Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Neon draad lichtcel driver?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 12:48
Hey,

ik ben m'n xbox aan het modden en wil er binnenkort een neon draad doorheen laten lopen (door de gleuven bovenop de case).
Ik kwam terecht op http://www.airbrushlijnden.com/coolneon.htm en zag daar een geschikte neon draad.

Er wordt een 'lichtcel driver' bijgeleverd.
Kan ik die lichtcel driver vastsolderen aan m'n xbox, of moet ik verder zoeken naar een andere neon draad?

Hoe krijgt een neon draad/ccl normaal stroom in een kast?

[ Voor 10% gewijzigd door TangLeFuzZ op 01-12-2002 21:30 ]

Verwijderd

Mmm prijzen zijn niet mis, kijk eens op www.space-promotion.nl en dan bij Sunbeam. Een complete set van 1,5 meter incl inverter (driver) voor 22.50

Verwijderd

Ze zijn niet echt duidelijk daar hè? Ze hebben het over 2 penlitebatterijen dus dat zal wel 3v (of 1,5v als het parralel is) zijn. Normaal wordt glowstring gevoed door 12v (wat je uit een molex in je pc trekt)

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 21:09:
Mmm prijzen zijn niet mis, kijk eens op www.space-promotion.nl en dan bij Sunbeam. Een complete set van 1,5 meter incl inverter (driver) voor 22.50
Hmmm die is wel interessant :)
Alleen jammer dat het Aqua Blue is, ik ben op zoek naar gewoon blauw.
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 21:12:
Ze zijn niet echt duidelijk daar hè? Ze hebben het over 2 penlitebatterijen dus dat zal wel 3v (of 1,5v als het parralel is) zijn. Normaal wordt glowstring gevoed door 12v (wat je uit een molex in je pc trekt)
Ze hebben het over een lichtcel driver, maar bij de draagbare neondraden krijg je geloof ik een andere, waar batterijen in moeten.

Geloof ik :?

Ik heb al wel gemailed of ik ze ook op m'n pc aan kon sluiten (xbox in mijn geval), maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
Zou het misschien wat zijn om ergens zo'n inverter te kopen die je normaal in je pc gebruikt, en het neon draad zelf wel daar? (volgens mij zijn zij de enige met 2 mm op internet (in NL)).

[ Voor 101% gewijzigd door TangLeFuzZ op 01-12-2002 21:16 ]

• TangLeFuzZ
Hmmm ik kom er dus net achter dat het eigenlijk helemaal niet nodig is om 2 mm te gebruiken, ik kan ook wel een dikkere gebruiken voor m'n xbox :|

Weten jullie dan misschien waar je nog meer glowwires/neon draden in Nederland kunt bestellen?

[ Voor 255% gewijzigd door TangLeFuzZ op 01-12-2002 21:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 21:09:
Lees voor je blaat :Y)

Verwijderd

Kaart met dealers waar je ze volgens mij van die glowwires kan kopen.

Op: http://www.recom.nl/RECOM...20Reseller%20Map%20NL.pdf

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 21:36:
Kaart met dealers waar je ze volgens mij van die glowwires kan kopen.

Op: http://www.recom.nl/RECOM...20Reseller%20Map%20NL.pdf
Thanks...ik heb er even tussen gezocht, en deze is het goedkoopst (voor zover ik weet):
www.homeshop-productions.nl
Recom glowwire voor 22,50

Als ik 2 van die draden zou halen, kan ik die dan nog wel allebei makkelijk aansluiten?

[ Voor 11% gewijzigd door TangLeFuzZ op 01-12-2002 22:20 ]

Verwijderd

Duh, wie blaat er hier nu, ik probeer alleen maar een voordelig alternatief te regelen.

Verwijderd

Ik had het ook niet tegen jou, ik had het tegen TangleFuzz omdat hij naar een alternatief vroeg terwijl jij het al gegeven had :)

• TangLeFuzZ
Weet iemand misschien hoe je de Glowire Neon-String die je op www.perfect-systems.nl kunt bestellen moet monteren, en of ik er ook 2 kan gebruiken?

Ik kan ze namelijk niet bereiken via de telefoon (krijg piepje dat je normaal krijgt als het nr niet bestaat), en via email heb ik ook nog geen antwoord.

Verwijderd

Die inverters hebben toch 2 of 4 uitgangen, staat erbij, dus 2 snoertjes is geen probleem.

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 13:52:
Die inverters hebben toch 2 of 4 uitgangen, staat erbij, dus 2 snoertjes is geen probleem.
Ik moet er dus wel zo'n Travo bij kopen?
En waar sluit ik die travo dan precies aan?

[ Voor 14% gewijzigd door TangLeFuzZ op 02-12-2002 14:06 ]

Verwijderd

op je 12 volt dmv molex stekker.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op 02 december 2002 @ 14:03:
[...]

Ik moet er dus wel zo'n Travo bij kopen?
En waar sluit ik die travo dan precies aan?
Travo :? Ga je een travestiet kopen en aansluiten? :+ Trafo is het (van transformator :))

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 14:08:
op je 12 volt dmv molex stekker.
Kun je dat misschien iets uitgebreider uitleggen?
Ben met sommige elektronica nog niet echt zo wijs :)
dj_tsunami schreef op 02 December 2002 @ 14:32:
[...]

Travo :? Ga je een travestiet kopen en aansluiten? :+ Trafo is het (van transformator :))
Lol :D
Op de site van Perfect Systems staat 'Glowire 12V Spannings Travo - 2 aansluitingen', vandaar :)

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
TangLeFuzZ schreef op 02 december 2002 @ 14:41:
[...]
Kun je dat misschien iets uitgebreider uitleggen?
Ben met sommige elektronica nog niet echt zo wijs :)
Een molex stekker is een voedingsstekker zoals waar je je HDD op aansluit.

Verwijderd

IDD zon witte stekker met een rood-zwart-zwart-geel draadje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 14:57 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die Recom-draden kun je tot een zeker aantal aan elkaar doorlussen...
offtopic:
OMG dit is echt te erg :X
Afbeeldingslocatie: http://www.airbrushlijnden.com/Pics/Thumbs/neon4.jpg

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TangLeFuzZ
2 uitgangen houdt dus in dat ik hem ergens op aan kan sluiten, en daarnaast ook nog 's 2 slangen erin kan drukken?

Sorry dat ik teveel vraag, maar ik heb iets teveel ervaring met de verkeerde dingen bestellen, en dat schiet niet op :D

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op 02 December 2002 @ 15:10:
2 uitgangen houdt dus in dat ik hem ergens op aan kan sluiten, en daarnaast ook nog 's 2 slangen erin kan drukken?

Sorry dat ik teveel vraag, maar ik heb iets teveel ervaring met de verkeerde dingen bestellen, en dat schiet niet op :D
Jepp!

• TangLeFuzZ
Pagina: 1