Toon posts:

Wat vinden jullie de beste monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is volgens jullie de beste CRT (dus geen LCD!) monitor die er ooit gemaakt is, ongeacht de prijs en het formaat.
Zomaar nieuwsgierig...

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Iiyama Vision Master Pro 510 (22")

+/- 2100 piek

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Zo'n Silicon Graphics 24" breedbeeld. Absoluut "the best of the best" >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Niet die suffe VIsionMasters dus. Die zijn brak. Trinitron weet je wel? Redelijk scherp, maar *o zo irritante* horizontale streepjes.
check anders die Philips Brilliance 21" dingen. Die zijn dan ook meteen 4000 piek ipv zo'n schamele 2100.. geeft op zich ook al wel wat aan...

Verwijderd

IIyama A901 HT

Dit is een goede prijs/kwaliteit monitor
19 inch, Flatron.

ongeveeer Fl 1300,-

• Tassadar

Tassadar

"Flatron" als in "Net zo erg als Trinitron" :)

Verwijderd

Iiljama Vision Master Pro 450

Gewoon super goed voor een vette prijs ongeveer 1300,- (zie ook posting boven).

Verwijderd

Topicstarter
OK, GEEN IIYAMA DUS!

Dat zijn brakke monitoren! Wat vinden jullie ongeacht de PRIJS de beste monitor?

Verwijderd

Sjeezus man wat is er nou weer mis met Iiyama's? Niks dus

Verwijderd

Die breedbeeld van APPLE, ok ik haat apple, macintosh hele gedoe, maar die breedbeeld die ze hebben is errrug bruut, ooit gezien op een beurs, kwaliteit is errug goed.

Url ben ik te lui voor om te zoeken, vast wel op www.apple.com :-)

Maar IIYAMA Vision Master pro 510, is zekr neit slecht...

Verwijderd

De Iiyma A702HT.
btw, Iiyama gebruikt Diamondtron beeldbuizen, en dus geen Trinitron!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
SONY!!!!

GDM-F500R(21") of de GDM-FW900(24")

lmd :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik ben nog steeds niet overtuigt en Iiyama is KUT! Ik bedoel, kan niet niemand iets beters verzinnen dat Iiyama en Sony?

• Horus
  • Laatst online: 30-08 13:35

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
LG Flatron

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Iiyama is KUT! Ik bedoel, kan niet niemand iets beters verzinnen dat Iiyama en Sony?[/quote]Hey leuk dat je dat zo roept zonder argumenten. Ik neem aan dat alle mensen die reageren en een IIYAMA adviseren, als tweaker, zeker weten waar ze het over hebben! We zijn allemaal nerds, en zitten bijna allemaal 247 achter een monitor. We reageren allemaal op jouw bericht met onze eigen ervaringen, en dan sta jiuj als Jaapaap een beetje te roepen dat het 'kut' is, ipv dat je gewoon respect hebt voor het feit dat we antwoord geven, ipv ons af te zeiken dat we zo`n 'kut' monitor hebben.

Ik wens je veel succes maar met dit soort postings kom je nergens JaaAAP

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 12:27 schreef Horus het volgende:
Beeldschermpje ?
http://www.sgi.com/realitycenter/rc3300w.html[/quote]DISCO! :)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ok drLiter,

Ik vroeg toch helemaal niet welke monitor iedereen hier heeft? Lees eerst een goed mijn vraag door! Ik wil weten wat jullie de beste monitor vinden ONGEACHT de PRIJS. Dan moet je dus niet met een Iiyama, LG, Sony ofzo aankomen. Die heeft iedereen thuis staan en zijn best leuk voor de prijs, maar er bestaan veel betere monitoren.

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Maar toch heeft hij een good point: Iiyama is idd een goede monitor als je kijkt naar prijs/kwaliteit-verhouding.
Maar er zijn echt wel veel beter monitors.

En wat dat betreft ben ik het geheel eens met Redje, want de Sony GDM-F500 [21"] is echt dè topper op CRT-gebied.
Kijk maar in het dreamsystem van Anandtech; daar wordt'ie nog iedere keer gekozen.

Hij kost ook wat [zo'n f.4500,-], maar dan heb je ook wat.
En laat ik nu net tegen het kleinere broertje van deze aan te moeten ;) kijken op 1600x1200x32@85Hz [Sony GDMF-400 19", dikke f.2100,-].
En ik vind'm heel wat beter dan de Iiyama's waar ik achter heb gezeten. En dat zijn dan de 22" en de 19" flattrons.
Aan die twee lijntjes raak je wel gewend.
Met deze monitor ga ik het nog heel lang doen [jaartje of vijf], om dan een super TFT-tje te halen als die betaalbaar zijn.

