computers moet je nou eenmaal alles uitproberen voordat iets werkt... soms kunnen de lulligste instellingen je uren zoekwerk kosten...

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

een search op google over ---Error 734: PPP-link control protocol was terminated--- leverde dit op
http://www.pleasehelp.com/faq/Error734.htm

dit kan ook het probleem zijn
12. Toggle the drop-down box to Allow unsecured passwordand press OK.

Verwijderd

Fear-factoR schreef op 01 december 2002 @ 22:32:
Casema Modem accepteert ook 10Mbit Full Duplex.
Draait hij hier al jaren probleemloos op
(heb nog zo een grote Comport 1000 staan)

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 23:18:
[...]
Casema Modem accepteert ook 10Mbit Full Duplex.
Draait hij hier al jaren probleemloos op
(heb nog zo een grote Comport 1000 staan)
kan natuurlijk... ik heb een COM21 en m'n verbinding knikkerde er in het begin om de 5 sec uit als ik 'm hoger had staan... dus het zal verschillen van modem tot modem :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
GerbenW schreef op 01 December 2002 @ 22:05:

Als je de melding krijgt dat je netwerkkabel niet is aangesloten ligt dat niet bepaald aan Wanadoo. Je hebt al een andere netwerkkaart en een andere kabel geprobeerd zei je, dan ligt het misschien aan de aansluiting in de kabelmodem.
Jij weet duidelijk niet waarover je het hebt. Er is tegenwoordig (wat zeg ik... al jaren) een technologie die PPPoE heet ofwel PPP over Ethernet. Deze technologie wordt gebruikt om over een Ethernet verbinding een login/username te gebruiken.

Wanadoo gebruikt deze technologie bij haar abonnementen, en ook Kabelfoon gebruikt dit met haar nieuwe DOCSIS modems. Verder wordt PPPoE veelal toegepast bij (A)DSL verbindingen.

Als hij zijn PPP gedeelte weghaald bij zijn netwerkonderdelen kan ie helemaal niet meer internetten :)

Om terug te keren naar het oorspronkelijke probleem: Ik denk dat het signaal af en toe een dipje heeft.... dit kan zowel aan Wanadoo/Casema liggen als aan de aansluiting binnenshuis. Ben je overgestapt van DEMOS naar Wanadoo Premium dan is de kans groot dat je nog steeds TV kabel naar je computer hebt lopen en daar het modem op hebt gezet. Het is beter het modem als eerste af te splitten (in de meterkast, of in ieder geval ergens beneden) en een UTP kabel naar de computer te trekken. Ook kan het zijn dat Casema simpelweg net iets te weinig signaal leverd..... hier kan alleen een Casema monteur wat aan doen door bij jou de signaal sterkte door te meten en hierop een aanpassing verichten.

Succes.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

maartena schreef op 02 december 2002 @ 00:21:
[...]
Om terug te keren naar het oorspronkelijke probleem: Ik denk dat het signaal af en toe een dipje heeft.... dit kan zowel aan Wanadoo/Casema liggen als aan de aansluiting binnenshuis. Ben je overgestapt van DEMOS naar Wanadoo Premium dan is de kans groot dat je nog steeds TV kabel naar je computer hebt lopen en daar het modem op hebt gezet. Het is beter het modem als eerste af te splitten (in de meterkast, of in ieder geval ergens beneden) en een UTP kabel naar de computer te trekken. Ook kan het zijn dat Casema simpelweg net iets te weinig signaal leverd..... hier kan alleen een Casema monteur wat aan doen door bij jou de signaal sterkte door te meten en hierop een aanpassing verichten.

Succes.
bij het installeren van casema internet wordt er door de monteur van casema een signaal-versterker geplaatst op de plek waar de TV-kabel het huis binnenkomt, deze heeft een apparte split voor het internet gebeuren en wordt afgesteld op het sterkste signaal... dus het signaal is altijd sterk genoeg... tenzij je zo oenig bent zelf aan die instellingen te gaan zitten klooien... :X

Verwijderd

Topicstarter
ff wat replies:

- ik was vergeten te vertellen dat ik de connection wizard in xp gebruik om verbinding te maken, ik gebruik dus geen nts, daar was ik namelijk al voor gewaarschuwd
-dat van http://www.pleasehelp.com/faq/Error734.htm wordt ook door xp gegeven maar alles stond al zoals het moet
-ik heb voor de zekerheid mn netwerkkaart op 10 Half mode gezet
-maartena ik denk dat je gelijk hebt en zal bellen voor een monteur
-Fear-factoR bij de aansluiting van de modem was het signaal zwak en de monteur is later langsgekomen om die te checken, dus daar kan wel het probleem zitten. Ook hebben ander met wanadoo broadband last gehad met het signaal

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 07:42:
ff wat replies:

-Fear-factoR bij de aansluiting van de modem was het signaal zwak en de monteur is later langsgekomen om die te checken, dus daar kan wel het probleem zitten. Ook hebben ander met wanadoo broadband last gehad met het signaal
dan zal het toch daaraan liggen, ik hoop alleen dat je dan niet betaald hebt voor de installatie. Als die niet in orde is moet je namelijk niet tekenen voor accoord...

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 07:42:
ff wat replies:

- ik was vergeten te vertellen dat ik de connection wizard in xp gebruik om verbinding te maken, ik gebruik dus geen nts, daar was ik namelijk al voor gewaarschuwd
-dat van http://www.pleasehelp.com/faq/Error734.htm wordt ook door xp gegeven maar alles stond al zoals het moet
-ik heb voor de zekerheid mn netwerkkaart op 10 Half mode gezet
-maartena ik denk dat je gelijk hebt en zal bellen voor een monteur
Met die broadband connection wizard moet je in een keer het internet op kunnen. Als het daar niet mee lukt lijkt het mij inderdaad een storing te zijn, want je hoeft zelf zo goed als niets in te stellen voor die verbinding via XP.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Pewwy schreef op 02 december 2002 @ 16:48:
[...]
Met die broadband connection wizard moet je in een keer het internet op kunnen. Als het daar niet mee lukt lijkt het mij inderdaad een storing te zijn, want je hoeft zelf zo goed als niets in te stellen voor die verbinding via XP.
Dat betekent niet dat er niets verkeerd kan staan hoor...
Pagina: 1