[Laptop] Dell Inspiron scherm slijtage

Pagina: 1
Acties:

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:11
Ik heb nu zo'n 3/4 jaar een Dell Inspiron 8100 met 15" UXGA-scherm (1600*1200). Opzich prima ding en mooi beeld, maar de laatste tijd zie ik steeds meer troep in mijn scherm verschijnen. Geen rotzooi, maar het ziet ernaar uit dat sommige letters en de Windows taakbalk een beetje in het scherm zijn gebrand. Net als dat vroeger kon gebeuren met dan die oude monitoren.

Hier een plaatje. Hij is niet heel scherp, maar je ziet die donkere horizontale gloed. Als je goed kijkt zie je ook een stukje Winbar erin "gedrukt". Dat is de ingebouwde DU-meter met die pijltjes van up- en download.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/Dell.jpg

Nu is mijn vraag of ik hier gewoon garantie op heb, aangezien de laptop nog geen jaar oud is (ik heb 3 jaar garantie). Ik ga morgen zowieso naar Dell bellen. Ik heb het scherm nog nooit schoon gemaakt met een nat doekje of iets dergelijks. Ik zie het op mijn scherm dat het er echt ingebrand is om het zo maar te zeggen.

En hebben jullie dit ook weleens gehad ? Naar mijn mening is dit toch al verleden tijd enzo ? Graag jullie meningen/ervaringen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Smarron schreef op 01 december 2002 @ 21:38:
Ik heb nu zo'n 3/4 jaar een Dell Inspiron 8100 ....

[..]

.....aangezien de laptop nog geen jaar oud is (ik heb 3 jaar garantie).
Hier ontgaat mij de logica :?

Ik kan nu niets zinnigs zeggen....
Na 4 jaar intensief gebruik ----> kan gebeuren.
Na 1 jaar intensief gebruik ----> garantie.

Verwijderd

3/4 is driekwart.

Lijkt me onder je garantie vallen. Dell geeft pick-up & return garantie op alles behalve laten vallen enzo, volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 22:03 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Niet alle dingen kunnen onder garantie hersteld worden, als het inbranden je eigen schuld is (wat mij in dit geval onwaarschijnlijk lijkt) dan zal men het waarschijnlijk niet vergoeden...

Maar zoals gezegd kun jij hier imho weinig aan doen, en zal het naar mijn idee ook wel onder de garantie vallen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 22:03:
[...]

3/4 is driekwart.

Lijkt me onder je garantie vallen.
Ow ik dacht 3 a 4 jaar :+, vondt het al zo raar :p
Nou dan duidelijk garantie geval, kan me bij mijn oude werkgever nog herinneren dat er een scherm vervangen werd van een bijna 2 jaar oude Dell laptop, kosten: 1100 gulden.... let wel: kosten van Dell, was maar 1 jaar garantie, maar zelfs na 2 jaar moest het niet kunnen. :)

• Smarron
Sorry voor de onduidelijkheid, ik had hem begin dit jaar gekocht.
Hier een nog iets duidelijkere foto. Damn, het gaat er steeds lelijker uitzien zo :(

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/Dell2.jpg

Ik ben ook van mening dat het gewoon onder de garantie valt, maar je weet maar nooit.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48

Sick Nick

Drop the top!

hmmm, weet ik dat ook weer
* Sick Nick uninstalled statbar en zet screensaver op 2 mins

Geen zin om over een half jaar ook met een half verneukt scherm te zitten :{

Wat ik wel heb is dat er een paar toetsen tegenaan zitten als ie dicht is. Als je dan het scherm bekijkt als ie uit staat zie je het maar zodra je m aanzet zie je het niet meer. Dus niet zo'n ramp maar wel slordig.

• Smarron
Sick Nick schreef op 01 December 2002 @ 22:11:
hmmm, weet ik dat ook weer
* Sick Nick uninstalled statbar en zet screensaver op 2 mins

Geen zin om over een half jaar ook met een half verneukt scherm te zitten :{

Wat ik wel heb is dat er een paar toetsen tegenaan zitten als ie dicht is. Als je dan het scherm bekijkt als ie uit staat zie je het maar zodra je m aanzet zie je het niet meer. Dus niet zo'n ramp maar wel slordig.
En ik vond Winbar nog wel zo handig :(

Ik heb dat ook van die toetsen, maar dat is wel goed van het scherm af te krijgen. Toch ook wel een klein minpuntje.

Weet iemand ongeveer hoe lang het duurt voordat ik de laptop weer terug heb? Maximaal 3 werkdagen toch?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

kan je dat eraf krijgen? hoe dan?

Heb nog niet echt geprobeerd met reinigingsmiddelen over dat scherm te raggen, iets zegt me dat t dan helemaal de boel verrot vreet?