Nee, nothing beats a Sony... :)

Verwijderd

Lyama monitoren zijn inderdaad niet de beste als je niet kijkt naar prijs. Dus als geld geen probleem is:

Philips
Eizo
Sony

(daar betaal je trouwens allemaal ruim boven de 4 mille voor de "beste" versies/

Verwijderd

Ok ik heb eik alleenmaar 17inchers omdattie toch zat groot zijn...

Hier staat nu een Highscreen MS1795P geval.. ongeveer 2,5 jaar oud denk ik... Prima beeldscherm niets mis mee, lekker scherp enzo, heel klein beetje bol, maar dat merk je nieteens

Vandeweek hebbik eindelijk zelf ene pc gekocht en daar zou in eertse instantie dus ene Iiyama 17" SJ7100 ofzo? weetut al nieteens meer. iig een 17"van Iiyama van rond de 600 piek... maar daar zat ene prodiuctiefout in ofzo dus die kon diegene waar ik bij heb besteld niet leveren tijdelijk.. toen hebbik voor zo'n LG studioworks ding gekozen.. en ik moet zeggen.. ook die zietr prima uit, lekker helder, lekker kleine res. lekker scherp enzo...

• Tassadar

Tassadar

Riep ik dit niet al op pagina 1?
Philips Brilliance. Unbeatable.

LG is ook best goed trouwens.

• Dark
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

De beste vind ik deze: http://www.panoramtech.com/vipdesk.htm
of http://www.panoramtech.com/vs36dsk.htm
als geld toch geen rol speelt

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik de stelling veranderen. Volgens mij is de beste CRT monitor ter wereld (op dit moment) deze:

Eizo F980 21" kost zo'n 5500 gulden

http://www.eizo.co.jp/welcome/product/fs_f980.html

De specs in het kort:
0.23mm dotpitch, geen horizontale lijnen
2048x1536@85Hz of 1600x1200@109Hz

Wie biedt meer?
(Tassadar, idd zijn Philips en LG niet verkeerd :) )

• Tassadar

Tassadar

Die is idd wel kewl.
Iig beter dan die rare Iiyama krengen. :)

Je bedoelde trouwens "Geen horizontale lijnen" neem ik aan? (ipv vertikale) ZOals die lelijke trinitron dingen...

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Jaapaap,

als jij kan zeiken, dan kan ik het ook (en waarschijnlijk nog een beetje beter ook).

"wat is het nut van deze vraag. wat schiet je op met het antwoord?"

als je zoŽn vraag stelt, kun je ervan uitgaan dat niet iedereen hetzelfde "goed" vindt (lees "goed"=subjectief). bij jou zijn de specificaties heel erg belangrijk, een ander vindt de prijs/kwaliteit verhouding nogal belangrijk (de gemiddelde iiyama-gebruiker).

mijn punt is dus dat je wel een erg grote bek hebt met je "lees mijn vraag eens goed", terwijl je zelf de vraag en de mogelijke antwoorden niet helemaal hebt doorgedacht.

als je dus wat wilt weten, stel dan duidelijk vast wat de criteria zijn.

oh ja: ik vind mijn noname 14" monitor wel een toppertjes. zo bol dat ie van achter de monitor zelfs nog een goede kijkhoek heeft.

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
öeps, zeik me maar af ;)

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 12:57 schreef Tassadar het volgende:
Die is idd wel kewl.
Iig beter dan die rare Iiyama krengen. :)

Je bedoelde trouwens "Geen horizontale lijnen" neem ik aan? (ipv vertikale) ZOals die lelijke trinitron dingen...[/quote]Sorry hoor maar dit soort reactie's zijn natuurlijk gewoon dom gezien het feit dat dat "domme" Triniton al meer dan 10 jaar de markt domineert al helemaal op proffesioneel gebied en echt beter spul als dat is er gewoon niet en zeker niet in een gewone CRT

en als ik moch kiezen dan stond deze nu voor mijn neus Sony FW900 FD Trinitron

Verwijderd

Topicstarter
Haha dualspeed,

Ik heb mijn vraag denk ik prima geformuleerd. Wat is de beste monitor, ongeacht de prijs en het formaat. Dan kan je dus onmogelijk met een Iiyama aankomen, want het is gewoon een feit dat er betere monitoren bestaan. Ik stel deze vraag overigens gewoon uit nieuwsgierigheid.
Zo te zien was je er zelf ook al achtergekomen dat je verhaal niet helemaal klopte :)

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Gos, je wou dus eigenlijk gewoon horen dat Eizo de beste is;)....zeg dat dan meteen en vraag daar onze mening over ipv inderdaad alles af te zeiken dat geen Eizo is.
Misschien bedoel je het niet zo lullig ( ik ook niet), maar je toon komt wel wat iri over...

xMouse

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>OK, GEEN IIYAMA DUS!
Dat zijn brakke monitoren! Wat vinden jullie ongeacht de PRIJS de beste monitor?[/quote]Dit zijn juist perfecte monitoren...

ik heb 19" Visonmaster Pro450,
beter dan CTX , LG, Philips!, Eizo!.
En zeker als de prijs vergelijkt.

