[RAID] bij ide scanning niet verder

Pagina: 1
Acties:

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
heb net ff een 80gig aangesloten en d8 he laat ik mijn 2x 60 es in raid zetten..
dus aansluiten om de raid controller (heb ze gewoon aan 1 kabel in 1 slot dus)
zijn 2 identieke schijven...
maar er staat ngo gewoon shit op en zijn dus in partities ingedeeld....kan het daar aan liggen?

want mijn probleem is als volgt...heb een msi moederbord....de raidcontroller enabled staan...
nu gaat ie bij het opstarten dus een ide scan doen..
na de scan gebeurd er echter nix meer...kan nix instellen of wat dan ook....

moeten de schijven eerst dus echt helemaal leeg en zonder partities....of zou het in principe zo ook kunnen hoe ik het probeer..

heb de search gebruikt, maar kan geen topics over raid haast vinden (search werkt niet lekker)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De schijven hoeven niet leeg te zijn.. Misschien heb je ze verkeerd bekabeld/bejumperd. Probeer de Cable Select jumperinstelling en let goed op hoe je de 80pins kabel aansluit. Verder zou ik de schijven elk op een aparte kanaal van de RAID controller hangen. Twee schijven uit eenzelfde RAID array op eenzelfde kabel hangen is nou niet zo bevorderlijk voor de snelheid, omdat ze dan niet tegelijk aangesproken kunnen worden..

Oh ja, de Externe Omega search werkt wél lekker

• tjAb
BalusC schreef op 01 december 2002 @ 21:21:
De schijven hoeven niet leeg te zijn.. Misschien heb je ze verkeerd bekabeld/bejumperd. Probeer de Cable Select jumperinstelling en let goed op hoe je de 80pins kabel aansluit. Verder zou ik de schijven elk op een aparte kanaal van de RAID controller hangen. Twee schijven uit eenzelfde RAID array op eenzelfde kabel hangen is nou niet zo bevorderlijk voor de snelheid, omdat ze dan niet tegelijk aangesproken kunnen worden..

<small>Oh ja, de Externe Omega search werkt wél lekker</small>
jumpers en kabels zitten goed...
hoe bedoel je hoe je de 80pins aansluit? kan dat op meer manieren dan? of doel je op master slave....want het staat allemaal goed...ik word er gek van..

heb ze nu weer op 2 kabels zitten..maar ja scannen....en verder nix..
dus dan maar weer power eraf...anders start de pc neit op.. :'(

nog andere ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door tjAb op 01-12-2002 21:44 ]

• tjAb
aarg...
nou ik ben erachter...
damn...had net 3 nieuwe rounded cables....en jahoor...1 doet het gewoon niet..

tering...nou daar ben ik 2 uur zoet mee geweest