• Smarron
Sick Nick schreef op 01 december 2002 @ 22:17:
kan je dat eraf krijgen? hoe dan?

Heb nog niet echt geprobeerd met reinigingsmiddelen over dat scherm te raggen, iets zegt me dat t dan helemaal de boel verrot vreet?
Gewoon zo'n droog doekje. Ik gebruik ook geen vloeibaar spul. Ik was er wel snel bij, als het er al een jaar opzit lijkt het me wel een probleempje. Maar dan zeg ik ook: garantie! Het is immers een fout van Dell, toch ?

[ Voor 5% gewijzigd door Smarron op 01-12-2002 22:20 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Smarron schreef op 01 December 2002 @ 22:15:
[...]
En ik vond Winbar nog wel zo handig :(

Ik heb dat ook van die toetsen, maar dat is wel goed van het scherm af te krijgen. Toch ook wel een klein minpuntje.

Weet iemand ongeveer hoe lang het duurt voordat ik de laptop weer terug heb? Maximaal 3 werkdagen toch?
Heb je niet gewoon on-site garantie dan?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verzenddatum systeem: 10/6/2002

Dus niet echt oud dacht ik zo. Maar dat krijg je er gewoon met een doekje af, da's mooi :)

[edit]
Ja, heb gewoon 3 jaar pickup/return maar als je die zooi er zelf af kan halen doe ik t zelf wel :)
En als zij het eraf halen blijft het toch gewoon terug komen of ze moeten m'n toetsenbord 3mm verlagen ofzo ?

[ Voor 48% gewijzigd door Sick Nick op 01-12-2002 22:26 ]

• Smarron
Timmert schreef op 01 december 2002 @ 22:21:
Heb je niet gewoon on-site garantie dan?
Ja, lijkt me wel ja. Ik bel ze ook morgen meteen op. Ze hebben me al een keer geholpen met een CD-RW die niet wilde formatteren. Kwamen ze een nieuwe langsbrengen de volgende dag! Erg goed! Niet dat deze nieuwe wel formatteert |:( maar goed.
Sick Nick schreef op 01 december 2002 @ 22:21:
Verzenddatum systeem: 10/6/2002

Dus niet echt oud dacht ik zo. Maar dat krijg je er gewoon met een doekje af, da's mooi :)
Niet te ruw doen, blijft een TFT ;) maar als het goed is gaat het er wel vanaf.

• Smarron
Sick Nick schreef op 01 december 2002 @ 22:21:[edit]
Ja, heb gewoon 3 jaar pickup/return maar als je die zooi er zelf af kan halen doe ik t zelf wel :)
En als zij het eraf halen blijft het toch gewoon terug komen of ze moeten m'n toetsenbord 3mm verlagen ofzo ?
En dan als de garantie bijna af is gelopen alsnog gebruik maken van Dell's pick up & return :Y)

Maar is het erg goed zichtbaar bij jou dan? Bij mij viel het bijna niet op. Ik kwam er al met moeite achter dat het van mijn toetsenbord kwam.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Smarron schreef op 01 December 2002 @ 22:28:
[...]
Ja, lijkt me wel ja. Ik bel ze ook morgen meteen op. Ze hebben me al een keer geholpen met een CD-RW die niet wilde formatteren. Kwamen ze een nieuwe langsbrengen de volgende dag! Erg goed! Niet dat deze nieuwe wel formatteert |:( maar goed.

[...]
Niet te ruw doen, blijft een TFT ;) maar als het goed is gaat het er wel vanaf.
Dat formateren heb ik wel eens eerder gehad, dan maak je een rw in je cd-rw drive en die pc kan m met geen mogelijkheid weer formatten.
Dan ram je m in een andere pc, die format m weer prima.

Lang leve de techniek zeg maar :+

Trouwens net even geprobeerd met een theedoek, gaat er inderdaad af.
Heb wel eventjes het 'hijg trucje' moeten doen, warme adem erop zodat het beslaat en dan meteen eraf poetsen. Schermpje weer puntjes vrij (Voor een week ofzo...)
Smarron schreef op 01 December 2002 @ 22:30:
[...]
En dan als de garantie bijna af is gelopen alsnog gebruik maken van Dell's pick up & return :Y)

Maar is het erg goed zichtbaar bij jou dan? Bij mij viel het bijna niet op. Ik kwam er al met moeite achter dat het van mijn toetsenbord kwam.
Ik zag allemaal puntjes zitten als ik onder bepaalde hoek keek (zeg maar 60 graden van de rechterkant) als ie uitstond, ik eens kijken hoe dat zou kunne. Wat blijkt, de randjes van de toetsen stonden krom naar boven en de 4 hoekpunten zat vrolijk tegen m'n tft aan als ie dicht is.