GReetz Adder

Verwijderd

Topicstarter
Black_Adder SUKKEL! Ik vroeg toch niet naar de prijs! Ongeacht de prijs!!!!!!!!!!!!

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Wat wil je nou??

Sjees zit je iedereen aftezeiken die geen Eizo zegt ofzo?? Eizo is ondanks de prijs ook niet DE beste...

*Redje vind het een trieste topic aan het worden

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Krijg de hik met je eizo....en zit inderdaad niet iedereen af te zijken....
Op die manier heeft niemand zin om zijn mening te geven:(:(:(

xMouse

Verwijderd

Eindelijk...ik zat nu net ff die postings te lezen maar het duurde wel lang voordat de naam EIZO valt...heb zo'n 17" EIZO ns op de kop getikt bij een faillisement voor een rooitje..dat was toen goedkoop voor een EIZO...perfect ding kein thema...

Maar toch ff wat anders...gebruiken ILJAMA en EIZO niet dezelfde beeldbuizen??? Dat heb ik ergens ooit gelezen dacht ik...hoop ik...toch????
KORTOM EIZO FOR THE RITCH!!!

Tommy

Verwijderd

Ja, als ik ruimer in mijn geld zat dan nu ging ik ook voor EIZO, zeker weten.
Alleen voor arme stakkers zoals ik is 1.500,-voor een 19'er wel genoeg :D
Oh ja, er bestaan nog wel betere dan EIZO, 4 tot 5x zo duur nog es..... maar daar kijk ik niet eens meer naar.

• eXhale
  • Niet online
Ook een EIZO user hier....
Kost ff wat, maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Geld boeit niet?

Plasmaschermpje!

• X-Treme
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 18:17

X-Treme

[X-Treme]

eej AAP, snap niet dat je zoiets vraagt. Je schiet er niks mee op. En dan nog, zit niet zo te zeiken.

Wat betreft mijn ervaringen. Heb nu 2 IIYAMA monitor (Vision Master Pro 450 en een 411). Deze bevallen kei goed en de prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.

Heb zelf een 20" EIZO FlexScan T67 monitor gehad, maar 2 maanden na de 3 jaar garantie was de beeldbuis aan het einde van zijn leven. Oplossing, nieuwe beeldbuis... en aangezien een beeldbuis heel de monitor is...

Voor mij geen EIZO meer.

AMD 1.4Ghz, MSI K7 Turbo RAID Limited Edition, 768Mb PC133, GeForce 2 GTS Pro 64Mb, Maxtor 60Gb 7200, IBM 60Gb 7200, WD 80Gb 7200, Plextor 24/10/40

• Orac
  • Laatst online: 23:46

Orac

Ik mis je papa.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 12:42 schreef ro__ het volgende:
Maar toch heeft hij een good point: Iiyama is idd een goede monitor als je kijkt naar prijs/kwaliteit-verhouding.
Maar er zijn echt wel veel beter monitors.

En wat dat betreft ben ik het geheel eens met Redje, want de Sony GDM-F500 [21"] is echt dè topper op CRT-gebied.
Kijk maar in het dreamsystem van Anandtech; daar wordt'ie nog iedere keer gekozen.

Hij kost ook wat [zo'n f.4500,-], maar dan heb je ook wat.
En laat ik nu net tegen het kleinere broertje van deze aan te moeten ;) kijken op 1600x1200x32@85Hz [Sony GDMF-400 19", dikke f.2100,-].
En ik vind'm heel wat beter dan de Iiyama's waar ik achter heb gezeten. En dat zijn dan de 22" en de 19" flattrons.
Aan die twee lijntjes raak je wel gewend.
Met deze monitor ga ik het nog heel lang doen [jaartje of vijf], om dan een super TFT-tje te halen als die betaalbaar zijn.

Nee, nothing beats a Sony... :)[/quote]Heeft die Sony die jij hebt ook twee van die horizontale lijntjes? Ik zit er aan te denken deze te kopen...

Verder moet ik zeggen dat de vraag van deze topic een beetje zinloos is (no offence). De meeste mensen hebben ervaring met slechts hooguit een paar monitoren. De meeste reacties van: ik vind merk X het best, komen meestal af van mensen die zo'n monitor hebben. Dat schiet dus niet op.

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Voxx:
Yep, hij heeft nog steeds twee van die horizontale steunlijntjes [het is trinitron hè].

Maar die wennen wel, en als je de dotpitch weet [.22], ben je dat ook snel vergeten. Dat is dus nog scherper dan die EIZO [al klinkt 1600x1200@109 bij die zeker niet slecht ;)]

Verwijderd

Shevar, even voor de duidelijkheid.

Het is iiyama en niet Lyama ofzo!

Blijkbaar heb je er nog nooit een gezien.
Pagina: 1