Nieuwe koeien uitzetten op me werk!

Pagina: 1
Acties:

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Als ik het voor elkaar krijg op me werk! }:O

Dan zit ik even met de volgende dingen!
Uitbellen via ISDN op winNT. Clients via
die *rotte* WPC(WSD) ofzo. Verder is er nog een linux-bak en die heeft alleen netwerk-verbinding. Ik denk dus aan een per.proxy die als de verbinding open gaat blokjes ophaalt en verstuurd, maar ondertussen een groot genoege buffer heeft om pc's te kunnen voorzien! (ik heb overal root/admin pass van)
Andere tips of config's graag!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
svp reply!

graag met scripts en goeie ideeen!
het gaat om een 10'tal pc's met verschillende proc's en os'sen. ik dacht eraan om op de *main*server (winnt bak) een perproxy te zetten en clients op de andere.
zodat de perproxy als de lijn open is veel pakketjes ophaald en dan dat die weer door de clients opgepakt kunnen worden. zodat ze 1 dagje bezig zijn ofzo! en dat ze eventueel 3 dagen kunnen doorwerken zonder opengooien van de lijn.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ik heb op mijn werkstation (24/7/?) proxyper draaien... de min en max buff-in lekker hoog en de buff-out flushed om de 10000 of wanneer ik zin heb...
werkt prima (met allerlei pc's, mac's en een novell server (die flush ik met de hand overigens))
wat valt er verder in te stellen behalve id=blimmel@blimmel.demon.nl?

btw: ook isdn op winnt

Join TeamBVD!

Verwijderd

Die "main" server moet je vooral laten grazen. Een perProxy kan je op het kleinste bakkie laten draaien. Als ie maar een netwerkverbinding heeft.

Blimmel... Novell Server met de hand Flushen ? Kan je dan geen IP enablen ? Heb je een pre 4.11 of zo ? Er zijn eenvoudigere manieren hoor !

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Die "main" server moet je vooral laten grazen. Een perProxy kan je op het kleinste bakkie laten draaien.
grazen + proxyper op hetzelfde station kan toch ook!
NCP-Viper, hoe enable ik IP op NW4.12?

Join TeamBVD!