Goed over nagedacht bij dell, maar zal over een jaartje of 2 eens die return spul gebruiken voor een nieuwe scherm :D

[ Voor 30% gewijzigd door Sick Nick op 01-12-2002 22:33 ]

• Smarron
Sick Nick schreef op 01 december 2002 @ 22:31:
Dat formateren heb ik wel eens eerder gehad, dan maak je een rw in je cd-rw drive en die pc kan m met geen mogelijkheid weer formatten.
Dan ram je m in een andere pc, die format m weer prima.

Lang leve de techniek zeg maar :+
Yep, zo doe ik het ook. Tis maar een kleine moeite. Welk merk brander heb jij? Ik had een Matshita ofzo, nu een HL-DT ofzo :? Ik las op het Delltalkforum dat de Sony het wel goed deed, maar die kreeg ik niet :/
Trouwens net even geprobeerd met een theedoek, gaat er inderdaad af.
Heb wel eventjes het 'hijg trucje' moeten doen, warme adem erop zodat het beslaat en dan meteen eraf poetsen. Schermpje weer puntjes vrij (Voor een week ofzo...)
Gelukkig! Ja, even kan niet kwaad. Wel goed wegboenen.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

ik heb in m'n laptop zelf geen fikker, heb m zo goedkoop mogelijk gekocht als laptoppie voor school. Dus geen fikker of dvd of combo, kleine hd, gewoon basic (zie specs)

Ik had dat met m'n oude Sony crx140 (8/4/32) en AOpen 12/10/32 fikker in m'n desktop. Sinds ik liteon fikkers heb heb ik er nog geen last van gehad.

Maar denk dat het eerder aan de software ligt dan aan het merk fikker. Misschien dat sommige stukjes software bij het branden van de rw iets niet helemaal volgens specs doen ofzo.

Overigens is m'n cd-rom in laptop van samsung

Wat zijn die 2e accu's trouwens smerig duur bij dell, 110 euro voor een accutje :(

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
Knap een ingebrande TFT heb ik nog nie gezien is technies onmogelijk vreemd.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Smarron
Da_Drake schreef op 02 December 2002 @ 11:02:
Knap een ingebrande TFT heb ik nog nie gezien is technies onmogelijk vreemd.
Klopt ja, maar niets blijkt minder waar.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dis nit goed.. ff Dell bellen en nieuw scherm vragen. Morgen heb je dan een nieuw scherm :)

Dis echt vaag.. dacht dat je last van die krasjes had in je scherm, door de toetsen die ertegenaan botsen. Das ook vervelend, maar lang niet zo erg als dit :/

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Smarron
Even net Dell gebeld. Eerst werden alle standaard procedures doornomen. Is het zichtbaar in de bios en in DOS. Ook een biosupdate gedaan. Dit mocht ook niet baten. Ik was toch er al 200% zeker van overtuigd dat het echt in het scherm zit en het niet ergens anders aan ligt. Maar bij Dell willen ze toch eerst alles controleren. Heb gevraagd of ik anders een foto op moest sturen, maar dat was niet echt nodig volgens mij.

Ik bel zo weer terug. Dan wordt het scherm denk ik omgeruild.

[ Voor 68% gewijzigd door Smarron op 02-12-2002 13:24 . Reden: Ik was nog niet eens klaar met posten, verstuurt hij hem :( ]

• Smarron
Ze komen hem donderdag ophalen, dan wordt het scherm vervangen.

• Smarron
Nog even het resultaat:

De laptop zou afgelopen donderdag 5 december worden opgehaald (ik had maandag 2 december gebeld). Ze stonden echter al dinsdag voor de deur! Gelukkig was ik net thuis. Op 5 december lag er al een briefje op de deurmat dat ze waren langsgeweest! Snel !! Ze zouden vrijdag weer komen. Ze waren helaas niet meer geweest en heb vandaag even gebeld naar UPS. Ze vertelden mij dat ze voor 16.00u langs zouden komen mits ik thuis was, en net ging de bel al! Het scherm is vervangen. Ik ga meteen kijken of het beeld weer mooi is!

Kortom, Dell levert echt supersnelle service, UPS ook, maar mocht er wat mis gaan, even bellen en ze staan dezelfde dag nog voor de deur!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een Latitude C840 met hetzelfde scherm. Het schijnt een bekend probleem te zijn, en bij mij is idd het scherm ook omgeruild met (tot nu toe) prima resultaat. Ik heb nergens meer last van

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad met m'n Inspiron.
Een dag na het bellen stonden ze al op de stoep, 3 dagen later had ik 'm terug met nieuw scherm.

Top service!
Pagina: 1