[SCSI] Termination-error: dit volg ik ff niet meer..

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik zit met een bizar verhaal:

Oude systeem:
1x 29160 Adaptec scsi controller, hierop 1x lvd scsi disk (op interne 68-pin LVD/SE-bus) en 1x scsi cd-rom drive (id6)op de interne 50-pin SE bus. De cd-romspeler was terminated middels jumper. In de BIOS van de 29160 stond termination op Automatic.

Nieuw systeem:
Zelfde controller met scsi disk lvd, maar nu heb ik de cd-rom VERVANGEN door een Toshiba M-1401 scsi dvd-speler. Ook deze is, net als in de vorige setup, terminated middels jumper en heeft ook weer id6. Bios settings hetzelfde als de vorige setup

Opstarten geeft vervolgens:

"Attention! Insufficient termination detected on the SE connectors"

Dit zou dus betekenen dat op de 50-pins SE-kabel er ineens geen termination meer plaatsvindt. Die jumper zit er goed op, heb um ook al vervangen. Probleem blijft

Hang ik die dvd Unterminated tussen de controller en de terminated cdrom-spler.....no problem!! :? :? :?

Iemand enige suggesties??????

THX

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:41

SambalBij

We're all MAD here

Controleer even of je écht de goede jumper hebt gezet.
Die jumper heet toch wel iets van 'term' of 'termination' ofzo en géén 'term power'??
(Dat laatste, termination power, geeft alleen aan dat er een spanning op de bus wordt gezet door deze device om een losse actieve terminator van spanning te voorzien.

Controleer toch even voor de zekerheid de instelling op de kaart, en zorg ervoor dat de kaart alleen de high byte termineert.
(De low byte loopt over de gehele bus, zowel het wide (68 pins) als het narrow (50 pins) deel, en moet dus aan het eind van beide kabels worden getermineert, maar de high byte loopt alleen op de wide bus, en moet dus op de controller worden getermineert)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• b-gone
Op mijn kaart heb ik de volgende mog.h.

Termination

LVD/SE: AUTO/ENABLE/DISABLE
SE: AUTO/LOW ON HIGH ON/LOW OFF HIGH OFF/LOW OFF HIGH ON

Als ik SE op LOW OFF HIGH ON zet, krijg ik dezelfde melding en start mijn hdd niet meer.

Overigens zit de Term ON/OFF jumper echt goed, verder zit er nog en Power Supply jumper (no.8) op waarover de handleiding zegt:

Terminators

The SCSI data cable behind the last connected device must be protected against noise caused by open cable ends. Active termination resistors (so-called "terminators") are provided in the drive for this purpose.
• Insert the jumper for "Terminator" (5) but only if the drive is the last device on the SCSI data cable.
• Always leave the jumpers in for the internal power supply of the terminators (nr8).

Daar heb ik dus ook een jumper op zitten.......

[ Voor 6% gewijzigd door b-gone op 01-12-2002 22:16 ]

• b-gone
**kick**

Weet niemand hier iets meer van???

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

De post van Operations zegt eigenlijk al genoeg. Lijkt me in dit geval een probleem met je Toshiba DVD drive. Heb trouwens wel 's vaker probleempjes gezien met een combinatie van wide en narrow aansluitingen. Ik geef daarom altijd de voorkeur aan een losse terminator aan beide kanten gebruiken i.p.v. de ingebouwde. Of gewoon met een verloopje je narrow aan een wide kabel hangen, dan heb je 't probleem ook niet :)
Pagina: 1